Begin deze week is er onderhoud geweest aan het internet van Odido. Mijn internet is bekabeld en is altijd zeer stabiel geweest met een lage ping. Maar sinds dat er onderhoud is geweest spiket mijn ping met grote regelmaat naar 500 tot 2800 ms waardoor mijn online games blijven hangen of rubberbanding optreed wat voor grote problemen zorgt.
Ik hoopte dat Odido dit vanzelf zou oplossen maar na een paar dagen gewacht te hebben heb ik weinig hoop. Ik weet niet wat jullie hebben uitgevoerd maar kunnen jullie dit ongedaan maken voor mijn adres/postcode/plaats?
Bladzijde 1 / 1
Begin deze week is er onderhoud geweest aan het internet van Odido. Mijn internet is bekabeld en is altijd zeer stabiel geweest met een lage ping. Maar sinds dat er onderhoud is geweest spiket mijn ping met grote regelmaat naar 500 tot 2800 ms waardoor mijn online games blijven hangen of rubberbanding optreed wat voor grote problemen zorgt.
Ik hoopte dat Odido dit vanzelf zou oplossen maar na een paar dagen gewacht te hebben heb ik weinig hoop. Ik weet niet wat jullie hebben uitgevoerd maar kunnen jullie dit ongedaan maken voor mijn adres/postcode/plaats?
Daarnaast geloof ik dat mijn standaard ping ook hoger is geworden bij 1 van m’n spellen. Heb nog niet alle spellen getest maar normaal zit ik tussen de 10 en 30 en nu rond de 60-80.
Hi @NWulterkens, ik wil dit graag onderzoeken! Zou je het volgende willen uitvoeren?
Pingtest
De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.
Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping 8.8.8.8
Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8
Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
Start een traceroute naar 8.8.8.8
Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8
Ping het gevonden IP-adres
Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres
Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres
Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
Hele dag door, soms erger soms minder, maar pas sinds het onderhoud van deze week.
Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
Ik weet niet hoe ik dit kan zien. Mijn modem is een dsl met 4 poorten en mijn pc zit in 1 van deze poorten.
Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
Ping het gevonden IP-adres
Hey @NWulterkens, is deze test gedaan zonder dat je Archer is aangesloten? Zo niet, kan je die eens loskoppelen om te kijken of het netwerk dan stabieler is?
Hey @NWulterkens, is deze test gedaan zonder dat je Archer is aangesloten? Zo niet, kan je die eens loskoppelen om te kijken of het netwerk dan stabieler is?
Wat bedoel je met Archer loskoppelen? Bedoel je mijn modem er tussenuit halen en de draad die normaal in de modem gaat in mijn pc doen? Want dat gaat niet lukken, die hangt ergens half in de lucht waar mijn pc nooit bij zal kunnen.
Ik denk niet dat het hem in de modem zit want het probleem is pas sinds een week sinds jullie onderhoud. Aan mijn kant heb ik niets veranderd.
Is er geen testopstelling mogelijk @NWulterkens? Er is gister wel een change geweest in het netwerk. Kan je eens controleren of het nog steeds voorkomt?
Is er geen testopstelling mogelijk @NWulterkens? Er is gister wel een change geweest in het netwerk. Kan je eens controleren of het nog steeds voorkomt?
Een testopstelling is niet mogelijk. Ik heb ook nog even gekeken of het nu stabieler is. Dit is niet het geval, het lijkt eerder erger te worden. Met pingtest 19 packetlosses, hoger average en hogere max.
Dank @NWulterkens, ik heb besloten om een monteur aan te sturen. Hopelijk kan hij uitlezen waar het misgaat!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.