Wij ondervinden sinds enkele weken problemen met uitvallende verbindingen. Ons modem heeft het altijd goed gedaan, ook sinds de verhuizing vorig jaar. Totdat een paar weken terug een verkoper van Ziggo mijn vriendin een glasvezelabonnement probeerde aan te smeren omdat er in onze wijk klachten op ons glasvezelnetwerk zouden zijn. Toen ik het gesprek overnam vertelde ik hem dat ons internet echt prima is en we geen TV blieven hing hij op. Waarschijnlijk heb ik hiermee iets gejinxt want sinds die week is onze WiFi onwerkbaar geworden.
Behalve de WiFi valt ook de ethernetverbinding met onze Apple TV en mijn iMac steeds vaker weg.
Hier in huis is niets gewijzigd aan ons netwerk en ik heb ook niet lopen rommelen met instellingen. Is er onlangs een desastreuze software-update of iets dergelijk geweest? Is er in de buurt iets gedaan (Vruchtenbuurt Den Haag)?
Supervervelend dit want thuiswerken is haast niet meer te doen en het lijkt met de dag erger te worden.
Wat kan de oorzaak en oplossing zijn?