Skip to main content

Wifi valt nog steeds elke keer weg nu ook de meeste dingen ingesteld staan op 5 ghz 

mijn tv geeft nou ook steeds vaker aan wie kijkt er tv 

moet dan inloggen en dan werkt alles weer

wif op mijn Google home valt weg en op alle verdere apparaten 

modem resetten dan werkt het weer een tijdje goed

ik weet wel als mijn contract afloopt dat ik geen Odido meer neem 

heb nog nooit zoveel ellende gehad 

en dan weer dit en dat proberen maar niets helpt

kijk ook naar alle klachten die jullie ontvangen op de comunitie 

Hoi ​@Viscerale, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Wifi is namelijk erg belangrijk, we kunnen bijna niet meer zonder. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wel optimaliseren! Op onze community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van je wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg: https://community.odido.nl/wifi-535/hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063. Het aanpassen van het wifikanaal naar automatisch is vaak de oplossing. Zou je dit willen testen? Groetjes, Ishana

Sorry maar de vorige keer heb ik ook al aangegeven dat het modem in de woonkamer staat en Google home op 2,5 m afstand en met mijn telefoon zit ik ook ongeveer op 3 m afstand 

vorige keer is alles gereset en 5 ghz erbij gezet maar niets help tot nu toe

mischien helpt het als het op automatisch staat?

@Viscerale Ik snap goed dat je graag geniet van een stabiele verbinding. Ik kijk graag met je mee wat we nog kunnen doen om dit te optimaliseren! 

Ik ben gelijk gaan kijken en zie dat je de bandsteering van het modem inmiddels weer op automatisch hebt gezet. Werkt dit beter?

Daarnaast heb ik gelijk de verbinding gemeten. Deze ziet er gelukkig top uit! Wel krijg ik de melding dat het wifi netwerk erg vol zit. Het lijkt er op dat 2 apparaten voor verstoring zorgen. Zelf kan ik op dit moment niet bij het systeem om uit te zoeken welke apparaten dit precies zijn. 

Ik heb daarom gelijk gevraagd of een collega met mij wil meekijken. Zodra ik hier een terugkoppeling van heb, laat ik het jou ook meteen weten.

Geef je het aan als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen? Ik sta altijd paraat om te helpen! 

Hey ​@Viscerale, dit is een dubbel topic. In je andere topic hebben we het hier ook al over gehad. Daar heb ik je een vraag gesteld. Zou je daar op willen reageren? Het is namelijk niet de bedoeling dat je meerdere topics over hetzelfde issue begint. Bij deze sluit ik dit topic.