Skip to main content
10000 Topics
Heeeeel traag internet
Goedenavond! Ik heb paar weken geleden internet storing gehad hier, en sinds dien is het heel bagger met de internet snelheid zowel bekabelt als WIFI, ik zelf heb altijd 1000MB snelheid gehad, sinds de storing is het bekabelt 400mb en wifi 200MB, Hierover heb ik toen gelijk ODIDO gebeld en de meneer heeft toen mijn WIFI opgesplitst in 2,4 en de 5G. Toen hebben we weer een internet snelheid uitgevoerd en deze kwam toen uit op 450MB op 5G wifi, nog niet goed maar alsnog sneller dan eerst, dit heb ik paar dagen aangekeken, vervolgens ging het internet weer zo traag als dikke stront tegen een helling op!, dus ik WEER gebeld, Mevrouw heeft toen alles samen met mij gecontroleerd of alles in orde was, en dit was zo, ze kon niet verklaren waarom mijn internet TRAAG is, dus door gezet naar de technische dienst, deze zou mij binnen 5 DAGEN bellen, dit is NIET gebeurt, dus je raad het al, ik WEER gebeld naar ODIDO, deze mevrouw begreep mij volkomen dat ik zwaar geïrriteerd was/ben, en heeft mij toen maar aangemeld bij de Monteurs die langs zouden komen, hierover zou ik een mail ontvangen, JA je RAAD het al, ik heb GEEN mail ontvangen. Vervolgens toch maar weer gebeld waarom ik geen mail heb ontvangen voor een afspraak te maken, en deze mevrouw heeft alle stappen doorlopen om te kijken of mijn aanmelding wel goed is door gekomen, en ik maar ff moet afwachten. Ik ben het wachten onderhand wel beu en wil mijn BELOOFDE internetsnelheid waar ik voor betaal, Als dit niet snel wordt opgelost dan ga ik naar een andere provider die zijn klanten wel serieus nemen en er wel direct voor staan. Nou de groetjes!
Opnameproblemen en nieuw abonnement
Goedenavond, 2 vragen (met extra vragen :)): Opnameproblemen Mijn vrouw neemt geregeld op zodat ze later terug kan kijken. We hebben hiervoor 2 tvkastjes met harddisk erin (1 voor beneden en 1 voor boven, ik denk entone amulet?). We hebben enige tijd geleden een platformupdate gehad met de vraag of we over wilden naar cloudopnames of de functie op de harddisk herstellen, we hebben voor herstellen gekozen. Nu is mijn vrouw al enkele maanden aan het klagen dat de opnames vaak te kort zijn (einde staat er niet op) of helemaal niet opgenomen. Is dit een bekend probleem en is hier een oplossing voor met de huidige kastjes? Stel we zouden overgaan naar cloudopnames: is dit probleem dan verholpen? Kunnen we dan beneden opnemen en boven terugkijken? Wat is de opnametijd vergeleken met de hdd? Als we 2 kastjes hebben, blijft de opname tijd dan gelijk of verdubbeld? We hebben naar mijn idee nog oude kastjes (uit 2019). Zijn de nieuwe kastjes beter/sneller? Het zappen lijkt af en toe traag en heel soms loopt het vast wat na een stroomcycle op is gelost. Zo ja, kunnen we ze dan evt om laten ruilen? We betalen nu 10,00 voor beide kastjes met opnamefunctie ivm kortingsactie destijds, wat zouden de kosten worden als we naar cloud opnames gaan? Abonnement We hebben een 200mbit abonnement. Nu zie ik dat de kosten stilletjes aan op zijn gelopen en ivm de opname problemen (meer ‘de vrouw klaagt over’-problemen) heb ik gekeken wat de huidige aanbiedingen zijn en heb ‘betere’ diensten gevonden voor minder geld. Nu zie ik dat als ik vandaag opnieuw bij Odido af zou sluiten meer snelheid krijg (400gbit 2x zoveel), 2 gratis wifi punten en heb ik nieuwe kasten met cloud opnames. Ik krijg dan 6 maanden korting (42,50p/m) en na 6 maanden betaal ik alsnog 10 euro per maand minder dan nu (72,50). En dan . Nu ben ik natuurlijk al klant met een verouder abonnement (zie ik als ik zingen aan wil passen in mijn odido), maar deze aanbieding zou voor mij reden zijn om bij Odido te blijven (mits de opnameproblemen dan zijn opgelost), mede omdat ik dan mijn huidige ipadres behoud (hopelijk, heb een aantal thuisdiensten die op ip gekoppeld zijn). Zijn de opnameproblemen dan idd opgelost Zo ja, is het mogelijk om over te gaan naar dit ‘nieuwe abonnement’ en mijn oude te laten vallen? Zitten we dan weer een jaar hier aan vast? (stel de opnameproblemen blijven aan)
