Skip to main content

 

Op 15 mei 2024 heb ik een telefoon abonnement Unmimited start besteld bij Odido voor mijn zoon, omdat ik zelf al internet en televisie had naar volle tevredenheid trouwens.

Op 22 mei werd de simkaart aan de deur gebracht door de firma ampgroep, waarvoor getekend moest worden. Volgens beide louche heren van deze firma, moesten wij eerst onze bankgegevens overhandigen aan de deur terwijl deze al aangeleverd waren aan Odido bij de inschrijving.  Ik heb dit uiteraard direct geweigerd aan de deur. Dezelfde dag kreeg ik via de mail een bevestiging van zowel van de ampgroep en van Odido, dat de bestelling was geannuleerd.

Daarna heb ik bovenstaande praktijken kenbaar gemaakt bij Odido aan de klantenservice en dat ik (en mijn zoon) afzagen van het abonnement. Ons vertrouwen was weg.Hun reactie was vrij laconiek en we kregen het advies dat we in de toekomst de simkaart bij de winkel konden halen

Op 04 juni werd ondanks bovenstaande toch 25 euro afgetrokken van de rekening van mijn zoon e n deze hebben wij onmiddellijk gestorneerd, aangezien er geen product was afgenomen.  Op 3 juli hetzelfde verhaal -> wederom opname 25 euro voor een product wat niet was afgenomen En ja hoor, op 02 aug wederom 31,67 euro afgeschreven door Odido

Daarna heb ik wederom contact opgenomen met de klantenservice dat er geld werd opgenomen van de rekening van mijn zoon en dat dit niet terecht was. Het hele verhaal weer opnieuw gedaan en de dame van de klantenservice had alle begrip voor deze situatie, maar gaf ook aan dat mijn zoon persoonlijk contact op moest nemen om zijn geld terug te krijgen. Dit kon hij alleen persoonlijk doen.

Uiteraard een aantal keren aangegeven aan mijn zoon, dat hij contact op moest nemen om zijn geld terug te krijgen, maar de “jeugd van tegenwoordig” is erg laks met dit soort zaken helaas. Na de vakantie ging ik ervan uit dat het intussen wel allemaal geregeld was achter de schermen totdat we in September een brief thuis kregen van Preventel dat mijn zoon geregistreerd stond als wanbetaler ivm openstaande vorderingen van de firma Odido.

Uiteraard gelijk samen contact gezocht met Odido wat er aan de hand was. Blijk baar stond het abonnement nog steeds open en was het schijnbaar automatisch een prepaid geworden, terwijl we nooit een sim- of telefoonnummer hebben afgenomen. Ook deze mevrouw van de klantenservice was in 1e instantie begripvol, maar moest eerst overleggen met haar Supervisor. Haar mening onder invloed van de supervisor was 180 graden gedraaid en ze bleef voet bij stuk houden dat er betaald moest worden. Op onze argumentatie dat er nooit een product is afgenomen en dat we gelijk gebeld hebben, werd niet serieus gereageerd en het gesprek werd steeds onvriendelijker door persoonlijke frustratie. Odido maakt een interne communicatiefout en de klant draait er voor op. Omgekeerde wereld toch.  

Inmiddels zitten we in een status qua situatie en wil ik bij deze iedereen waarschuwen om 2 x na te denken voordat je naar deze firma Odido overstapt. Internet staat vol met klachten over deze firma en helaas zijn wij nu ook het slachtoffer geworden van hun welbekend ondermaatse klantgerichtheid. Helaas zit ik zelf nog vast aan mijn internet en televisie abonnement, maar met deze slechte ervaring is mijn keuze in de toekomst wel duidelijk geworden

 

Hi @Jenkins1, allereerst wil ik je bedanken voor het uitgebreid delen van jouw verhaal en wil ik mijn oprechte excuses aanbieden dat jullie deze ervaring gehad hebben. Uiteraard wil ik de situatie graag bekijken en netjes met jullie oplossen! Begrijp ik goed dat het abonnement op naam van je zoon zou staan? In dat geval zou ik je willen vragen om mij een privébericht te sturen met daarin ter verificatie zijn postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN waarvan we afgeschreven hebben. Daarnaast kan hij in de afschrijving zien wat het klantnummer was van het abonnement dat we in rekening gebracht hebben. Ik zou je willen vragen om ook deze met mij te delen. De klantnummers van onze mobiele abonnementen starten altijd met 1.1 of 1.2. Ik wacht je privébericht af!


Reageer