Skip to main content
7963 Topics
Abonnement verlengen blijkt heel moeilijk
Een abonnement verlengen bij Odido blijkt echt ontzettend moeilijk te zijn. Blijkbaar is dit niet iets wat ze vaak doen (sarcasme). Want de medewerkers hebben duidelijk geen enkel idee hoe dit werkt… In ieder geval heeft het verlengen van het abonnement mij (tot nu toe) al 5 telefoontjes gekost en het is nog niet goed… Op 15 september verlengde ik mijn abonnement (maandelijks opzegbaar). via de Odido app naar een nieuw 2-jarig abonnement met een iPhone 15. Ik koos ervoor de iPhone ineens te voldoen en rekende deze af met iDeal. Ik kreeg na enkele minuten een mail met de vraag of ik mijn nummer wilde doorgeven voor nummerbehoud en dan zou Odido het met mijn “oude provider” gaan regelen. Ehh nummerbehoud? Ik verleng toch mijn abonnement. Dus ik meteen even bellen: Telefoontje 1: “Nee hoor meneer, het is gewoon een verlenging. Negeer die mail maar”.. Oke, prima Na anderhalve week krijg ik weer een mailtje met verzoek nu toch echt mijn nummer door te geven. Omdat ik het niet vertrouw, maar weer eens bellen. Telefoontje 2: “Oh meneer, ik zie het al! U heeft een nieuw abonnement in plaats van een verlanging (dacht ik al). Ja, meneer dat gebeurt heel vaak via de app. U had beter kunnen bellen. Maar, geen probleem, ik ga het rechttrekken” Deze medewerker vertelde mij dat hij mijn nummer zou gaan overzetten naar de nieuwe sim (die ik bij mn iPhone ging krijgen) en dat het dan allemaal goed zou komen. De iPhone met sim zou ik de volgende dag ontvangen, dan zou hij mij terugbellen. Top! Maar helaas, meneer belde niet terug…. Wel ontving ik netjes de iPhone (hier een compliment, binnen 2 weken!) Maar weer bellen: Telefoontje 3: “Oh meneer, geen enkel probleem! Ik ga het meteen regelen. Er moet wel een werkdag tussen zitten, dus per morgen gaat het nummer over naar uw nieuwe simkaart. Even kaartje wisselen en klaar” Top! Ik hang deze vriendelijke mevrouw op, en krijg een SMS; Mijn nummer wordt per 26-1-2024 overgezet… Whut? Dus… Maar weer bellen Telefoontje 4: “Oh maar meneer, dat heeft mijn collega dan niet goed gedaan want er moet altijd een maand tussen zitten wegens de opzegtermijn…” Opzegtermijn? Ik ben klant en blijf klant bij jullie. Gooi mn nummer over en klaar. “Nee, dat kan niet. Moet een maand tussen zitten. Maar dat hoeft natuurlijk geen 26-1 te zijn, ik regel dit per 30 oktober! Dan is het rond”. Je raad het al, ik ga natuurlijk dubbele kosten krijgen (dat bevestigde de medewerker ook). Maar nu ga ik na die maand teruggebeld worden (ik geloof het eigenlijk niet) en gaat er een creditering plaatsvinden (hoop ik). Nou… Ik ben benieuwd.. Oh ja, ik ontving vandaag een factuur over het betaalde bedrag. Alleen klopt het factuurbedrag totaal niet met het betaalde bedrag. Telefoontje 5: Oh meneer, wat vervelend: Stuurt u ons even de factuur en uw betaalbewijs dan gaan we het allemaal gelijktrekken (is nog niet gebeurt...) Voor wie dit leest: Ik zou even checken of het bij een andere provider beter lukt ;) Bij Odido zijn ze je vermoedelijk liever kwijt als klant. Odido, 3 vragen: Vraag 1: is het echt zo lastig om een abopnnement te verlengen? En is het normaal dat je als klant hier minimaal 5 keer achteraan moet bellen en verschillende collega’s verschillende antwoorden geven? Vraag 2: Waarom moet ik als klant de dupe worden van jullie falende processen en dubbele kosten maken waarvoor ik straks waarschijnlijk nog 5 telefoontjes moet makenj om het terug te krijgen? Vraag 3: Wanneer kan ik een kloppende factuur ontvangen? Toch ook wel fijn voor jullie boekhouding als dit klopt? Bedankt!
Klacht over abonnement inflatiecorrectie
Geachte heer of mevrouw, Op 29 september 2023 kwam ik erachter dat u mijn abonnement hebt veranderd. U hebt namelijk het bedrag van de hoogte van het abonnement gewijzigd met een verhoging van 10% zonder mij hier tijdig over in te lichten en het bedragen op de facturen van augustus en september jl. zijn ook onverklaarbaar hoger dan de 15,50 euro die gesteld wordt (zelfs met 10% verhoging). Ik heb hier een klacht over. Wat is het probleem? De verandering in mijn abonnement is niet in mijn voordeel omdat, Tele2 op 7 juli 2023 mij een verlenningsaanbod heeft gedaan (al eerder dan ik had verwacht) voor de gestelde 15,50 euro per maand. Daarna is zonder enige aankondiging het bedrijf over gegaan van naam naar Odido. Sinds dien betaal ik meer. U vertelde mij dit niet van tevoren. Ik kreeg dan ook geen kans om het abonnement zonder extra kosten op te zeggen. Hoe is dit wettelijk geregeld? Als de verandering niet in mijn voordeel is, dan heb ik het recht om mijn abonnement zonder kosten op te zeggen. Ook moet u mij minimaal een maand van tevoren informeren over veranderingen in mijn abonnement. Dit staat in de Telecommunicatiewet, artikel 7.2. De Autoriteit Consument & Markt (de ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl. Wat verwacht ik van u? Ik vraag u om mijn abonnement te laten doorlopen zonder deze veranderingen, dus zoals deze is aangeboden voor 15,50 euro per maand. Wilt u of kunt u dat niet? Dan wil ik mijn abonnement zonder kosten opzeggen en overstappen naar een andere provider. Ik vraag u vriendelijk om een oplossing binnen twee weken. Biedt u geen oplossing? Verandert u mijn abonnement? En laat u mij niet zonder extra kosten opzeggen? Dan dien ik hierover een klacht in bij ACM ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM en ben ik genoodzaakt verdere juridische stappen te ondernemen. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen. Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie per email. Tot slot. Ik wil graag aangeven dat Odido het erg moeilijk maakt om contact mee te krijgen. Na ruim 20 minuten aan de telefoon te wachten wordt de hoorn erop gegooid. Er wordt richting de chatbot gestuurd die ook niet voor het juiste antwoord kan zorgen. Zo lees ik ook dat ik niet de enige ben. Erg klant onvriendelijk in mijn ogen. Met vriendelijke groet, Raymond

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen