Ik heb een paar mensen in dit forum gezien met het zelfde probleem, helaas zonder oplossing.
Het probleem:
- Ik heb een Nest Cam indoor succesvol geïnstalleerd, dit werkt.
- Ik probeer de Nest Cam indoor & outdoor daarna te installeren, dit werkt niet.
- De melding die ik zie bij het verbinden van de tweede camera met de router is: “Something went wrong, there is no internet connectivity on the network”.
Wat ik heb geprobeerd:
- Modem herstarten
- Nest cam indoor/outdoor herstarten & terug naar fabrieksinstellingen
- Telefoon herstarten
- Router settings veranderd (na elke verandering opnieuw geprobeerd te verbinden):
- WPA2 geselecteerd
- Easymesh uitgezet
- Banden gesplitst in losse signalen voor 2.4 ghz en 5ghz
- Multicast doorsturen aangezet
- 802.11 b/g/n gemengd aangezet (daarmee Wifi 6 uitgeschakeld)
- Firewall op laag gezet
- Een therapeutische sessie met mijn router gehad, maar daar kwam ook niks zinnigs uit.
Extra context:
- De camera verbindt wel met een hotspot, dit werkt goed.
- De camera en mijn telefoon liggen allebei naast de router.
- Ik heb een uur met Google support aan de telefoon gezeten, die wisten het ook niet meer en verwezen mij uiteindelijk naar Odido door.
Wellicht handig:
Ik had niet helemaal verwacht dat ik dankzij de Odido-router een hele dag bezig moet zijn om ICT-specialist te worden.