Skip to main content

Na een update van mijn iPhone naar IOS 17.3.1 geen mobiel netwerk meer op zaterdag ochtend. (Esim)

Heb met Apple support gesproken en gekeken hun zeggen dat dit vaker voorkomt met Odido! nu kan ik alleen nergens meer op inloggen waar je een sms code voor ontvangt. 

mooier wordt nog dat ik geen contact met Odido kan leggen, ik kan niet bellen en de chat verwijst me steeds naar jullie telefoonnummer. Inloggen op mijn Odido account is momenteel ook onmogelijk want dat sms komt kan niet binnen komen. 

DIT MOET VANDAAG NOG WORDEN OPGELOST want ik ben nu niet meer bereikbaar voor mijn klanten en dat kost omzet en klant vertrouwen…..

Hallo @Voorschoten532 

Iemand anders op de community gaf aan dat na het updaten van zijn iPhone zijn eSIM er niet meer was. Kun je eens kijken of dit ook het geval is bij jou? Anders kan je eens kijken of het resetten van de netwerkinstellingen helpt.


Hoi waqqas, 

de eSIM was nog wel aanwezig. ik heb al meerdere dingen geprobeerd.

  • telefoon aan / uit 
  • netwerk instellingen gereset
  • nieuwe eSIM geprobeerd te installeren
  • telefoon naar fabrieksinstellingen 
  • nieuwe eSIM 

dit allemaal te vergeefs. Apple support geeft aan dat het iets te maken heeft met wat security protocollen van de update en dat Odido dit niet aan hun zijde heeft geactiveerd. 
 

ik zit momenteel in de Apple Store om te kijken of het probleem niet in de telefoon zit. Voordat ik naar een Odido shop ga! 


Het probleem blijkt in de telefoon te zitten deze wordt nu vervangen. 
 

Fijn dat we tegenwoordig zelf bijna geen diagnoses meer kunnen stellen. 
 

 


Sinds update 17.5.1 slaat elke keer mobiel netwerk er uit.

Alles al geprobeerd, apple store welke telefoon hebben gecheckt, odido store nieuwe sym laten plaatsen echter zonder resultaat. Resetten, etc herstel netwerk helpt ook niet. 


Sinds update 17.5.1 slaat elke keer mobiel netwerk er uit.

Alles al geprobeerd, apple store welke telefoon hebben gecheckt, odido store nieuwe sym laten plaatsen echter zonder resultaat. Resetten, etc herstel netwerk helpt ook niet. 

Apple security protocollen van de update en dat Odido dit niet aan hun zijde heeft geactiveerd. is dit het probleem en kan dit opgelost worden?

 


Hallo @Wilgen71, welkom op onze Community! Als je voor de rest alles hebt geprobeerd (ook met een nieuwe simkaart) dan ligt het aan je toestel. Je kunt hiervoor bij Apple terecht. Zo te lezen was dat hierboven ook het geval. Zij kunnen je hierbij helpen!


Hallo @Wilgen71, welkom op onze Community! Als je voor de rest alles hebt geprobeerd (ook met een nieuwe simkaart) dan ligt het aan je toestel. Je kunt hiervoor bij Apple terecht. Zo te lezen was dat hierboven ook het geval. Zij kunnen je hierbij helpen!

kastje naar de muur dus


Hallo @Wilgen71, welkom op onze Community! Als je voor de rest alles hebt geprobeerd (ook met een nieuwe simkaart) dan ligt het aan je toestel. Je kunt hiervoor bij Apple terecht. Zo te lezen was dat hierboven ook het geval. Zij kunnen je hierbij helpen!

Beste Pharwin, Telefoon is tot 2 keertoe helemaal gecheckt door Apple en zij kunnen geen probleem vinden inmiddels ios 18 geinstalleerd en blijft probleem houden. 

 


Een operator kan niet zoveel doen aan één toestel wat elke keer gereset moet worden. 

Stop je simkaart eens in een ander toestel.  Als het daar wel in werkt dan ligt het toch echt aan deze Apple. Zeker als er een aanwijsbare reden (software update) is toen dit starte. Alleen als alle apples met die software dezelfde problemen hebben zouden Apple en de operator samen aan de slag moeten. Dit is bijvoorbeeld bij KPN en Apple gebeurt deze zomer.

 


Iphone SE 2020 gebruiker hier met exact dezelfde problemen als @Wilgen71. Ik was eerst abonnee bij KPN. Paar maanden geleden ineens continue problemen met mobiel internet. Klapte er continu uit. Inderdaad in het nieuws geweest dat er grootschalig probleem was bij KPN en bepaalde Iphones. Vooral aantal oudere modellen (iphone 11, 12, se2020)

Ik dus overgestapt naar Odido is in de hoop die problemen achter mij te laten. Ik ervaar bij Odido precies dezelfde netwerkproblemen. Continue ervaar ik verlies van internetverbinding. Ook al zie ik op scherm verbinding met 3g of 4g. Woon in Rotterdam dus dekking kan het probleem niet zijn. 

Kortom wat mij betreft lijkt er wel degelijk een grootschalig probleem te zijn sinds een  IOS17 versie. Dit lijkt niet alleen KPN gelateerd maar een breder probleem, vermoedelijk in IOS en mogelijk in combinatie met bepaalde providers. Opvallend vind ik ook dat enkel een aantal oudere Iphone modellen geraakt. Apple heeft op dit gebied geen vlekkeloze reputatie.

 


Reageer