In mijn huis is het Wifi Signaal met Zyxel router T54 en extra Wifi punt Zyxel 3444 (bekabeld) niet stabiel te krijgen. Is aangesloten op glasvezel op Amsterdam IJburg. Wie kan me echt goed helpen wat ik het beste doen (naast opstarten etc) om het signaal te stabiliseren? Interned speed (gebruik de betaalde app net analyzer) is soms achterin het huis (zit 8 meter tussen) 40 MBPS en voorin bij de router 1400 MPB. bij het wifi punt 100 MBPS. Maar dat zijn momentopnames, het kan enorm verschillen. Soms valt het achterin het huis (op 1 verdieping) helemaal weg. Wat is denk je de manier om in de werkkamer het wifi signaal stabiel te krijgen?
Ik ken het type versterker niet, bedoel je toevallig die wx5600? Indien die niet boven de 100 mb uit komt, heb je een grote kans dat de kabel niet correct is afgemonteerd. Dan eindig je met maximaal 100 mb.
Ha UTP, Ik heb nu een tweede wfi point binnen gekregen en een meet apparaat gekocht om de UTP draad en de RJ45 stekkers die eraan zitten door te meten. Komt morgen binnen, dus dat kan ik de bedrading testen en de wfi points testen. Maar de ‘drops’ zijn hiermee niet opgelost van de Zyxel router T54. Als het soms geheel wegvalt raakt zelfs het nieuwste type Apple TV compleet van slag en kan geen verbinding meer maken met de T54, terwijl ik even later op mijn app interned speed zie dat er 1400 MBPS is. Wat kan ik doen aan deze ‘drops’?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.