Skip to main content

Onze Ringbel kan geen verbinding maken met de WI-FI.

Tot nu toe:

WIFI gesplitst van 5 en 2.4G

App opnieuw geïnstalleerd 

Deurbel gerest

Niks helpt dus en tijdens de installatie geeft hij de ene keer aan dat het wachtwoord niet goed is, de andere keer dat hij de router niet kan vinden (deze staat op 1,5 meter!), na tig keer proberen steeds 1 van deze 2 meldingen.

We proberen dus verbinding te maken met het 2.4 netwerk, voorheen nooit geen problemen gehad bij Ziggo.

Wie weet raad?,  de helpdesk weet het ook niet meer?

Hallo @Limpie71 

Kan je eens in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat. In heymt menu bij netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Lukt het dan wel?


Bedankt voor je reactie, maar ook dat helpt niet.

Ook op de tablet kan ik niet verbinden met het 2.4G netwerk


@Limpie71 

Als sommige apparaten hierna de verbinding verliezen dan moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Je kan ook nog WiFi 6 uitzetten door in het menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd en klik op toepassen.


@Limpie71

Als sommige apparaten hierna de verbinding verliezen dan moet je het netwerk even vergeten en opnieuw verbinden.

Je kan ook nog WiFi 6 uitzetten door in het menu naar netwerkinstellingen te gaan, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies WiFi b/g/n gemengd en klik op toepassen.

Ook dit is gedaan....., niks lijkt te helpen?


@Limpie71 

Omdat je van Ziggo komt voer eens een fabrieksreset uit van de deurbel en installeer de app eventueel opnieuw.


@Limpie71

Omdat je van Ziggo komt voer eens een fabrieksreset uit van de deurbel en installeer de app eventueel opnieuw.

Beide had ik al gedaan, en voor wat het waard  is... tablet is android en telefoon is een iPhone, maar beide geen verbinding.


Reageer