Landurig geen diensten: KPN en Odido wijzen naar elkaar
In de nacht van 12 op 13 januari viel het internet uit. Momenteel 10 februari nog steeds geen internet en ook nog geen zicht op een oplossing. De eerste meldingen hierover kreeg ik om 01.15 uur binnen en toen ik wakker werd heb ik een aantal stappen gevolgd die op de internetpagina van Odido stonden om het probleem op te lossen. Dit heeft niet geleid tot het oplossen van het probleem. De klantenservice was om 09.00 uur telefonisch bereikbaar en deze heb ik direct gebeld. Na het uitlezen van de apparatuur werd aangegeven dat er een monteur moest langskomen en misschien werkte deze in het weekend. Ik zou hierover een mail krijgen om een afspraak in te plannen. Deze heb ik ook gehad en het bleek dat maandag de eerst mogelijke optie was. De monteur van Odido is langsgekomen en die gaf aan dat het aan KPN lag. De storing was dus niet opglelost. Hierna contact opgenomen met de klantenservice van Odido en deze zou de opdracht doorgeven aan KPN. Deze kwam uiteindelijk op vrijdag en er bleek een breukje te zitten in de kabel. Helaas kon hij niet graven omdat het vroor. Het was op dat moment iets van 4 graden. In de nacht had het wel gevroren maar betwijfel of dat tot een permafrost heeft geleid in de bodem. Een paar dagen later kwam er iemand om het breukje op te lossen. Helaas was hiermee het probleem niet opgelost. Er zou ook iets mis zijn aan de kan van Odido. Mogelijk de mediaconverter. Weer met de klantenservice gebeld. Deze zouden een monteur van odido sturen om de mediaconverter te plaatsen. De monteur kwam, maar de mediaconverter was nog niet aangekomen. Gelukkig had hij er nog eentje in de auto liggen. Deze geplaatst, maar helaas was het probleem nog niet opgelost. Het lag ook aan de kabel van KPN zei hij. Hij ging weg zonder de storing opgelost te hebben. Wel een nieuwe converter. Hierna contact gehad met de klantenservice en deze heeft het overgedragen aan KPN. De monteur van KPN kwam en deze kon niks vinden en zei dat het snignaal goed was. Dus ging weg zonder de storing te hebben opgelost. Gaf wel aan dat het iets met de hardware was. Weer met de klantenservice gebeld. Deze zou onderzoek gaan doen op afstand. Alles uitlezen en opnieuw registeren. Na 24 uur zouden we hier uitslag van krijgen. Dat gebeurde niet dus weer met de klantenservice gebeld. Deze gaven aan dat onderzocht wordt. Ze konden niet aangeven wat er onderzocht wordt. Dat is iets van de backoffice. Het verveldende is dat je die dus nooit te spreken krijgen. Ze gaven wel aan dat telkens bellen niet helpt om het sneller op te lossen. Toen maar weer twee dagen gewacht. Geen reactie van de backoffice. Dus weer met de klantenservice gebeld. Men stuurde weer een monteur met een nieuwe mediaconverter. De monteur kwam aan een heeft het nieuwe kastje vervangen door een nieuwe kastje. Uiteraard geen oplosssing voor het probleem. Oftewel nog geen internet. Inmiddels zitten we op 09 februari en gaan we de 5e week van de internetstoring in. Blijkbaar heeft KPN 3 werkdagen de tijd om een melding