Skip to main content

Vier VOIP toestellen aansluiten

We hebben vier voip-toestellen. Eén krijgen we werkend. De andere drie niet (line not registered, uitroeptekentje in scherm). Als we een van de andere werkend krijgen, dan doet de eerste het weer niet.
Ik zet waarschijnlijk ergens een vinkje verkeerd of zo, of vul de verkeerde gegevens in. Wie weet waar ik het probleem zoeken moet? De toestellen zijn gewoon via hun IP-adres te benaderen!

Uitgelichte reactie

6 maart 2025

Dit zijn zo te zien al wat ‘gedateerde’ VoIP toestellen, die normaal aangesloten worden op een eigen PBX. Die PBX is dan in wezen de MASTER, welke zijn VoIP lijn registreert bij een VoIP provider.

Dus mijn eerste vraag is dan ook, kan er 1 van deze toestellen ingesteld worden als MASTER. Het gevoel wat ik krijg, maar corrigeer mij als ik het verkeerd zie, dat je elk toestel op de VoIP van Odido afzonderlijk wilt registreren?

Er kan maar 1 VoIP device op de VoIP van Odido worden gekoppeld, waarbij een volgend toestel welke hetzelfde wil doen geweigerd gaat worden.

Meeste gebruikers hebben een soort van MASTER, welke de VoIP connectie opzet. Op deze MASTER zijn vervolgens de rest van de VoIP telefoons ‘geregistreerd’, maar maken dan gebruik van de geregistreerde lijn van de MASTER.

Vaak bij meer toestellen maakt je gebruik van een ATA (Analoge Telefoon Adapter), of een router zoals een Fritzbox.

5 reacties

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 maart 2025
Ron Tuijnman schreef:

De toestellen zijn type SoundPoint IP550 !

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • 6 maart 2025

hoi ​@Ron Tuijnman ,

Je hebt 4 voip toestellen, maar waar laat je die voip toestellen registreren? Welke VOIP provider gebruik je?

Indien Odido, dan werkt er maar 1 toestel tegelijk, de laatst aangemelde zal worden benaderd als het nummer wordt gebeld. Als je meer voip toestellen hebt zul je ook meerdere voip nummers moeten hebben. Als je alleen in huis wilt kunnen bellen en alle toestellen via 1 nummer van buiten naar binnen moeten werken, dan heb je een kleine voip centrale nodig, of een DECT set, daar zit een kleine centrale in. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 maart 2025
eric schreef:

hoi ​@Ron Tuijnman ,

Je hebt 4 voip toestellen, maar waar laat je die voip toestellen registreren? Welke VOIP provider gebruik je?

Indien Odido, dan werkt er maar 1 toestel tegelijk, de laatst aangemelde zal worden benaderd als het nummer wordt gebeld. Als je meer voip toestellen hebt zul je ook meerdere voip nummers moeten hebben. Als je alleen in huis wilt kunnen bellen en alle toestellen via 1 nummer van buiten naar binnen moeten werken, dan heb je een kleine voip centrale nodig, of een DECT set, daar zit een kleine centrale in. 

Thanx! Ik ga volgende week wel even met ODIDO aan het bellen. Weet jij toevallig welk nummer ik daar voor moet hebben? Mijn vorige pogingen de helpdeks te bereiken strandden allemaal ergens in het niets (verbroken verbindingen na lang wachten)…

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • 6 maart 2025

Hoi ​@Ron Tuijnman 

Voor technische vragen kun je beter op het forum terecht. De helpdesk kan je niet helpen met eigen apparatuur. Qua telefonie biedt Odido alleen een analoge PSTN poort op haar eigen Zyxel router met 1 vast nummer daarop. 

Kun je precies schetsen wat je hebt en wat je wilt bereiken, zeg maar de vragen die ik stelde in mijn eerste post.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2086 reacties
  • 6 maart 2025
Uitgelichte reactie

Dit zijn zo te zien al wat ‘gedateerde’ VoIP toestellen, die normaal aangesloten worden op een eigen PBX. Die PBX is dan in wezen de MASTER, welke zijn VoIP lijn registreert bij een VoIP provider.

Dus mijn eerste vraag is dan ook, kan er 1 van deze toestellen ingesteld worden als MASTER. Het gevoel wat ik krijg, maar corrigeer mij als ik het verkeerd zie, dat je elk toestel op de VoIP van Odido afzonderlijk wilt registreren?

Er kan maar 1 VoIP device op de VoIP van Odido worden gekoppeld, waarbij een volgend toestel welke hetzelfde wil doen geweigerd gaat worden.

Meeste gebruikers hebben een soort van MASTER, welke de VoIP connectie opzet. Op deze MASTER zijn vervolgens de rest van de VoIP telefoons ‘geregistreerd’, maar maken dan gebruik van de geregistreerde lijn van de MASTER.

Vaak bij meer toestellen maakt je gebruik van een ATA (Analoge Telefoon Adapter), of een router zoals een Fritzbox.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen