Skip to main content

Recent hebben we een Odido tv abonnement. We hebben een tv box van Odido. Deze zet zich zelf regelmatig uit. Dit gebeurt elke dag.

is hier een oplossing voor?

Hi @Gerard De Bois, allereerst van harte welkom op onze community! 😁 De Mediabox kan zichzelf inderdaad uitschakelen door inactiviteit. Dit gebeurt zo uit mijn hoofd na 8 uur. Kan dit bij jou ook het geval zijn dat het hierdoor komt? Mocht dit niet het geval zijn, om de hoeveel tijd gebeurt dit precies en krijg je nog een bepaalde melding op het scherm zodra je erna de Mediabox weer aanzet? Ik ben benieuwd!


Zeker geen 8 uur, meestal binnen een half uur na starten met kijken. We krijgen geen melding, de tv box schakelt zich zelf uit.


Hi @Gerard De Bois, heb je eco-modus ingeschakeld toevallig? Kan je eens een reset uitvoeren op de Mediabox door het knopje achterop 30 seconden lang ingedrukt te houden? 


Ik heb een soortgelijk probleem. Bij het aanzetten van de TV box schakelt deze en de randapparatuur (Bose audio en Sony TV) na ongeveer 30 seconden uit. Het enige wat (tijdelijk) helpt is om de power van de TV box de halen en weer aan te sluiten. Daarna gaat het een paar keer goed om vervolgens weer na 30 seconden uit te schakelen.

 

Ook moet ik regelmatig de pin code invoeren voor het admin account. Dit snap ik ook niet. Heeft de installateur niet hoeven doen. 

 

Iemand een idee wat heit aan de hand is?


In de tussentijd contact gehad met Odido en de TV box wordt omgeruild. Ze hadden dit probleem vaker voorhanden gehad.


We hebben het een paar weken aangekeken. Het probleem is een tijdje iets minder geworden (zeker niet weg). Sinds een week is het weer erger, het gebeurd nu een paar keer per avond.


Hi ​@Gerard De Bois, dank voor deze update. Gek dat het zo fluctueert. Hoe zit het met de eco-stand, staat deze inderdaad aan? Kan je checken of de Mediabox inderdaad echt uitschakelt, of dat het beeld alleen op zwart valt? Welk lampje brandt er op de Mediabox als het beeld zwart is? Momenteel kan ik geen connectie maken met jouw Mediabox. Staat deze nu uit? Hoe heb je deze aangesloten, draadloos of via een kabel? Als deze draadloos staat aangesloten, zou je dan eens een bekabelde verbinding willen maken tussen je modem en de Mediabox. Maakt dit verschil?

Ik stel een aantal vragen, dus loop deze rustig na. Neem je tijd! Het is belangrijk dat ik al deze informatie ontvang. Bedankt alvast!


De eco stand staat uit, heeft ook niet aan gestaan. Bij het uitvallen is het lampje wisselend blauw of rood. Als het lampje blauw blijft schakelt de tv uit, bij het aanzetten van de tv is het beeld vaak een soort ruis. 

De tv-box is op het netwerk aangesloten met een kabel.  


Hoi ​@Gerard De Bois, ik heb besloten om je een nieuwe Mediabox op te sturen, dan sluiten we die in ieder geval uit. Als het probleem daarna nog steeds voordoet dan kan het ook aan de tv zelf liggen. Laten we hopen dat het met de nieuwe niet meer gebeurt! 


Reageer