Skip to main content

Wij ondervinden sinds enkele weken problemen met uitvallende verbindingen. Ons modem heeft het altijd goed gedaan, ook sinds de verhuizing vorig jaar. Totdat een paar weken terug een verkoper van Ziggo mijn vriendin een glasvezelabonnement probeerde aan te smeren omdat er in onze wijk klachten op ons glasvezelnetwerk zouden zijn. Toen ik het gesprek overnam vertelde ik hem dat ons internet echt prima is en we geen TV blieven hing hij op. Waarschijnlijk heb ik hiermee iets gejinxt want sinds die week is onze WiFi onwerkbaar geworden.

Behalve de WiFi valt ook de ethernetverbinding met onze Apple TV en mijn iMac steeds vaker weg.

Hier in huis is niets gewijzigd aan ons netwerk en ik heb ook niet lopen rommelen met instellingen. Is er onlangs een desastreuze software-update of iets dergelijk geweest? Is er in de buurt iets gedaan (Vruchtenbuurt Den Haag)?
Supervervelend dit want thuiswerken is haast niet meer te doen en het lijkt met de dag erger te worden.

Wat kan de oorzaak en oplossing zijn? 

 

 

Goedemorgen @Matthijs77  Welkom in de community.

Misschien is je modem aan vervanging toe? Dat verhaal van Ziggo is toeval hopelijk geloof je dat toch zeker zelf niet? 😂 

Wacht even tot een moderator je verder helpt,

Met vriendelijke groet!


Goedemorgen @Matthijs77  Welkom in de community.

Misschien is je modem aan vervanging toe? Dat verhaal van Ziggo is toeval hopelijk geloof je dat toch zeker zelf niet? 😂 

Met vriendelijke groet!

Dat lijkt me ook, hoewel, het valt me wel op dat er aan de overkant van de laan vaak een verduisterd busje staat met allerlei antennes op het dak 👹.

 


Hallo @Matthijs77 

Wat heb je allemaal bekabeld aangesloten op de router? Misschien is er een boosdoener die voor de uitval zorgt.

Je kan ook nóg een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


Apple TV, een iMac en een AirPort Time Capsule als extra WiFi (boven), maar dat zijn apparaten die er al jaren aanhangen.

Harde reset al gedaan maar ik zal even een fabrieksreset doen en laten weten hoe dat gaat. Als dat niet baat, de Time Capsule is ook wel bejaard en hoewel die geen problemen gaf zal ik die indien nodig ook even een tijdje uitschakelen ter controle.

 

Edit: verder, eveneens al jaren, een Hue-bridge, een Yamaha DAC en een TP-Link gigabit switch-je.


@Matthijs77 

Eventueel kan je alles loskoppelen en als test alleen 1 tv aansluiten direct op de router en kijken of het stabiel werkt.


Fabrieksreset gedaan, andere kanalen geprobeerd, Time Capsule uitgeschakeld, andere apparaten losgekoppeld: het mocht niet baten.
We hebben ons TV-toestel niet aan het internet hangen, maar de Apple TV verliest soms wel verbinding.

Terwijl ik dit zit te typen op mijn iPad verlies ik meerdere malen WiFi-verbinding. Alleen de ethernetverbinding met mijn iMac is nog stabiel, maar daar zijn we helaas niet geholpen, dat apparaat staat nauwelijks aan en we maken wel veel gebruik van WiFi.

 


Hi @Matthijs77, ik kijk graag met je mee, echter kan ik op dit e-mailadres geen abonnement vinden. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345


Hoi Tommie, ik heb die zojuist toegevoegd (internet, geen TV). Dat klantnummer staat op naam van mijn partner, dit abonnement zou aan mijn en haar mobiel abonnement gekoppeld moeten zijn voor Klantvoordeel. 

 

Inmiddels heb ik een tijdje op de bovenverdieping gewerkt en ben erachter dat de WiFi hier wel stabiel werkt. Die komt vanaf een  centraal geplaatste Apple Time Capsule die bekabeld via een switch is aangesloten op de Zyxel. Het is dus de WiFi van ons Zyxel modem die steeds uitvalt en de Time Capsule heeft hier geen effect op (getest door loskoppelen en uitschakelen).


@Matthijs77 Dank je wel voor jou terugkoppeling en het toevoegen van het Klantnummer. Ik help je graag verder! 

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat er iets niet helemaal goed gaat in de lijn. Geen zorgen, om dit voor je op te lossen, heb ik meteen een monteur aangestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een link om de afspraak in te plannen. 

Laat je mij weten hoe het is gegaan?


Reageer