Skip to main content

Mijn eigen vaste internet telefoonnummers worden niet geregistreerd door mijn Fritz.Box 5590 Fiber.

Dat geschiedt wel, wanneer ik mijn Fritz.Box 5590 Fiber via de WAN aansluiting met de ONT van de KPN glasvezelverbinding aansluit. Ik heb hiervan als bewijs foto’s gemaakt, maar die kan ik volgens mij niet meesturen. Het is dus een Odido probleem, want het ligt dus niet aan mijn Fritz.Box 5590 Fiber modem/router. Mijn Gigaset N510 Pro DECT IP Base Station registreert mijn internet telefoonnummer wel via mijn Fritz.Box 5590 Fiber Wi-Fi. Het ligt dus niet aan mijn glasvezelverbinding, maar de instelling van mijn Fritz.Box 5590 Fiber modem/router in de Odido/ODF (Open Dutch Fiber) infrastructuur.

Ik wacht al langer dan 3 dagen op een reactie van het Odido Back Office.

Als Odido dit probleem niet oplost, stap ik over op KPN glasvezel, waar het dus wel werkt.

Bekend probleem, Odido blokkeert UDP poort 5060 inkomend (dus naar klant toe). Dat klinkt raar, en dat is het ook. Het zorgt ervoor dat apparaten die standaard die poort gebruiken (en dat zijn verschillende Fritzboxen), dus niet SIP verbindingen kunnen registreren.

Hier zie je meer informatie, en een screenshot specifiek voor de Fritzbox met het reddende vinkje:

Samenvattend:

• Telephony
  • Telephone Numbers
  • Line Settings
  • Vinkje “Use a random port for the SIP service” moet aan

Zou je dat kunnen proberen, en even laten weten of het helpt?

Reageer