op te pakken. De monteurs kwamen voornamelijk op vrijdag waardoor je dus 5 dagen kwijt bent voordat de melding opgepakt wordt. Als de backoffice of klantenservice het woord spoed gebruikt heeft dit geen enkele betekenins. Weer met de klantenservice gebeld. Deze gaf aan dat in de bon van de Odido monteur stond dat het aan KPN ligt. De melding zou dus weer doorgezet moeten worden naar KPN. Ik heb aangegeven dat het zo echt niet langer kan. Odido en KPN moeten zorgen dat er twee monteurs komen, zodat ze niet meer naar elkaar kunnen wijzen en het probleem daadwerklijk eens oplossen. Dit voorstel ligt er lastig want volgens protocollen met de melding naar KPN gezet worden. Ook stelt het protocol dat je niet me de backoffice in conctact mag komen. Men heeft het over techneuten maar bureaucraten is een betere term. De overheid kan hier nog wat van leren. De overheid is een efficente machine in vergelijking met de afhandeling van deze storing. De klantenservice zou ons verzoek doorgegeven aan de backoffice, maar kon niks beloven. We zouden dinsdag bericht krijgen. Vrijdag gebeld dus we zijn weer 4 dagen verder dan. En dan natuurlijk nog geen oplossing want er zal toch weer een monteur moeten worden ingepland. Ik hoop echt dat deze vicieuze cirkel doorbroken wordt. Voor dit soort gevallen zou Odido en KPN toch een soort samenwerking moeten hebben. Dit kost iedereen veel tijd en geld lijkt me zo. Daarnaast is het vreemd dat Odido pas na week komt met een aanbod voor codes voor onbeperkt internet. Dit is alleen voor mensen met een odido of ben abonnement. Dat hebben wij niet (behalve mijn vrouw). Dit dus geen echte oplossing. Dan weer een week later komen ze met de opmerking dat je ook een simkaart van odido kan kopen en daarop het onbeperkt internet kan zetten. Alternatieven komen dus mondjesmaat binnen. Je krijgt wel een vergoeding voor de gemiste dagen maar uiteraard niet de mb’s die ik moest bijkopen voor mijn eigen telefoon. Ik heb nu een router moeten kopen waarin een simkaart past om toch enigszins wifi te hebben. Ik hoop dat ik voor de start van de F1 toch goed internet heb, maar ik durf er geen weddenschap op aan te gaan. Ondertussen is mijn vertrouwen toch echt heel laag in de slagkracht van de backoffice om dit op te lossen.
XGS-PON met Fritz!box 5590 Fiber al mogelijk?
Hallo allemaal, Ik zie dat mijn vraag al in diverse posts is gesteld. Staat deze niet juist hoop ik dat de moderators zo vriendelijk zijn om deze te verplaatsen. Sinds 15 januari 2024 ben ik overgestapt van (ruim 2 jaar Solcon 250Gb Glasvezel) naar Odido 1Gb Glasvezel. Ik woon in het buitengebied en we hebben sinds 2 jaar glasvezel. Wat een uitkomst! We wonen hier met 3 gezinnen 10 personen bij elkaar in een grote woonboerderij. Met meerdere TV kastjes ook. En 2 thuiswerkers. Dus gekozen voor Odido 1Gb. Installatie ging goed. De Mediaconverter van Nokia XS-010X-Q met daarachter de Zyxel T-56 zijn geplaatst en yesss ik had internet. Al vaker merkte ik dat 1x per dag de internetverbinding even wegvalt en dan ook zo weer terug is. Ik ben niet iemand die gelijk aan de telefoon hangt dus prima….als dat alles is… Maar afgelopen donderdag was ineens het hele internet weg. Rode internet lampje op T-56 brand, en op de mediaconverter branden wel 3 groene ledjes. Klantenservice Odido gebeld en melding gemaakt. Nee meneer geen landelijke storing en de lijnmeting is ook goed. Dus moet er een monteur langskomen. Dat gaat bijna 1 week duren! En we kunnen er ook niets aan veranderen. Moet u zelf maar even contact opnemen met Guidon...dat gedaan, en