Skip to main content

Hoe ver kunnen de wifi+ apparaten van het modem staan?

Mijn modem staat ik de meterkast en wifi+ in de schuur afstand ongeveer 15 meter. Het lampje blijft rood branden en de app geeft aan dat Mesh offline is

 

By the way ook op de slaapkamer blijft hij rood branden


Dat is afhankelijk van de omgeving factoren. 
zwaar bewapend beton, spiegels, water,  vind wifi niet leuk. Je moet het zien als een herhaling van het wifi. Je ziet veel klanten de wifi versterkers op de locatie zetten waar het slecht werkt. Dat betekend dat de wifi versterker ook slecht ontvangt. Zet de versterkers eens halverwege en kijk naar het resultaat.

 

nu snap ik dat je niet midden in de tuin je versterker kan neer zetten, maar indien die niet tegen de achterzijde van de woning gezet kan worden met gewenst resultaat, word het toch een utp kabel naar de schuur trekken. 
(Of andere oplossingen zoeken)


Hoi,

Ik woon in een gewoon huis en niet veel meer beton dan normaal.

Slaapkamer is op de 2de verdieping ongeveer 7 meter weg van het hoofdpunt.

Zou toch moeten werken zou ik zeggen 


Aan het rode lampje te zien dus niet helemaal. 
7 meter door 2 verdiepingen is voor 5ghz trouwens best ver. Persoonlijk zou ik een locatie zoeken ergens halverwege en Speedtesten met je telefoon per stopcontact waar de beste verbinding is. (Zonder wifi versterkers die aan staan). Op de locatie met de  beste resultaten plaats je dan de versterker en meet je opnieuw in de slaapkamer. 


Geen 2 verdiepingen maar 1 verdieping 


Geen 2 verdiepingen maar 1 verdieping 

Ik ging uit van begande grond, 1ste / 2e verdieping. 
Dan ga ik er van uit dat die aan de andere zijde van de woning zit. Al halverwege getest? 🛜


Hallo @WilliamRem 

Misschien kun je ook eens kijken of je de router naar buiten de meterkast kunt verplaatsen dmv een langere kabel tussen mediaconverter en router.


Reageer