Skip to main content
Beantwoord

Probleem met nummerweergave vaste telefoon ODIDO en Zyxel is opgelost


Ik heb een week geleden een nieuwe glasvezelverbinding in gebruik genomen icm met een Zyxel T-56 modem.

Daarna werkte plotseling de nummerweergave van inkomende gesprekken niet meer.

Ik heb ongeveer vier keer met de helpdesk van Odido gebeld en de eerste keren kreeg ik een email dat het opgelost zou zijn, maar dat was niet het geval.

Na de laatse telefonische melding van dit probleem bij de helpdesk is het nu gelukkig toch opgelost!

Het betrof melding met referentienr 73325929.

Odido ( oa Petra) bedankt!

Beste antwoord door DdeLeeuw99

Teresa van Odido schreef:

@DdeLeeuw99 Heel erg fijn om te lezen dat nummerweergave weer werkt. Geweldig! 

Heel erg leuk dat je deze ervaring met ons deelt. 

Mocht ik je in de toekomst nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan gelijk weten? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

 

Dank je!

Bekijk origineel

17 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 1 oktober 2024

@DdeLeeuw99 Heel erg fijn om te lezen dat nummerweergave weer werkt. Geweldig! 

Heel erg leuk dat je deze ervaring met ons deelt. 

Mocht ik je in de toekomst nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan gelijk weten? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 30 reacties
  • Antwoord
  • 1 oktober 2024
Teresa van Odido schreef:

@DdeLeeuw99 Heel erg fijn om te lezen dat nummerweergave weer werkt. Geweldig! 

Heel erg leuk dat je deze ervaring met ons deelt. 

Mocht ik je in de toekomst nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan gelijk weten? Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

 

Dank je!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 3 oktober 2024

Als reaktie op mijn post over de oplossing van het probleem met nummerweergave ontving ik heden een mooie bos bloemen van Teresa van Odido!

Heel hartelijk dank daarvoor Teresa!😍


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Wat is deze bos schitterend! Dat heeft @Teresa van Odido mooi uitgezocht. Geniet van deze mooie bloemen. Teresa is er momenteel niet, maar ik heb dit bericht wel doorgestuurd. Het is fantastisch voor haar om te zien hoe de bloemen nu bij jou op de vensterbank schitteren!


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 3 oktober 2024

Dank, Groetjes!


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4098 reacties
  • 4 oktober 2024

@Teresa van Odido Wauw de bos ziet er nog mooier uit op jouw foto! 😍

Fijn dat je er zo blij mee bent. Uiteraard heel graag gedaan! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 januari 2025

@Teresa van Odido 

Hallo Teresa, wat goed dat het is opgelost voor DdeLeeuw99.

Kan je aangeven wat de oplossing was? Ik heb hetzelfde probleem en kan nergens in de community iets vinden over een oplossing.

Ook ik heb een T56 icm met een Gigaset DECT systeem.

Kan je mij ook helpen?

Groet,

Brian


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20359 reacties
  • 27 januari 2025

Hallo ​@Bvdsand 

Je zou dit kunnen oplossen door een instelling in je modem te wijzigen.

Browse naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password achter de modem ga naar het menu > VoIP > telefoon > regio en verander beller-id signaaltype naar DTMF of FSK, toepassen (even kijken welke voor je werkt).


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 januari 2025

Hallo ​@Waqqas ,

beide al geprobeerd, maar zonder resultaat.

nog meer opties?

brian


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20359 reacties
  • 27 januari 2025

@Bvdsand 

Hmm, normaal is dit bij iedereen de oplossing, weet je zeker dat je alle stappen goed hebt uitgevoerd?

Kan je de vaste telefoon voorzien van een reset of een andere telefoon testen?


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 30 reacties
  • 27 januari 2025

In mijn geval was het een setting in de modem, die dit veroorzaakte.

Odido heeft dit aangepast en daarna werkte het weer!

Het betrof mijn melding met referentienr 73325929.

Odido  Kenmerk: 2374/XZC59855

 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 27 januari 2025

Het gaat om een gigaset n300a ip base starion. Is daar iets anders voor nodig? Een simpele aeg voxtro doet het goed. 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1582 reacties
  • 28 januari 2025

Hi ​@Bvdsand, ik wil graag voor je nakijken of er bij jou instellingen in het modem aangepast moeten worden of dat we dit op een andere manier voor je kunnen oplossen. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer toevoegen in je profiel? Dan kunnen we met je meekijken! 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 28 januari 2025

@Nora van Odido 

gedaan. Svp geen ongeplande onderbrekingen van internet. (Er wordt gewerkt met on-line applicaties)

alvast bedankt.

brianl


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 29 januari 2025

Hey ​@Bvdsand, ik heb de callerID op België/FSP gezet, kan je eens controleren of dit nu wel werkt? Modem een herstart (geen reset) geven als het niet in 1x werkt. 


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 29 januari 2025

Hallo ​@Tommie van Odido ,

ik zie nu wel weer de nummers.👍

ze worden met 0031 weergegeven.

thanks.

brian


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13312 reacties
  • 29 januari 2025

Fijn om te horen dat het weer werkt ​@Bvdsand


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen