Beantwoord

Geen internet en totaal geen goede dienstverlening om dit op te lossen

  • 14 February 2024
  • 1 reactie
  • 59 Bekeken

8 dagen geleden is bij graafwerkzaamheden mijn glasvezelkabel beschadigd.

Het eerste contact met odido was positief, we kregen een voucher voor mobiel internet en we zouden een bericht krijgen van Guideon, de aansluitclub.

Guideon stuurt een bericht met link voor melding en geeft, na klikken op de link aan ergens over 3 weken tijd voor ons te hebben.

Anno 2024 is internet bijna een primaire levensbehoefte, alles gaat online. We werken met 2 man thuis, hebben 3 kinderen, dat trekt een hotspot niet fatsoenlijk. 3 weken wachten is niet te doen. Als mijn riolering of waterleiding dit overkomt heb ik diezelfde dag iemand die dit komt oplossen, maar niet bij odido.

Terug bellen naar odido, daar wordt aangegeven dat we ook zelf met guideon kunnen bellen om op spoedlijst te komen. Dus dat gedaan en dan duurt het nog 7 dagen. Dat lijkt dan positief tegenover de eerst gestelde 3 weken, maar eigenlijk is het van de zotte.

Weer bellen met odido, dit keer belt de klantenservice zelf met guideon en die komen uit op weer een paar weken. Verzoek om te escaleren, dat moet bij het backoffice, maar die krijgt de helpdesk niet te pakken

Dus de dag erna maar weer gebeld en toen werd verteld dat we niet bij guideon, maar bij open dutch fiber moeten zijn. Verzocht aan de servicedesk om daar dan contact mee op te nemen om tot een oplossing te komen. Nee, dat mag volgens de medewerker niet, ik moet zelf bellen met 088-1633633.

Dus weer bellen, dit keer met open dutch fiber en daar wordt de melding genoteerd en ik zal zsm iets horen. Inmiddels zijn we 5 dagen verder en het is oorverdovend stil.

3 dagen geleden een bericht van guideon dat ze vandaag langs komen. Vandaag zijn ze geweest en wat denk je, we moeten niet bij guideon zijn want die constateert alleen of het probleem aan de inhuisaansluiting zit. Nu hebben we bij alle gesprekken met odido, guideon en dutch fiber duidelijk aangegeven dat de oorzaak voor de deur ligt en dat de kabel kapot is. Onvoorstelbaar dat er dan toch een medewerker van guideon langskomt na 8 dagen om dat wederom te constateren. 

Dus weer bellen met odido (tip, geef de mensen naast een internetvoucher voor een week ook 200 belminuten mee, want met 1 gesprek ben je er niet bij odido) en deze medewerker van de servicedesk kan wederom geen medewerker van de backoffice vinden. Maar we worden teruggebeld binnen een half uur. Dat was om half 2 vanmiddag. Om 18.00 uur, na 4,5 uur niets gehoord te hebben, zelf wederom gebeld met odido. Nu krijgen we te horen dat we helemaal niet zelf met dutch fiber hoeven te bellen en dat odido dit moet doen. De medewerker heeft ons nog een paar voucher gegeven voor internet en een melding naar de backoffice gemaakt, die weer 3 dagen mogen pakken om te reageren. Kortom, met een beetje pech worden we na het weekend gebeld en dan.... kastje, muur, kluitje in het riet, paarse krokodil... wat gaat het worden odido?

 

 

 

icon

Beste antwoord door paul1966 15 February 2024, 10:10

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4

Hi,

Odido huurt lijnen bij een netwerkprovider, en als de lijn “stuk” is, dan wordt de netwerkprovider ingeschakeld die binnen 5 dagen eens gaat kijken wat er aan de hand is. Vervolgens is het afwachten, Odido kan niet veel meer dan de netwerkprovider aan te moedigen om de storing op te lossen, maar de netwerkprovider heeft zo zijn eigen prioriteiten. In de tussentijd lijkt niemand elkaar te informeren…...

Helaas komen dit soort berichten mij vaak ter ore en ik begin er steeds meer aan te twjifelen of ik de 20e wel moet overstappen. Er vinden nog steeds veel werkzaamheden aan de infrastructuur plaats, en als er wat kapot gaat, ben je echt aan de goden overgeleverd…. :-(

Sterkte en met vriendelijke groet,
Paul
 

Reageer