uiteindelijk komen ze 1 dag eerder…. Maar zit dus nu op 1 hotspot met 3 gezinnen… De TV kastjes werken er niet op en onze ouders van 80 jaar kunnen geen TV kijken (ik was al blij dat ik ze de TV kastjes heb kunnen uitleggen) Ik heb inmiddels menig uur met Odido gebeld, Deltafiber (hun naam staat op de kastjes) ook gebeld (die kunnen wel zien dat mijn huis niet te bereiken is) Ik heb daarom de stoute schoenen aangetrokken en een Fritz!box 5590 met XGS-PON gekocht. Eerst via WAN aangesloten, maar geen geluk…. Ook geprobeerd om de fiber rechtstreeks aan te sluiten op de Fritz!Boz 5590, maar ook niets. Hij blijft aangeven bij fiber “Training”. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben na 3 weken nu al zwaar teleurgesteld in Odido. Ik denk namelijk dat het modem helemaal niet kapot is...dat er misschien ergens anders iets loos is. Dat dus die beste Guidon monteur hier straks niets kan doen en ik nog langer moet wachten. Internet is gewoon echt een levensbehoefte geworden…. Ik lees hier dat XGS-PON in combinatie met Odido niet mogelijk is. Ik had mijn Fritz!Boz eigenlijk gekocht om iets achter de hand te hebben en eventueel de Odido apparatuur te gaan verwijderen in de toekomst. Kan iemand mij vertellen wat de status is van het hele XGS-PON verhaal? Kan ik de 5590 binnenkort gebruiken?
Patch wijkcentrale
Goedemiddag allemaal, Ik heb afgelopen mei glasvezel besteld bij toen nog T-Mobile. Dat de glasvezel toen nog niet beschikbaar was had ik wel in de gaten, want ze waren nog bezig om 't in de straat aan te leggen. Maar goed, ik dacht dan zit ik in ieder geval vast in het bestelproces, en dan zien we 't wel. Nu zijn we dus zo'n 8 maanden verder, en in middels ligt alles netjes onder de stoep, de wijkcentrale is klaar, de glasvezel ligt in huis en is doorgemeten naar de wijkcentrale. Nu is het wachten blijkbaar op de patch in de wijkcentrale. Ik heb me al helemaal suf gebeld met alle partijen (Odido, Open Dutch Fiber, CT Ned, zelfs Guideon al), maar daar kom ik niet heel veel verder mee. Afgelopen vrijdag was een uitzondering, toen ik belde met Odido en de medewerker me heel stellig kon vertellen dat deze week de patch gedaan zou worden in de wijkcentrale, en dat ik vrijdag (overmorgen 19 januari dus) al een monteur in huis zou kunnen hebben die dan de apparatuur zou gaan aansluiten. Ik moet daarvoor dus wachten op het mailtje van Guideon, zodat ik die afspraak in kan plannen. En ja, het is pas woensdag, maar ik zie het toch niet helemaal goedkomen, zeker niet voor vrijdag. Nu mijn vragen: wat houdt het patchen in de wijkkast precies in, en waarom moet dat zo ontzettend lang duren? Glasvezel ligt inmiddels ruim een maand tot in de meterkast. En dan nog een vraag: Waarom is het proces zo slecht inzichtelijk voor de klant, maar ook voor Odido zelf? Er zijn gewoon een aantal stappen die moeten worden doorlopen (kabel onder de stoep, kabel aan de wijkcentrale, wijkcentrale aangesloten, kabel in huis brengen, doormeten naar wijkcentrale, patch), en waar ik als zeer ervaren gebruiker benieuwd naar ben. En het is dan ook lekker inzichtelijk hoever men al is, en of er misschien ergens iets misloopt. Maar waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe kan ik er nou achter komen of die patch al gedaan is, en of de opdracht dan al doorgezet is naar Guideon? Ja ik zit er inderdaad flink bovenop, maar ik zit dan ook gewoon te wachten op de aansluiting (en dan vooral de 1Gb upload). Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Alvast bedankt!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen