Ik heb een Huawei HG659 en ik erger me al langere tijd aan het feit dat deze geen local loopback ondersteund, ze noemen dit ook wel NAT loopback. Dus vanuit mijn eigen netwerk kan ik mijn apparaten NIET benaderen met een extern publiek ip adres. Ik MOET een lokaal ip adres gebruiken.
Met name vanaf mijn mobiel met programma's als ftp en Keepass waarmee ik lokaal dus geen toegang kan krijgen tot mijn server, alleen als ik niet thuis ben.
Recentelijk heb ik enkele ip camera's aangeschaft en nu loop ik er weer tegenaan dat ik via een app op mijn telefoon niet rechtstreeks met mijn camera's kan communiceren, maar ik moet nu toch echt het publieke ip adres gebruiken en port forwards omdat ik ook toegang moet hebben als ik niet thuis ben. Ik maak gebruik van een DDNS server.
Omdat ik mijn ip camera's in een apart subnet heb zitten heb ik ook even gekeken naar de “Static Route” mogelijkheden van deze router, volgens mij ontbreken deze volledig. Maar dat is minder erg.
Ik heb berichten op het forum gezien van andere mensen die ook tegen dit probleem aangelopen zijn. En ik heb begrepen dat het mogelijk is de Huawei HG659 kosteloos om te wisselen voor bijvoorbeeld een Zyxel. Ik zou het heel fijn vinden als ik van deze mogelijkheid gebruik kan maken.