Skip to main content
  • 609 Topics
  • 4,471 Reacties
609 Topics
Huis (DECT) telefoon instellen met eigen modem?
Sinds 29 januari 2024 ben ik Odido klant (overgegaan van provider Tweak->Odido) en heb ik een internet en vast bellen abonnement afgesloten. Ik heb besloten om mijn eigen modem te blijven gebruiken (Fritzbox 5530). De internet verbinding werkt prima echter is het niet mogelijk/gelukt om de vaste telefonie via eigen modem werkend te krijgen aangezien ik hier zowel de Odido SIP gebruikersnaam als wachtwoord voor nodig is om in te stellen op mijn modem.Zowel het opvragen/wijzigen wachtwoord via de Odido app als de website werkt niet (dit is kennelijk al langer bekend, op basis van de informatie die op de Odido community heb kunnen vinden). Verder heb ik geprobeerd om via onderstaande link wachtwoord te achterhalen, dit is echter bij mij niet gelukt . Daarom heb ik op 31 januari 2024) telefonisch contact gehad met de service/help desk, waarbij ik te horen heb gekregen dat probleem bekend is en dat aan oplossing wordt gewerkt (op welke termijn? ik zie dat topic al maanden open staat) , maar dat het betreffende wachtwoord niet mag worden verstrekt door service/help desk medewerker. Waarom niet is mij niet duidelijk en kon ook niet worden uitgelegd? Ik heb van service medewerker advies gekregen om probleem via email kenbaar te maken (internet.service@odido.nl) , tot op heden helaas geen reactie ontvangen.Kortom ontevreden over service van Odido op dit gebied en geen werkende vaste telefoon, terwijl gebruik eigen modem is toegestaan en Voice SIP gegevens niet verstrekt worden.
Vaste telefoon op fritzbox 5530
Wie kan mij helpen? Ik kom er niet uit. Met behulp van de community heb ik wel de glasvezel werkend gekregen op mijn fritzbox. Nu nog onze vaste telefoon…. Dit is wat ik allemaal al gedaan heb: Ik ben begonnen met in de mijn Odido omgeving met SIP nummer op te zoeken, en heb toen gelijk een wachtwoord ingesteld daar, zie deze screenshot: In de fritzbox heb ik vervolgens achtereenvolgens dit allemaal geprobeerd: Nieuw telefoonnummer toevoegen en dan bij telefonieaanbieder ‘Odido’ geselecteerd uit het lijstje. Zie: Ik weet niet precies wat ‘internetnummer’ betekent maar ik heb hier ons telefoonnummer met netnummer, zonder netnummer, met 31 er voor (en zonder de 0 dan), met 0031 ervoor en +31 er voor allemaal geprobeerd. Als gebruikersnaam heb ik elke keer de SIP gebruikersnaam en het wachtwoord gebruikt wat ik had ingesteld. Dit werkt helaas allemaal niet. Vervolgens heb ik het ook geprobeerd via de optie ‘andere aanbieder’ . bij gebruikersnaam heb ik weer de SIP ingevuld, authenticatienaam heb ik leeg gelaten (geen idee wat dat is?), wachtwoord weer het ingestelde wachtwoord, en bij registratie en proxyserver heb ik voor beiden voip.t-mobilethuis.nl ingevuld. Als ik dit doe dan gaat de modem weer controleren of het werkt en dan krijg ik weer dezelfde foutmelding als boven. Hierna gaat hij weer terug naar het overzichtscherm en dan heeft hij er zelf opvallend genoeg zelf weer een Odido iets van gemaakt als telefoonaanbieder, en dan geeft hij ook onderstaande weer: Betekent dit laatste dat er misschien iets mis is met het wachtwoord? Want mijn ingestelde wachtwoord is veel meer tekens dan alleen vier. Of doe ik iets verkeerd met het instellen van bovenstaande? Hulp wordt erg gewaardeerd! Dank
yalerta
Problemen Nummerweergave bij vaste telefoon
Bijna alle vragen, op dit moment 9-9-2019 in het T-Mobile Thuis - Telefonie gedeelte betreffen het niet werken van de nummerweergave bij inkomende gesprekken. Om de forum vervuiling die hiermee ontstaat tegen te gaan hoop ik dat dit topic van een zacht roze kleurtje wordt voorzien en bovenaan in de lijst terecht kan komen. Samenvatting betreffende de falende nummerweergave. Getroffen toestellen. Gigaset, Philips, Panasonic en Profoon. Modems; In ieder geval de Zyxel T50 maar er is ook een melding van een Huawei modem Oorzaak: Er zijn vele protocollen en signaalvormen waarmee het Caller-id tijdens het maken van een verbinding meegestuurd wordt. T-mobile blijkt een dusdanig protocol te hanteren waar heel veel telefoons niet mee overweg kunnen. Oplossing; Tot op dit moment geen. Er is wel een toezegging van de T-mobile moderators op dit forum dat er voor de Zyxel T50 een andere firmware (software op de modem) in een testfase is maar daarvan is helaas geen uitgifte datum bekend. Lijst van wel werkende toestellen durf ik niet aan te bieden omdat blijkt dat bij klant A die een nieuw toestel aanschafte dat zo uit de doos werkte, maar dat hetzelfde toestel bij klant B die het om die redenen ook gekocht had geen oplossing bracht. Een dergelijke lijst is ook bijna niet samen te stellen omdat de mensen waar het werkt dit hier niet op het forum komen vertellen. 😁

Laatst verdiende badges

• Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Bestelling en levering expert.
    soepkip67heeft de Bestelling en levering expert. badge verdiend
  • Jij hebt het beste met Odido voor!
    Sam van Odidoheeft de Jij hebt het beste met Odido voor! badge verdiend
  • Diensten en service expert
    Sam van Odidoheeft de Diensten en service expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen