Skip to main content
  • 621 Topics
  • 4,593 Reacties
621 Topics
Klacht over Nummerportering na 3 maanden aan het lijntje te zijn gehoude na overname TweakDSL
Hierbij wil ik mijn teleurstelling uiten over de gang van zaken met betrekking tot de nummerportering. Ik had gehoopt op een vlotte overgang na de overname van mijn voormalige internetprovider TweakDSL door Odido. Op 21 november 2023 heb ik een nummerportering aangevraagd. In de bevestigingsmail werd expliciet vermeld dat mijn vaste telefoonnummer, xxx-xxxxxx, binnen een half uur zou worden overgezet naar Odido. Helaas bleek dit na herhaalde contactpogingen niet te zijn gebeurd. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met uw klantenservice om dit probleem aan te kaarten en op te lossen. Op 23 december 2023, 12 januari 2024, 16 februari 2024 en 21 februari 2024 heb ik mijn klachten herhaaldelijk kenbaar gemaakt. Telkens kreeg ik te horen dat het probleem zou worden opgelost. Het hoogtepunt kwam op 13 maart 2024, toen mij werd verteld dat de nummerportering door mijn voormalige provider (TweakDSL) was afgewezen en dat ik zelf contact moest opnemen. Aangezien TweakDSL niet meer bestaat en onderdeel is van Odido, heb ik Odido verzocht dit zelf uit te voeren. Dit zou binnen één dag gebeuren. Toen ik echter nog steeds geen reactie ontving, heb ik op 18 maart 2024 opnieuw contact opgenomen. Tijdens dit gesprek werd mij medegedeeld dat het nummer niet meer beschikbaar is, omdat Odido de termijn van 60 dagen (deadline waarvoor de portering moet zijn afgerond) heeft overschreden. Dit heeft aanzienlijke schade toegebracht aan mijn bedrijf, aangezien dit telefoonnummer essentieel is voor mijn zakelijke communicatie en al mijn bedrijfsmiddelen dit nummer vermelden. Ik ben door jullie toedoen sinds 21-11-2023 niet meer bereikbaar op dit nummer. Ik loop nu tegen een flinke kostenpost voor de aankomende kosten die ik zal moeten maken, zoals het vervangen van briefpapier, aanpassen van reclame-uitingen, vernieuwen van folders, flyers en websites, en andere gerelateerde uitgaven als gevolg van deze nalatigheid. Ik hoop echt dat Odido het oude nummer opnieuw laat registreren, zolang het nog beschikbaar is.
Huis (DECT) telefoon instellen met eigen modem?
Sinds 29 januari 2024 ben ik Odido klant (overgegaan van provider Tweak->Odido) en heb ik een internet en vast bellen abonnement afgesloten. Ik heb besloten om mijn eigen modem te blijven gebruiken (Fritzbox 5530). De internet verbinding werkt prima echter is het niet mogelijk/gelukt om de vaste telefonie via eigen modem werkend te krijgen aangezien ik hier zowel de Odido SIP gebruikersnaam als wachtwoord voor nodig is om in te stellen op mijn modem.Zowel het opvragen/wijzigen wachtwoord via de Odido app als de website werkt niet (dit is kennelijk al langer bekend, op basis van de informatie die op de Odido community heb kunnen vinden). Verder heb ik geprobeerd om via onderstaande link wachtwoord te achterhalen, dit is echter bij mij niet gelukt . Daarom heb ik op 31 januari 2024) telefonisch contact gehad met de service/help desk, waarbij ik te horen heb gekregen dat probleem bekend is en dat aan oplossing wordt gewerkt (op welke termijn? ik zie dat topic al maanden open staat) , maar dat het betreffende wachtwoord niet mag worden verstrekt door service/help desk medewerker. Waarom niet is mij niet duidelijk en kon ook niet worden uitgelegd? Ik heb van service medewerker advies gekregen om probleem via email kenbaar te maken (internet.service@odido.nl) , tot op heden helaas geen reactie ontvangen.Kortom ontevreden over service van Odido op dit gebied en geen werkende vaste telefoon, terwijl gebruik eigen modem is toegestaan en Voice SIP gegevens niet verstrekt worden.
Vaste telefoon op fritzbox 5530
Wie kan mij helpen? Ik kom er niet uit. Met behulp van de community heb ik wel de glasvezel werkend gekregen op mijn fritzbox. Nu nog onze vaste telefoon…. Dit is wat ik allemaal al gedaan heb: Ik ben begonnen met in de mijn Odido omgeving met SIP nummer op te zoeken, en heb toen gelijk een wachtwoord ingesteld daar, zie deze screenshot: In de fritzbox heb ik vervolgens achtereenvolgens dit allemaal geprobeerd: Nieuw telefoonnummer toevoegen en dan bij telefonieaanbieder ‘Odido’ geselecteerd uit het lijstje. Zie: Ik weet niet precies wat ‘internetnummer’ betekent maar ik heb hier ons telefoonnummer met netnummer, zonder netnummer, met 31 er voor (en zonder de 0 dan), met 0031 ervoor en +31 er voor allemaal geprobeerd. Als gebruikersnaam heb ik elke keer de SIP gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt wat ik had ingesteld. Dit werkt helaas allemaal niet. Vervolgens heb ik het ook geprobeerd via de optie ‘andere aanbieder’ . bij gebruikersnaam heb ik weer de SIP ingevuld, authenticatienaam heb ik leeg gelaten (geen idee wat dat is?), wachtwoord weer het ingestelde wachtwoord, en bij registratie en proxyserver heb ik voor beiden voip.t-mobilethuis.nl ingevuld. Als ik dit doe dan gaat de modem weer controleren of het werkt en dan krijg ik weer dezelfde foutmelding als boven. Hierna gaat hij weer terug naar het overzichtscherm en dan heeft hij er zelf opvallend genoeg zelf weer een Odido iets van gemaakt als telefoonaanbieder, en dan geeft hij ook onderstaande weer: Betekent dit laatste dat er misschien iets mis is met het wachtwoord? Want mijn ingestelde wachtwoord is veel meer tekens dan alleen vier. Of doe ik iets verkeerd met het instellen van bovenstaande? Hulp wordt erg gewaardeerd! Dank

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen