Skip to main content
Beantwoord

Google home: speakers niet meer op wifi

  • 29 August 2024
  • 2 reacties
  • 16 Bekeken

Goedemiddag,

Sinds gisteren werken onze speakers (harman kardon en JBL) niet meer op de wifi. Op de spraakbesturing doen ze het wel, maar besturing vanuit de telefoon werkt niet meer, heel gek. Ik kan ook de instellingen niet meer aanpassen van de speakers. Krijg dan de melding dat de speakers en telefoon op hetzelfde wifi netwerk moeten zitten. Maar dat zitten ze al.

 

Wij hebben niets aan instellingen van de wifi aangepast. Dit is gisteren ineens begonnen. Een speaker uit het google home app gehaald en weer proberen aan te sluiten. Maar dan krijg ik de melding dat de speaker niet op het wifi netwerk kan.
Het lijkt dus toch wat met de wifi te maken te hebben.

Toen wij overstapten naar glasvezel hadden wij ook problemen met de speakers, toen bleek dit een bug in het systeem bij Odido te zijn. Ook via de Odido community toen geholpen. 

Hoop dat jullie nu ook kunnen helpen want dit is echt vervelend. Wij hebben 6 speakers die nu niet via de telefoon kunnen worden aangestuurd en daardoor niet gebruikt kunnen worden.

Bedankt alvast voor het meedenken en advies.

Hoi @fleurtjeS, goed dat je dit aankaart.

Heb je het modem al voorzien van een factory reset en de boxen daarna opnieuw proberen te koppelen? Geeft ook weer een frisse herstart van het modem en wellicht kunnen de boxen daarna weer koppelen!


Hoi @fleurtjeS, goed dat je dit aankaart.

Heb je het modem al voorzien van een factory reset en de boxen daarna opnieuw proberen te koppelen? Geeft ook weer een frisse herstart van het modem en wellicht kunnen de boxen daarna weer koppelen!

 

@Tommie van Odido

Suuuuuuuuuper bedankt Tommie, het probleem is opgelost. Ik durfde dit eigenlijk niet te doen uit angst dat de speakers allemaal niet meer op het netwerk zouden kunnen worden gekoppeld.

Maar gelukt dus, en ik kan deze klus uit mijn hoofd halen.

Alvast fijn weekend en nogmaals hartelijk bedankt!


Reageer