Skip to main content

Ik heb een paar mensen in dit forum gezien met het zelfde probleem, helaas zonder oplossing.

 

Het probleem:

  • Ik heb een Nest Cam indoor succesvol geïnstalleerd, dit werkt.
  • Ik probeer de Nest Cam indoor & outdoor daarna te installeren, dit werkt niet.
  • De melding die ik zie bij het verbinden van de tweede camera met de router is: “Something went wrong, there is no internet connectivity on the network”.

Wat ik heb geprobeerd:

  • Modem herstarten
  • Nest cam indoor/outdoor herstarten & terug naar fabrieksinstellingen
  • Telefoon herstarten
  • Router settings veranderd (na elke verandering opnieuw geprobeerd te verbinden):
    • WPA2 geselecteerd
    • Easymesh uitgezet
    • Banden gesplitst in losse signalen voor 2.4 ghz en 5ghz
    • Multicast doorsturen aangezet
    • 802.11 b/g/n gemengd aangezet (daarmee Wifi 6 uitgeschakeld)
    • Firewall op laag gezet
  • Een therapeutische sessie met mijn router gehad, maar daar kwam ook niks zinnigs uit.

Extra context:

  • De camera verbindt wel met een hotspot, dit werkt goed.
  • De camera en mijn telefoon liggen allebei naast de router.
  • Ik heb een uur met Google support aan de telefoon gezeten, die wisten het ook niet meer en verwezen mij uiteindelijk naar Odido door.

Wellicht handig:

https://support.google.com/googlenest/answer/9240155?sjid=14354737504587895810-EU#zippy=%2Ccheck-of-je-router-en-netwerk-werken-met-nest-producten

 

Ik had niet helemaal verwacht dat ik dankzij de Odido-router een hele dag bezig moet zijn om ICT-specialist te worden.

Hoi @MaxNest, dit is inderdaad een bekend issue met google producten.

Ik zie dat Wifi 6 nog ingeschakeld was op de 5 GHz band en WPA-3 ook. Dit heb ik uitgeschakeld. Kan je het nogmaals proberen?

Wat ook vaak werkt is de volgende work-around:

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 


Hoi @MaxNest, dit is inderdaad een bekend issue met google producten.

Ik zie dat Wifi 6 nog ingeschakeld was op de 5 GHz band en WPA-3 ook. Dit heb ik uitgeschakeld. Kan je het nogmaals proberen?

Wat ook vaak werkt is de volgende work-around:

1. Factory reset je router.
2. Maak een mobiel hotspot met je telefoon met de exacte inloggegevens van de wifi gegevens van het modem. (SSID & wachtwoord)
3. Verbind de deurbel in de google home app met de hotspot, rond de setup helemaal af zodat hij bij ‘apparaten/devices’ staat.
4. Zet de hotspot uit en zet je vliegtuigmodes aan, zorg er voor dat de deurbel geen verbinding meer met je mobiel kan maken.
5. Ga via een browser je router terugzetten naar oude staat (zelfde SSID & wachtwoord, zorg vooral dat je geen typofouten maakt in het wifi netwerk/wachtwoord. 
6. De deurbel wist geen verschil te vinden tussen een hotspot en een router en werkt nu helemaal.

 

 

Dat is de oplossing, bedankt Tommie! Verrassend genoeg kan ik na het spoofen/connecten via de hotspot ook alle routerinstellingen weer terugzetten en blijft de camera verbonden.


@MaxNest Super dat dit heeft geholpen! Dit klopt inderdaad omdat je exact dezelfde inloggegevens gebruikt. Dus dat is fijn! 😊


Reageer