In afwijking van de huidige TV-box heeft de nieuwe mediabox geen mogelijkheid om geluid (anders dan met HDMI) aan te sluiten op een geluidsinstallatie. De TV moet dus aan staan om (radio) geluid over de boxen van de geluidsinstallatie te krijgen. Ik zou dit graag anders zien.
Is het mogelijk om middels een HDMI-splitter en een verloopkabel het (audio) signaal van de mediabox rechtstreeks naar de geluidsinstallatie te krijgen?. Ik heb dan waarschijnlijk een verloopkabel nodig van HDMI naar tulp of moet er ook nog een audioconverter tussen?
Ik heb wel een eerder topic hierover gevolgd, maar een duidelijke oplossing bleef helaas achterwege. Ik hoop dat er een oplossing voor is en zie reactie graag tegemoet.
Beantwoord
Geluid mediabox aansluiten geluidsinstallatie
Beste antwoord door eric
Ok, Dan dupliceer je eerst het signaal met zo'n kastje. en dan zet je HDMI om naar RCA (tulp pluggen) via dit kastje. Mocht het niet werken, dan kun je het weer terugsturen. Misschien moet je nog 1 extra HDM kabel erbij kopen als je die niet zelf nog los hebt.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.