Sinds afgelopen week hebben we Odido Home Internet + ‘Vaste Telefonie’ geinstalleerd (Modem Zykel T54). Het internet werkte meteen. Maar de vaste lijn niet!!!
Na een aantal dagen en telefoontjes naar Odido, inclusief een technicus bij ons in huis die het probleem probeerde te ontcijferen, geen succes met de vaste lijn. Het nummer is zeker ‘portaled’ volgens Odido. Ons telefoontoestel heeft altijd gewerkt met Tele2.
Ik heb een aantal dingen één voor één geprobeerd: de modem opnieuw opgestart (telefoon van NL naar BE regio omzetten, andere instellingen aanpassen), maar geen succes.
Een aantal tickets bij ‘Back Office’ (nog niemand terugebeld), de monteur geeft aan dat het zeker een tech issue is bij Odido.
Help iemand? Lijkt een probleem te zijn dat regelmatig opduikt op dit forum.
Groetjes MIGA
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Miga
Als je inlogt in je Odido account en kijkt bij instellingen > vast bellen, zie je daar je eigen nummer staan?
Brandt het VoIP lampje op de Zyxel?
Heb je beide PHONE1 en PHONE2 poort getest achter de Zyxel?
Hi Waqqas,
Ik kan niet inloggen op mijn huidige thuisinternetaccount. Er is een fout opgetreden toen mijn account door Odido werd overgenomen van Tele2, en het laat me het nieuwe thuisinternetaccount niet koppelen.
Met de klantenservice en de technicus hebben we zowel TELEFOON 1 als 2 geprobeerd, waarbij Odido alles opnieuw opstartte. Alle lampjes op het apparaat werken.
Ik heb ook Odido klantenservice dit probleem uitgelegd, maar ze hebben niet geprobeerd om mij te helpen het inlog probleem op te lossen. In plaats daarvan zetten ze constant 'tickets' op voor 'back office' om mij terug te bellen, wat ze niet doen.
Hi Waqqas,
Een update: sinds vanochtend is mijn Odido account online wel gekoppeld zodat ik de Vast Bellen Instelligen kan zien. Antwoorden op jouw vragen:
Instelling met mijn vaste telefoonnummer is zichtbaar en correct
Er is geen VOIP lamp op mijn modem model Zyxel T54. Alle lampen branden behalve de laatste ‘SFP’. (ik heb geen TV abbonement).
@Miga
Je geeft aan instellingen te hebben gewijzigd in de interface, kan je een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?
Kan het zijn dat het een issue is met de portering? Toen je de helpdesk aan de lijn had, konden ze een specifieke porteringsdatum zien?
Dat is natuurlijk een mogelijkheid, dat de portering nog in de toekomst staat of op andere manier voor vertraging zorgt, en dan loop je ook tegen problemen aan.
In ieder geval goed om dat expliciet bevestigd te hebben. Niet alleen vantevoren als planning, maar ook dat het daadwerkelijk succesvol gebeurd is.
De portering is al afgelopen week gebeurd. En sindsdien is de Model meerdere keer herstart met factory instellingen door de monteur.
Hoe kan ik zelf de ‘specifieke porteringsdatum’ zien?
Het vastelijn zou 6 February geporteerd zijn. Dat datum heeft klantenservice met heel veel moeite aan mij gegeven.
Nu is het 11 Feb.
Er was geen poging om een oplossing te geven. Alleen ‘back office’ is working on it.
Ik heb aangegeven dat het een populaire probleem blijkt te zien - dan zou het een instelling optie kunnen zijn, en oftewel, dan zou klantenservice over basic informatie moeten wel de klant live kunnen helpen. Maar dat doet ze niet.
Het onderzoek is stopgezet doordat je een Apple AirPort Time Capsule op Lan 4 hebt aangesloten. Hierdoor kunnen ze het modem niet goed onderzoeken. Zou je deze willen loskoppelen for the time being, zodat wij het onderzoek kunnen vervolgen? Als je ons hier dan een seintje geeft dan geven wij het door aan de technische dienst! Alvast bedankt.
Hi Tommie,
Bedankt voor je communicatie.
Gisteravond werkt de lijn ineens! En vanochtend net gecheck, dat de vaste lijn werkt nog steeds! Ben ik blij hierover.
Ik heb ook een bericht 30 minuten geleden ontvangen van Odido dat het problem net opgelost is. Dus hoef ik niet de Airport los te koppelen.
Graag zou ik willen weten waat het probleem was. De Time Capsule heb ik al jaren gehad, zonderprobleem. Ook met Tele2 op dezelfde LAN port.
Kan je mij graag laten weten wat het probleem was / of de de instelling die verandert was om het allemaal in order te krijgen?
Groetjes en bedankt!
Miga
Hi @Miga, wat geweldig! Bedankt dat je dit laat weten aan ons. Ik snap volledig dat je wilt weten wat nu de crux was. Gek genoeg hebben wij, voor zover ik kan zien, niks gedaan. De vraag van Tommie gisteren kwam voort uit een vraag van de technische dienst binnen het onderzoek. Zij wilde dus dat je deze stap ondernam om verder te kijken. Het ticket is gesloten, omdat wij op jouw antwoord wachten. Geweldig dat het weer werkt, alleen kan ik je niet vertellen wat het is geweest, omdat wij niks gedaan hebben. Heb jij misschien zelf iets veranderd na de vraag van Tommie? Hou jij de werking in de gaten? Als je toch nog tegen iets aanloopt, dan weet je ons te vinden!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.