Skip to main content
10000 Topics
Waardeloos internet + opzegtermijn
Goedenavond, Helaas heb ik nu al ruim 1,5 maand zeer slecht internet. Eigenlijk hetzelfde zoals vele anderen (hoge ping en jitter) waardoor verbindingen soms wegvallen. Na een aantal bezoeken van monteurs en vele uren aan de telefoon verder heb ik mijn abonnement kunnen opzeggen. Het probleem wat ik heb is dat mijn lijn nog ruim 2 weken gegijzeld wordt gehouden vanwege een opzegtermijn. Waardoor ik geen nieuw abonnement kan afsluiten. Ik moet zeggen dat op dit punt de kosten voor zowel Odido als voor mijzelf dusdanig buitensporig zijn dat dit toch voor niemand interessant kan zijn? Als ik 5 keer een halfuur medewerkers aan de telefoon heb, monteurs aan mijn deur etc en ik betaal 30 euro per maand, dan kan dit toch niet uit? Ook voor mijzelf vervelend want ik werk thuis, dus ik ben gebaat bij een werkende verbinding om mijn geld te verdienen. Voordat hier de oplossing wordt aangeboden om naar Odido zakelijk te gaan; Zelfs medewerkers van Odido kunnen die afdeling niet eens bereiken om mij door te verbinden. Ik zal wel naar zakelijk gaan in de ijdele hoop op een kortere verwerkingstijd bij dit soort problemen, maar niet bij Odido. Met name omdat Odido te afhankelijk lijkt te zijn van KPN. En ik heb geen vertrouwen dat Odido in staat is deze problemen op te lossen binnen een redelijke termijn. Dit is ook wel te zien aan de klachten op het forum en de 1,5 maand die ik nu al zelf met slecht internet zit. Kan mijn lijn echt niet eerder vrijgegeven worden?
PlayStation problemen met online services
Goedemiddag mensen van de community, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Mijn dank is groot! Uitleg probleem: Sinds kort heb ik glasvezel van Odido. Ik woon in Deventer (Overijssel). Gisteren heb ik voor het eerst mijn PlayStation 5 opgestart en lekker een potje Call of Duty Modern Warfare 3 gespeeld. Nu wil ik vandaag opnieuw gaan gamen, maar nu kan ik op geen enkel moment, op welke Call of Duty game dan ook, meer inloggen op de online services. Wat betekent dat ik niet meer kan gamen. Bijbehorende info: Mijn PS5 is direct met een netwerkkabel verbonden met de modem. PlayStation Network services werken en ben ik succesvol mee verbonden. Alle Call of Duty servers zijn up en running. Zie onderaan de bijgevoegde foto’s. Wat heb ik al geprobeerd? Werkt het wel als je op WIFI zit? Nee Werkt het wel als je de hotspot van je telefoon als verbinding voor de PS5 gebruik? Ja Is dit een optie om verder te gamen als tijdelijke oplossing? Nee, dan zit ik zo door mijn bundel en het is een te trage verbinding Werkt een andere game wel? Nee, ik heb 7 verschillende Call of Duty games geprobeerd. Bij geen één kan ik verbinden met de online services. ​​​​​​​Werkt het downloaden van games uit de PS Store wel? Ja Heb je de modem al opnieuw opgestart? Ja, zelfs een factory reset gedaan ​​​​​​​Heb je de PS5 al opnieuw opgestart? ​​​​​​​Ja. Zelfs een paar keer van netwerk geswitcht en dan opnieuw opgestart. ​​​​​​​Heb je op Youtube naar oplossingen gezocht? Ja, veel filmpjes gekeken (bijv. deze). De meeste geven aan dat het een DNS probleem is en dat je handmatig DNS kan opgeven, zoals die van Google. Heb je de DNS al vastgezet op bijv. die van Google? Ja, ingelogd op de modem, toen DNS op 8.8.8.8 en 8.8.8.4 gezet, toen PS5 opnieuw opgestart. Heeft helaas niks geholpen. Bijbehorende foto’s: De netwerkverbinding is in orde. Het verbaast mij trouwens dat de upload snelheid zo traag is... PSN is ook in orde. De Call of Duty servers zijn ook allemaal online.
Installatie niet gelukt
Maand geleden odido aangevraagd via overstap service. Momenteel had ik ziggo. Gisteren op 11 januari was het zover. De monteur zou langskomen en alles installeren. Speciaal dagje vrij genomen. 5 minuten voordat de monteur er zou zijn werd ik gebeld. De pop is niet toegankelijk dus installeren was geen optie. Melding bij KPN gemaakt. REQ-240003710. Ik heb daarna naar odido gebeld wanneer ik dan een nieuwe afspraak zou krijgen voor installatie en dat ik niet heel happy was een vrije dag opgenomen te hebben voor niks. Ik sprak met Raoul. Hij zou me binnen een half uur terug bellen. Tot op heden ben ik niet gebeld. Vandaag zelf gebeld naar Guideon. Zij konden zien dat het niet gelukt was maar konden nog geen nieuwe afspraak maken. Dat moest via odido. Prima weer gebeld met odido. Ik zou wederom terug gebeld worden. Helaas is dat wederom niet gelukt. Ik krijg hier niet een goed gevoel bij. Snap 1 niet dat jullie er pas 5 minuten voor installatie achterkomen dat het niet gaat. Kon dat niet eerder.? 2 snap ik al helemaal niet dat je twee keer zegt terug te bellen en dan gewoon niet terug belt. Ik weet nu dus niet waarom ik niet aangesloten kon worden en ook niet wanneer dat dan wel kan en hoe ik dan een nieuwe afspraak kan maken. Ik ben al ruim 25 jaar klant bij mobiel bij jullie maar dit heb ik niet eerder meegemaakt. Kunnen jullie me wellicht hier vertellen waarop ik moet wachten.

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen