Skip to main content

Hallo Odido, ik heb een probleem: ik ervaar 10%-15% pakketverlies wanneer ik een game speel in GeForce Now, zelfs wanneer ik verbonden ben via een ethernetkabel. De snelheid is altijd goed 90-95 megabytes van de aangegeven 100, de ping is klein - 10 ms - 20 ms, maar pakketten gaan verloren en hierdoor is de kwaliteit van het spel erg slecht. Het is mogelijk dat pakketverlies er altijd al is geweest, maar ik heb onlangs GeForce geïnstalleerd en merkte het nu pas op. Dezelfde hoeveelheid pakketverlies, zowel via de WI-FI-verbinding als via de Ethernet-kabel.

P.S. Sorry voor fouten, ik schrijf met Google Translate :-)

Zou je dit eens kunnen uitvoeren en de resultaten delen @Alex1212How do I test my network for GeForce NOW? | NVIDIA (custhelp.com) 


@Tommie van Odido 

Ja, natuurlijk.

Helaas installeert de applicatie niet in het Nederlands omdat mijn Windows 11 besturingssysteem in een andere taal staat, en GeForce Now automatisch in de taal van het besturingssysteem installeert.

Deze screenshot is gemaakt terwijl ik verbonden was met mijn thuis modem. 

Het eerste punt - is bandbreedte (mbit/sec), dit is goed genoeg.

Het tweede punt - is pakketverlies (%). Minder dan 1% wordt aanbevolen, minstens minder dan 2% is vereist voor acceptabel spel. Mijn pakketverlies is ongeveer 6%-8% (hier zie je het rode getal 8,1%). Trouwens, toen ik je de eerste keer schreef, waren de verliezen zelfs meer dan 10%-15%, dat wil zeggen dat er iets ten goede is veranderd, maar helaas nog niet genoeg. 

Het derde punt - is de vertraging (19 milliseconden), en deze is ook goed.

 

 

 


@Tommie van Odido 

Hieronder kunt je zien tweede screenshot wanneer ik mijn mobiele telefoon als modem aansluit en internet gebruik vanaf de simkaart. Zoals je kunt zien, is er geen pakketverlies (0%). Er is een klein gebrek aan bandbreedte (geel getal 30 mbit/s), maar dat is voor mij begrijpelijk, want in onze buurt vangt Odido het netwerk op bij 1 of 2 bars op 4. Als ik naar het stadscentrum ga, is het netwerk daar beter en de internet snelheid zal beter zijn, maar ik zou graag vanuit huis willen spelen en het internet niet van de simkaart verspillen :-)

 


Ik zie dat de test op wifi gedaan is, kan je de test eens bekabeld uitvoeren @Alex1212


@Tommie van Odido 

Ja, zeker. Ik vergat dit omdat er geen verschil is tussen verbinden via WiFi en verbinden via een Ethernet-kabel. In beide gevallen is het pakketverlies hetzelfde. Je kunt zien dat in deze screenshot het pakketverlies zelfs iets meer (rode getal 8,3 %) is dan via wifi.

 


@Tommie van Odido 

In deze screenshot  kun je zien of ik vanaf internet inlog op mijn telefoon in het stadscentrum.  De verbinding is gewoon geweldig. Precies wat ik graag in huis zou willen hebben met thuis WiFi :)

 

 


Hmm, welke service location gebruik je @Alex1212? Beetje lastig te lezen zo op deze manier haha! 


@Tommie van Odido

Jaaa, ik begrijp je, ik lees hier al jaren alles op deze manier via Google Translator, hoewel mijn Nederlands al natuurlijk veel beter is :-D

In de instellingen is er automatische serverselectie, want op de Nvidia-website staat dat zegt dat dit optimaal is en dat het programma zelf de dichtstbijzijnde server zal vinden.  En meestal maakt het programma verbinding met de EU Northeast-server.  Ik heb geprobeerd handmatig de EU-servers te wijzigen, hetzelfde resultaat.  Amerikaanse servers en andere geven nog slechtere resultaten, omdat naast pakketverlies de vertraging toeneemt tot 100-300 milliseconden.


Reageer