Skip to main content

al een week geen vaste telefonie

• 21 februari 2025
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

Mijn oma is bijna 90 en wacht al een week op dat de vaste telefoon werkt.

Een monteur is geweest en heeft gebeld met de klantenservice. Het zou 3 werkdagen duren.

Ik heb zelf nog gebeld met de klantenservice en tegen mij werd ook gezegd 3 werkdagen.

Nou het werkt nog steeds niet.

Er is een kiestoon maar alle nummers die mijn oma belt zijn in gesprek. Mijn oma kan ook niet gebeld worden. Wij willen dat zij ons kan bellen als er iets is!

Graag zo spoedig mogelijk een oplossing!

Uitgelichte reactie

21 februari 2025

Hallo ​@shearwater 

Brandt het telefonie lampje op de Zyxel?

Zit de telefoonkabel in de PHONE1 poort?

Zie je het telefoonnummer in het Odido account bij vast bellen?

Vul anders even de privé gegevens in in het community profiel, dan kan een moderator meekijken.

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20359 reacties
  • 21 februari 2025
Uitgelichte reactie

Hallo ​@shearwater 

Vul anders even de privé gegevens in in het community profiel, dan kan een moderator meekijken.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 63 reacties
  • 21 februari 2025

Het telefonie lampje brandt.

Ja, de telefoonkabel zit in PHONE1.

Geen idee. Ik weet niet waar ik moet kijken. Bij abonnement en dan vast bellen staat geen telefoonnummer. Als ik bij status bestelling kijk dan laad de pagina niet.

Dit is mijn eigen community profiel. Ik heb een community profiel aangemaakt voor mijn oma en haar privé gegevens ingevuld. Haar gebruikersaccount is: wgsch. Op één-of-andere manier kan ik op haar profiel geen topics openen. Ik krijg dan de foutmelding: "author does not exist”. Het account/profiel is wel geactiveerd.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20359 reacties
  • 21 februari 2025

@shearwater 

De PHONE2 poort kan ook nog worden geprobeerd. In het Odido account bij instellingen, vast bellen instellingen, hoor je het telefoonnummer te moeten zien.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2151 reacties
  • 22 februari 2025

Hoi ​@shearwater, ik wil dit graag voor je uitzoeken! Kun je haar klantnummer of gegevens aanvullen op je eigen profiel? Dan kan ik hiervoor direct aan de slag! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 63 reacties
  • 22 februari 2025

@Ishana van Odido Bedankt dat je dit wil uitzoeken voor mijn oma. Ik heb de klantgegevens op mijn eigen profiel ingevuld. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13312 reacties
  • 24 februari 2025

Hey ​@shearwater, dank voor het invullen van de informatie.

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar er is een nummer portering aangevraagd. De eerst mogelijke datum staat op 03-03-2025 voordat de portering actief wordt. Voor nu is het wachten tot 03-03 voordat de vaste telefonie zal werken. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • 63 reacties
  • 24 februari 2025

@Tommie van Odido 

Waarom krijgt mijn oma dan al die tijd geen tijdelijk nummer zodat zij in ieder geval kan bellen?

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4098 reacties
  • 26 februari 2025

@shearwater Ik kan mij voorstellen dat je wil dat je oma weer bereikbaar is. Dat is wel zo fijn. Ik help je graag verder! 

Hoe graag ik ook zou willen, kan ik geen tijdelijk nummer geven voor de huistelefoon. Ik ben gelijk nog eens gaan kijken en zie dat het abonnement nog niet actief is gemeld. Ik vermoed dat hierdoor de nummerportering niet doorloopt. Ik heb direct een ticket aangemaakt naar onze technische dienst met het verzoek om het abonnement actief te melden, zodat de order doorloopt. 

In de tussentijd, wil ik graag zorgen dat je oma weer kan bellen. Heb je eventueel een extra mobiele telefoon voor haar? In dat geval, mag je namelijk een simkaart kopen (€10) in 1 van onze Odido Shops. Als je de bon met mij deelt, vergoed ik de kosten uiteraard gelijk. Vervolgens kan je voor de Unit S bundel kiezen. Hiermee heeft zij 100 belminuten. De kosten (€4,95) hiervan vergoed ik uiteraard ook. Op onze website lees je precies hoe je de bundel activeert. Je vind de Unit S bundel als je iets naar beneden scrollt: Prepaid internetbundels | Odido

Laat je het aan mij weten als je nog vragen hebt of als ik ergens anders bij kan helpen? Ik sta voor je klaar! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen