Binnenkort ben ik in Oekraïne en ik wil er graag achter komen wat het mij gaat kosten als ik binnenkomende oproepen uit Nederland accepteer. Op de FAQ-pagina 'verlaagde tarieven in verband met de oorlog in Oekraïne (link)' vind ik een aantal aangepaste tarieven, maar ik mis hier de tarieven voor het gebeld worden (door Nederlandse nummers) tijdens het roamen in Oekraïne.
Aangezien er op die pagina geen verlaagde tarieven voor gebeld worden vermeld staan, denk ik dat ik uit moet gaan van het reguliere tarief voor 'gebeld worden in dit land', welke € 0,75 bedraagt. Dit bedrag heb ik gevonden door prijs oekraine naar 5545 te SMS'en. (Overigens is het kostenoverzicht wat ik dan per SMS ontvang het normale kostenoverzicht en zijn hier de verlaagde tarieven niet in verwerkt.)
Ik kan me echter bijna niet voorstellen dat het tarief voor gebeld worden als enige onaangepast is gebleven. Hoe kan ik achter de daadwerkelijke kosten komen? En kan ik er vanuit gaan dat de SMS die ik krijg wanneer ik in Oekraïne aankom wél de juiste tarieven bevatten (i.t.t. de SMS die ik krijg van 5545)?