Ik probeer te streamen via Mijn PC en werd hier door de Hulpdienst van Techniek problemen door verwezen.
Ik gebruik OBS om te streamen, heb alleen het Internet Pakket bij Odido en probeer mijn best dus om alles te proberen, heb de router al ge-reset, en heb ook al de Port Forwarding geprobeerd op de poorten 1935 en 443 en 80.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want kan al een tijdje niet streamen nou VIA OBS Studio omdat mijn internet in een keer naar 0kbps gaat als ik het probeer.
Ik heb een ZYXEL
VMG8825-T50
Hoop dat iemand mij kan helpen!
Bladzijde 1 / 1
Weet dus niet naar welk platform je probeert te streamen, wat dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.
Ben geen ‘streaming expert’, maar gebruik OBS soms voor screen recording. Wat ik op kan maken uit bovenstaande YT, je moet dit doen in Admin mode om problemen te voorkomen.
Kijk eens of de YT je opweg kan helpen, waar trouwens ook geen poorten worden open gezet.
Weet dus niet naar welk platform je probeert te streamen, wat dat kan ik niet uit je verhaal opmaken.
Ben geen ‘streaming expert’, maar gebruik OBS soms voor screen recording. Wat ik op kan maken uit bovenstaande YT, je moet dit doen in Admin mode om problemen te voorkomen.
Kijk eens of de YT je opweg kan helpen, waar trouwens ook geen poorten worden open gezet.
Alleen ben ik niet de eerste keer aan het streamen, ik stream al ongeveer 6 jaar lang, en in de titel staat dat ik met Twitch probeer te streamen trouwens via OBS Studio.
Het is alleen het probleem dat zodra ik probeer te streamen naar Twitch mn Upload speed van 10Mb naar 5Mb gaat maar OBS geeft aan dat ik naar 0Kbps ga en dus helemaal niet kan streamen.
Dat van Twitch las ik niet direct in het verhaal, maar zie dat het in de titel staat … overheen gelezen.
Ben je overgestapt van provider?
Is dit probleem plotseling ontstaan, dus terwijl je al Odido had?
Zijn er in de tussentijd updates geweest van je OS en/of OBS?
Hieronder een link om eens te kijken of de applicatie OBS ergens niet correct/optimaal staat ingesteld.
@MutedLena Kan je kijken in de router of daar “firewall” staat, en deze uitzetten (al is het maar om te testen), daarnaast ook kijken of er “dos” of “DoS” (denial of service) bij staat, en dat ook uitzetten? Dat zou vlakbij de firewall moeten staan.
Daarnaast, als je naar deze pagina kijkt, die gelinkt was:
Dan is het inderdaad verstandig om de family op IPv4-only te zetten (Odido heeft nul ondersteuning voor IPv6, een andere standaard ergernis)
En er staat “twitchtest” genoemd op die pagina, heb je dat geprobeerd?
Overigens ben ik het met Pieter eens dat ik verwacht dat port-forwarden niks oplevert. Waar ben je op het idee gekomen om port te forwarden? (Mocht Twitch hele rare dingen doen waar ik niet van op de hoogte ben)
Twitch heeft een maximale bitrate ingesteld dat je kan streamen, staatje bitrate te hoog dan kan het zo zijn dat je wordt geblokeerd of gelimiteerd. Daarbuiten onstaat er met de standaard modems van Odido extreme bufferbloat(dus hoge latency zodra je wat down- of upload). Probeer de snelheid te limiteren en probeer het nog eens; Enhanced broadcasting zou k ook niet gebruiken.
Zou geen beveiliging op routerniveau uitzetten. Ik stream zonder problemen, zet hooguit upnp aan.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.