Skip to main content
Beantwoord

Surround sound?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds kort heb ik T-Mobile Thuis.

Ik kijk tv via de app op een Philips tv met Android TV met een Sonos Beam via HDMI ARC.

Bestaat er surround sound op de dienst? En als dat zo is, hoe krijg ik die?

Als ik er eventueel de tvbox voor nodig heb hoor ik dat ook graag, dat zou een overweging waard zijn.

Ben ook benieuwd of er beperkingen zijn, bijvoorbeeld welke zenders er per definitie geen surround sound doorgeven. Met name voor sport en film content een toevoeging in mijn ogen.

Alvast bedankt!

Beste antwoord door peter-keetfm

@LDS

Welkom op het forum.

Ja dat is mogelijk.

Via de ok knop op de afstandsbediening en dan de pijl naar links boven in beeld. 

Nu kom je in het menu.

Dan naar Account < instellingen < Audio.… < Zender Audio codec. 

Let wel op het geluid verschil en dat niet alle zenders het Dolby geluid hebben.

Bij te stellen volume bij stereo.

Zie foto.

De zenders die Dolby hebben komen met Dolby door nu.

 

 

Bekijk origineel

4 reacties

peter-keetfm
  • 2067 reacties
  • Antwoord
  • 25 april 2023

@LDS

Welkom op het forum.

Ja dat is mogelijk.

Via de ok knop op de afstandsbediening en dan de pijl naar links boven in beeld. 

Nu kom je in het menu.

Dan naar Account < instellingen < Audio.… < Zender Audio codec. 

Let wel op het geluid verschil en dat niet alle zenders het Dolby geluid hebben.

Bij te stellen volume bij stereo.

Zie foto.

De zenders die Dolby hebben komen met Dolby door nu.

 

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 april 2023

Dank je Peter! Gevonden :)

Wat is aan te raden voor de volume stereo geluid instelling om het gelijkwaardig te laten zijn?


peter-keetfm
LDS schreef:

Dank je Peter! Gevonden :)

Wat is aan te raden voor de volume stereo geluid instelling om het gelijkwaardig te laten zijn?

Ja klopt.

Het volume van Dolby is lager dan stereo.

Dat kan hinderlijk zijn tussen zappen van de zenders. 

Daarom kun je stereo iets lager zetten.

Gewoon even proberen.

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 december 2024

Bij mij staat onder instellingen geen account. Ook is mijn scherm onder instellingrn anders. Het is ern donkere kolom rechts. Is het dan toch mogelijk?


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen