Skip to main content
10000 Topics
Regelmatig problemen met thuisnetwerk na vervanging modem
Een aantal jaren geleden heb ik, terwijl ik nog het oude modem van T-Mobile gebruikte, een setje van 3 wifi versterkers gekocht (TP-Link Deco M9 Plus). Een daarvan had ik gekoppeld aan mijn modem, terwijl de andere twee op de eerste verdieping geplaatst zijn. Ik heb destijds gewoon de basis installatie gedaan en dit werkte voor mijn gevoel correct. Twee jaar geleden heeft men in verband met zonnepanelen een kabel vanuit het modem (niet de M9 versterker) naar de zolder getrokken. Daar heb ik vervolgens met behulp van een switch mijn zonnepanelen en inmiddels een NAS aangehangen. De devices hangen dus rechtstreeks aan het modem. Alle telefoons, televisies etc. maken via wifi connectie met de M9 devices, maar mijn televisie maakt nog via een draad en zo'n tv kastje verbinding met het modem voor het tv signaal. Met deze setup blijk ik in staat te zijn om met apps connectie te krijgen van alle telefoons en de wifi op de tv's naar de NAS. Ik merkte daar zelden problemen mee. Ook met een laptop gekoppeld aan de switch op zolder werkte zonder problemen. Nu is een paar maanden geleden door inmiddels Odido mijn modem vervangen door een Zyxel T-56 modem. Nadat dit modem overigens op een amateuristische wijze is opgehangen aan mijn muur, leek alles nog te werken. Ik merk echter dat ik steeds vaker problemen heb met mijn connecties. Regelmatig blijkt het wifi signaal van de M9 devices opeens weg te zijn en ben ik opeens geconnect direct aan mijn modem via mijn telefoon of tv. Vanavond kreeg ik tijdens het afspelen van een film opeens meldingen dat het wifi signaal niet sterk genoeg zou zijn en na het resetten van mijn router en het M9 netwerk, blijk ik nu helemaal geen enkel device op de switch boven te kunnen bereiken. Ik heb een hetzelfde issue een paar weken terug ook gehad en toen bleek opeens het probleem zichzelf opgelost te hebben. Nu ben ik best een leek wat betreft netwerken, dus ik ben op zoek naar hulp, die mij kan vertellen hoe mijn netwerk opgezet zou moeten zijn en waar op dit moment de fout zit en wat deze problemen veroorzaakt. Wie kan mij hiermee helpen? Met vriendelijke groeten, Ronald van Gogh
More than one week without internet
I am writing to express my extreme frustration regarding the ongoing internet outage at my residence. It has now been over a week since my house has been without internet service. Despite multiple attempts to resolve the issue, the problem persists, and I am thoroughly dissatisfied with the level of service provided. During the initial visit from your technician, it was abundantly clear that insufficient effort was made to diagnose the problem. The technician merely glanced at the Huawei modem and failed to conduct any meaningful tests on the device or the accompanying cables. This lack of thoroughness is unacceptable, especially considering the inconvenience and disruption it has caused to my daily life. Why is it that while my neighbors enjoy uninterrupted internet service, my house, situated between theirs, remains without connectivity? Could it be that the issue lies beyond the Huawei modem, which supposedly should have been thoroughly tested? Furthermore, the dismissive attitude displayed by your customer service representatives only exacerbates the situation. Despite numerous follow-up calls, I have received nothing but vague assurances and excuses. The inability to provide a concrete timeline for resolution is unacceptable, particularly given the critical nature of internet access in today's world. I am appalled by the lack of urgency and professionalism demonstrated by Odido in handling this matter. As a paying customer, I expect better treatment and prompt resolution of issues. It is imperative that you prioritize resolving this matter immediately and provide compensation for the extended period of service disruption as mandated by consumer protection laws. I demand a comprehensive response outlining the steps Odido intends to take to rectify this situation and restore my internet service without further delay. Failure to address this matter satisfactorily will compel me to escalate my complaint through all available channels until a resolution is achieved. Sincerely, A.C.
