Skip to main content

Ik heb zojuist mijn abonnement weer voor een jaar verlengd. Wel met een proeftijd. Nu kom ik erachter dat ik geen drie wx5600 mag huren, enkel 2. Waarom is dit? Odido service geeft aan dat Zyxel dit advies geeft, wat natuurlijk klinkklare onzin is. Tevens staat op de website dat je 3 extra wifipunten kunt bestellen. Nu kreeg ik vanmorgen nog meer onzin te horen… nee daar moest ik de modem ook bij tellen. Dit was eerder niet zo en aangezien ik in huis een zeer slecht mobiel Odido bereik heb, staat de telefoon op wlancall. Ik zou graag willen dat er eens naar de klant geluisterd wordt en dat mij alsnog de 3e wx5600 gegund wordt!

De t56 router kan zichzelf plus 2 extra wifi punten in een Mesh plaatsen. Meer werkt technisch niet.

Mocht je een grotere wifi mesh nodig hebben, dan kun je die bij een retailer aanschaffen. Dan zet je de wifi van t56 uit.


Hallo, ik heb nog niet eerder zo’n grote onzin gehoord…. 


Hoe groot die ‘onzin’ ook mag klinken, maar de meeste consumenten mesh systemen bestaan meestal uit maar max 3 devices.

Kijk bijv. maar eens naar de Netgear, of de TP-Link sets.

Wil je meer, kom je al snel bij de meer semi-pro devices, zoals die geleverd worden door Unifi. Daar kun je veel meer devices in een mesh hangen, dan ook nog op detail instellen welk device primair connect met welk device. Daar heb je ook de mogelijkheid om waar nodig, een backup device aan te wijzen als het primaire device niet optimaal werkt.

Hieronder (beetje verouderde versie controller) om een idee te krijgen van een Unifi setup met meerdere devices,

 


Reageer