Skip to main content

Sinds het onderhoud van 12-12-2024 geeft mijn Amino TV-box alleen een volledig zwart beeld.

De TV-box is al meerdere malen opnieuw opgestart, en tijdens het opstarten wordt het beginscherm (grote letters 'Amino') wél getoond. Daarna blijft alles zwart. Aan mijn TV kan ik zien dat er wel beeld gestuurd wordt vanaf de Amino, het is alleen volledig zwart. Ook reageert de Amino niet meer op input van de afstandbediening, ook niet op de knop om hem uit te zetten.

De Amino is al meerdere malen reset, ook mijn modem is ge-reset, tot nog toe zonder resultaat. De internet verbinding is verder prima.

Ik maak gebruik van een FRITZ!Box 7590 modem router. 

Tips zijn welkom.

Mijn VOIP telefoonaansluiting doet het ook niet meer kom ik net achter… 

En ik heb al eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Zie deze pagina: link.

De tip uit dat topic was o.a. om te kijken onder ‘gekoppelde apparaten’ en daar bleek een instelling niet goed te staan aan de kant van Odido. Echter kan ik die pagina niet langer vinden onder mijn account op de Odido site.

@pinovino Hoi

Wat betreft de Amino box.

Je kan aan Odido hier vragen of je deze om kan ruilen voor de nieuwe Android TV box.

Misschien is dan het TV probleem opgelost.

Zie hier voor meer info van de nieuwe TV box.

En ik heb al eens iets vergelijkbaars meegemaakt. Zie deze pagina: link.

De tip uit dat topic was o.a. om te kijken onder ‘gekoppelde apparaten’ en daar bleek een instelling niet goed te staan aan de kant van Odido. Echter kan ik die pagina niet langer vinden onder mijn account op de Odido site.

Ik heb die pagina inmiddels gevonden op https://www.odido.nl/my/thuis/instellingen/tv/online-tv-app-beheer en daar lijkt alles goed te staan. Gelukkig.

@peter-keetfm : Hartelijk dank voor de tip. Zal ik doen. 

Andere tips blijven welkom.

Hi ​@pinovino, ik help je graag verder! Het kan zo zijn dat door de update het nu niet meer goed doorkomt omdat je ook gebruikmaakt van een eigen modem. Wat ik je wil vragen, is om onze modem te gebruiken en hierop de Amino TV Box aan te sluiten. Zodra je weer beeld hebt, kun je eventueel de TV Box weer aansluiten aan jouw Fritz modem. Het kan namelijk zijn dat de update anders niet goed gepushed is, waardoor je dit probleem ervaart. Mocht je inderdaad verder liever ook een Mediabox willen ontvangen zoals ​@peter-keetfm ook aangeeft, laat het gerust weten. Dan ruil ik de TV Box voor je om!

Ik heb geen modem van Odido dus dan wordt het omruilen van de mediabox. Als je dat in gang wil zetten ​@Demi van Odido: graag! Bij voorbaat hartelijk dank.

@pinovino Ik heb gelijk een nieuwe Mediabox voor je besteld! 

Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen. De oude TV Box hoef je niet meer te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt bij jou in de buurt.

Laat je het mij als ik nog iets voor je kan doen? Ik doe het graag! 

De nieuwe TV-box is gearriveerd en geïnstalleerd en tot nu toe werkt alles zoals verwacht.

Hartelijk dank voor de service. Dit probeelm is opgelost. 

Reageer