Geen internet en totaal geen goede dienstverlening om dit op te lossen
8 dagen geleden is bij graafwerkzaamheden mijn glasvezelkabel beschadigd. Het eerste contact met odido was positief, we kregen een voucher voor mobiel internet en we zouden een bericht krijgen van Guideon, de aansluitclub. Guideon stuurt een bericht met link voor melding en geeft, na klikken op de link aan ergens over 3 weken tijd voor ons te hebben. Anno 2024 is internet bijna een primaire levensbehoefte, alles gaat online. We werken met 2 man thuis, hebben 3 kinderen, dat trekt een hotspot niet fatsoenlijk. 3 weken wachten is niet te doen. Als mijn riolering of waterleiding dit overkomt heb ik diezelfde dag iemand die dit komt oplossen, maar niet bij odido. Terug bellen naar odido, daar wordt aangegeven dat we ook zelf met guideon kunnen bellen om op spoedlijst te komen. Dus dat gedaan en dan duurt het nog 7 dagen. Dat lijkt dan positief tegenover de eerst gestelde 3 weken, maar eigenlijk is het van de zotte. Weer bellen met odido, dit keer belt de klantenservice zelf met guideon en die komen uit op weer een paar weken. Verzoek om te escaleren, dat moet bij het backoffice, maar die krijgt de helpdesk niet te pakken Dus de dag erna maar weer gebeld en toen werd verteld dat we niet bij guideon, maar bij open dutch fiber moeten zijn. Verzocht aan de servicedesk om daar dan contact mee op te nemen om tot een oplossing te komen. Nee, dat mag volgens de medewerker niet, ik moet zelf bellen met 088-1633633. Dus weer bellen, dit keer met open dutch fiber en daar wordt de melding genoteerd en ik zal zsm iets horen. Inmiddels zijn we 5 dagen verder en het is oorverdovend stil. 3 dagen geleden een bericht van guideon dat ze vandaag langs komen. Vandaag zijn ze geweest en wat denk je, we moeten niet bij guideon zijn want die constateert alleen of het probleem aan de inhuisaansluiting zit. Nu hebben we bij alle gesprekken met odido, guideon en dutch fiber duidelijk aangegeven dat de oorzaak voor de deur ligt en dat de kabel kapot is. Onvoorstelbaar dat er dan toch een medewerker van guideon langskomt na 8 dagen om dat wederom te constateren. Dus weer bellen met odido (tip, geef de mensen naast een internetvoucher voor een week ook 200 belminuten mee, want met 1 gesprek ben je er niet bij odido) en deze medewerker van de servicedesk kan wederom geen medewerker van de backoffice vinden. Maar we worden teruggebeld binnen een half uur. Dat was om half 2 vanmiddag. Om 18.00 uur, na 4,5 uur niets gehoord te hebben, zelf wederom gebeld met odido. Nu krijgen we te horen dat we helemaal niet zelf met dutch fiber hoeven te bellen en dat odido dit moet doen. De medewerker heeft ons nog een paar voucher gegeven voor internet en een melding naar de backoffice gemaakt, die weer 3 dagen mogen pakken om te reageren. Kortom, met een beetje pech worden we na het weekend gebeld en dan.... kastje, muur, kluitje in het riet, paarse krokodil... wat gaat het worden odido?
Customer for 3 weeks, no service for more than a week
Hi! I have been an Odido customer for 22 days, during 8 of which I had no internet connection at all. As of now, I still have no internet connection and no update from Odido on a resolution. My timeline:23 Jan- Internet connection set up, all great 31 Jan - One week later, connection suddenly went off. On the ONT, the LOS indicator was off and PON was blinking. Trying to reach support via the Odido app, no luck. 1 Feb - Finally got my answer in the Odido app chat but the chat person disappeared. Reached Odido support by phone. Explained my problem. They promised to send someone soon. 3 Feb - 3 days later I received a message from Guidion with the closest possible appointment date on the next week. 5 Feb - Almost a week after losing my connection, a technician came and restored the connection. He explained that my fiber cable was pulled off from the switch’s port and was replaced by some other customer’s cable. 12 Feb - Exactly one week later after the service was restored, I lost my connection again. This time on the ONT, PON was off and LOS was blinking red. I immediately contacted Odido by phone explaining to them that this was not the first time I experienced connection issues and that I didn’t have internet for several days a week before that. Like before, they promised to send someone “soon” 13 Feb - No connection still. No word from Odido either. I have a couple questions:1. Is it normal for Odido to leave their customers without service for days? Why hardware problems on the side of Odido are not fixed immediately?2. How do I cancel my contract? I expect reliable service and prompt support from my internet provider, neither of which have been met with Odido. Least to say, I’m extremely dissatisfied.
Zyxel T-56 icm Deco M9 Plus
Dag allen, Ik maak sinds kort gebruik van Odido Internet en TV. Hierbij staat mijn Zyxel T-56 in mijn meterkast.Zit ik in mijn woonkamer dan is de internetsnelheid, ondanks 2 deuren (meterkast en kamerdeur) totaal geen probleem. Voer ik een snelheidstest uit via Fast.com, dan zit deze rond de 1GB/s. Ben ik op de 1e verdieping, dan heb ik misschien een snelheid van 50mb/s. Hierbij is (buiten de verdiepingsvloer) enkel de deur van de meterkast een obstakel. De trap naar boven zit pal naast de meterkast en is open. Op de 2e verdieping/ zolder heb ik totaal geen bereik. Nu heb ik 3 TP-Link Deco M9 Plus Wifi versterkers. Deze werkte perfect bij mijn vorige (Ziggo) modem.1 Daarvan zit bekabeld aan mijn Zyxel gekoppeld. De anderen staan (draadloos) op de 1e en 2e verdieping.Koppel ik een apparaat aan het wifi netwerk van het modem, dan is er niets aan de hand met de snelheid mits ik op de BG ben. Koppel ik ditzelfde apparaat aan mijn Deco M9 Wifi netwerk, dan is de snelheid enkel hoog als ik mijn Deco opnieuw opstart. Daarna ligt de max tussen de 50 en 100mb/s. Dit is op zowel de BG, 1e en de zolder. Ik heb in ieder geval al een “beter bereik” met de M9 op de zolder. Voorheen (Ziggo box) had ik totaal geen problemen met m'n Wifi snelheid. In de zomer stond de Wifi versterker van de 1e verdieping ook helemaal achterin de tuin (ca 25m diep) en was het bereik in zowel de tuin als op de zolder nog erg goed. Wat kan er nu de reden van zijn dat deze totaal niet doen wat ze moeten doen en dat het netwerk van de router een ramp is?Deelnemen aan een Teams vergadering lukt ook enkel op de BG. Bedankt voor de tips/ oplossingen

Laatst verdiende badges

• TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen