Skip to main content

Ligt het nou aan mij, of is de bediening van de Odido app verschrikkelijk onhandig ?

Enige onhebbelijkheden waarmee ik en mijn gezin mee te kampen hebben:

Gewoonlijk werkt de “back” button op de afstandsbediening met de functie: ga terug waar ik zojuist nog was. De “back” button in de odido app sluit de applicatie af, waarom!? Ik wil gewoon terug naar waar ik zojuist vandaan kwam, net als in iedere andere Google TV app. Als ik naar het Google TV menu wil, dan klik ik wel op de “home” knop.


Het vinden van de “Gids” is onnodig lastig. Ik klik eerst op de select knop, dan naar boven, dan naar links, select knop, selecteer “thuis” en dan pas “tv gids”. Dat moet neem ik aan makkelijker kunnen! Zo’n basale functie van een TV zou toch direct onder een knop beschikbaar moeten zijn.


Gebruik ik de app en afstandbediening fout of is bovenstaande precies de bedoeling. 

 

NB: Ik gebruik de orginele google tv afstandsbediening.

Hi @TheAnimaLodido, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is working as designed en op dit moment kan ik hier niet heel veel mee. Wel heb ik goed nieuws voor je, op dit moment zijn we druk bezig met het verbeteren van onze gebruiksvriendelijkheid. Zodra hier meer over bekend is zullen we dit online zetten. 


Hi @TheAnimaLodido, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is working as designed en op dit moment kan ik hier niet heel veel mee. Wel heb ik goed nieuws voor je, op dit moment zijn we druk bezig met het verbeteren van onze gebruiksvriendelijkheid. Zodra hier meer over bekend is zullen we dit online zetten. 

Bedankt voor je reactie Tommie! En fijn dat er gewerkt wordt om de ervaring beter te krijgen, want op dit moment gebruikt mijn gezin liever de NPO app ( met bijbehorend slecht beeld ) of erger nog: ze krijgen heimwee naar de Z*ggo app. Ik zal de forum posts in de gaten houden en hoop op een snelle verbetering! Bedankt, want terug naar Z*ggo met bijbehorende achterlijk hoge prijs en lage upload snelheden, NEEEEEE dank u! ;-)


@TheAnimaLodido 

Welk apparaat gebruikt U dan.?

Ik heb met een Sony bravia TV en Philips Android TV die draaien op Android TV geen probleem.

Ik kan op deze tv,s gewoon de gids knop op de afstandsbediening gebruiken en de home knop werkt ook gewoon.

De back knop ga ik terug naar de vorige zender.

 


@TheAnimaLodido

Welk apparaat gebruikt U dan.?

Ik heb met een Sony bravia TV en Philips Android TV die draaien op Android TV geen probleem.

Ik kan op deze tv,s gewoon de gids knop op de afstandsbediening gebruiken en de home knop werkt ook gewoon.

De back knop ga ik terug naar de vorige zender.

 

De volledige naam van het apparaat is “Google Chromecast met Google TV (4K)” . De bijbehorende afstandsbediening heeft zoals je ziet geen gids knop.


@TheAnimaLodido

Daar gebruik ik er ook 2 van geweldig apparaat trouwens.

Alleen gebruik ik het met een Kpn+ afstandsbediening.

Zie ook mijn topic.

 


@TheAnimaLodido

Daar gebruik ik er ook 2 van geweldig apparaat trouwens.

Alleen gebruik ik het met een Kpn+ afstandsbediening.

Zie ook mijn topic.

 

Aha! Ik had het forum beter moeten doorzoeken! Thanks!


@TheAnimaLodido

Ik vindt het leuk om dingen te testen.

Daar was dit ook een onderdeel van.

Ik heb ook een Nvidia Shield tv pro met een Logitech Harmony afstandsbediening met hub via bluetooth alleen daarop krijg ik de gids nog niet werkend.

Een ding is zeker dat ik die onhandige Chromecast afstandsbediening niet meer gebruik.

Ik doe de Chromecast Google TV alles bedienen met de Kpn afstandsbediening.

 

 


@peter-keetfm 

Je post over de KPN afstandbediening zette me aan het denken. Er bestaat dus duidelijk een mogelijkheid om een commando middels een bluetooth remote naar het device te sturen ( overigens, inderdaad een geweldig apparaatje ). Ik bedien mijn apparaten in huis niet ( regelt home-assistant ) of ik bedien ze via de interface van home-assistant. Ik heb dus vrij eenvoudig een extra knop toegevoegd voor de gids functie. Ik laat de knop het commando “GUIDE” sturen naar de entity “atvremote”, kost me precies 0 euro 🙂.

Nogmaals bedankt voor het bijsturen van m’n hersenpan 😉.


@TheAnimaLodido 

Ok mooi dat het opgelost is.

Wat betreft Home Assistant gebruik ik alleen voor energie meting en een paar lampen.

Meeste is Knx.

Wil me nog wel een keer verder in verdiepen in Home Assistant.

Heb ik op een Raspberry Pi draaien.

Voor tv kijken heb ik liever gewoon een ab in de hand.😃


Ligt het nou aan mij, of is de bediening van de Odido app verschrikkelijk onhandig ?

Enige onhebbelijkheden waarmee ik en mijn gezin mee te kampen hebben:

Gewoonlijk werkt de “back” button op de afstandsbediening met de functie: ga terug waar ik zojuist nog was. De “back” button in de odido app sluit de applicatie af, waarom!? Ik wil gewoon terug naar waar ik zojuist vandaan kwam, net als in iedere andere Google TV app. Als ik naar het Google TV menu wil, dan klik ik wel op de “home” knop.


Het vinden van de “Gids” is onnodig lastig. Ik klik eerst op de select knop, dan naar boven, dan naar links, select knop, selecteer “thuis” en dan pas “tv gids”. Dat moet neem ik aan makkelijker kunnen! Zo’n basale functie van een TV zou toch direct onder een knop beschikbaar moeten zijn.


Gebruik ik de app en afstandbediening fout of is bovenstaande precies de bedoeling. 

 

NB: Ik gebruik de orginele google tv afstandsbediening.

Dit is inderdaad een zeer gewenste verbetering.  Gewoon boven op het hoofd scherm twee extra buttons. Een voor de gids en een voor opnames. Kan toch niet zo moeilijk zijn.


Reageer