Beste Odido moderators.
Sinds 5 november 2024 heb ik vast internet van Odido. Helaas is mijn ervaring tot nu toe niet heel positief. Af en aan wordt mijn internetverbinding voor korte tijd verbroken. Daarnaast heb ik op onverklaarbare momenten ping spikes (+300ms ipv 3 tot 5ms).
De onderbrekingen vinden altijd in de middag, avond of nacht plaats. In de ochtend heeft het probleem zich nog niet voorgedaan.
Het probleem doet zich voor bij gebruik van de Odido Zyxel T56 icm een directe bekabelde verbinding naar een PC toe. Herstarts van modem en/of ONT (Huawei) hebben tot nu toe niet geholpen.
tot nu toe heb ik de uitval geconstateerd op 7 verschillende momenten sinds 16-11 tot aan vandaag, altijd in het tijdsblok 17:00u tot 00:15u.
Ik heb conform andere topics een ping test gedaan naar de eerste hop vanaf de router, om e.e.a. aantoonbaar te maken. In mijn geval gaat het om het volgende IP-Adres 143.177.168.1:
Vervolgens heb ik met de tool MultiPing de verinding gemonitord. Onderstaand het beeld bij uitval:
Voor de duidelijkheid: Rode balken zijn 100% packet loss. Zwarte pieken zijn ping spikes voorbij de 300ms.
Het vervelende van deze korte onderbrekingen is dat het net lang genoeg is om er in de praktijk last van te hebben. Video streams, audio streams etc stoppen ermee. Ook browsen zelf is direct onderbroken.
Het lijkt me niet de bedoeling dat dit soort uitval zo vaak voor komt. Ik ben er in ieder geval helemaal niet gelukkig mee. Zoveel uitval in de eerste maand is toch niet waarvoor ik betaal.
Ik hoop dat jullie me zsm kunnen helpen met dit probleem. Bedankt!