Skip to main content
10000 Topics
Slecht internet voor TV en PS5 + nieuwe TP-Link modem werkt niet
Beste mensen, Ik zit al een tijdje bij Odido en in november vorig jaar zijn wij verhuisd naar een nieuw adres. Op het nieuwe adres hebben wij geen stabiele internetverbinding en ervaren wij een hoop problemen. Ik heb onze bundel verhoogd naar 1000mbps. De speedchecks met ethernetkabel uitkomen op ongeveer 900mbps download en 900mbps upload, zonder ethernetkabel is dit ongeveer 500mbps download en 500 mbps upload. Ondanks deze snelheden ervaren wij heel veel problemen, vooral met tv kijken en online gamen op PS5. Zowel de PS5 als het tv-kastje zijn verbonden met een kabel vanuit de modem. Tijdens het gamen ervaar ik latency. De PSN-test geeft 900 mbps download aan en ongeveer 10/15mbps upload. Tijdens het tv kijken (bijvoorbeeld voetbal) zie je dat de verbinding niet stabiel is. Vaak heb ik schokkerig beeld, bovendien is de beeldkwaliteit vaak niet goed. Ik dacht dat een nieuwe en snellere modem, de TP Link AX 1500 Wifi 6 router wellicht uitkomst zou kunnen bieden. Deze modem heb ik aangeschaft, echter krijg ik deze niet verbonden met glasvezel. Als ik de glasvezelkabel in de WAN-poort doe, dan maakt de router geen verbinding met het internet. Het internet icoontje op de router begint oranje te knipperen. Alle standaard stappen (resetten, powerflip etc.) heb ik al doorlopen, maar helaas zonder resultaat. Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen. :)
Van Tweak naar Odido met modem behoud Tweak
Ik zou vandaag over van Tweak naar Odido. Ik had geregeld dat ik mijn modem/router zou mogen houden en dat was geen enkel probleem volgens Tweak en Odido. Ik hoefde geen afspraak te maken met Guidion en kon de doos met spullen ergens in de kast bewaren mocht ik overstappen naar een andere provider. Nou je raad het al, het is niet goed gegaan, ik ben een aantal weken geleden nog benaderd door een medewerker van Odido die belde dat ik nog geen afspraak had gemaakt met Guidion en na het uitleggen was mij verzekerd dat het allemaal ging goed komen. Alleen had de vorige medewerker van Odido dat even moeten vastleggen maar dat was nu gedaan dus ging het goed komen… Nou niet echt dus want vanmiddag dacht ik eens even op mijn modem/router kijken of ik al over was en zag ik nog gewoon Tweak als ISP staan dus heb ik een chat gestart. Medewerker van Odido melde dat zijn collega's het beide niet goed hadden gedaan en dat ik wel een afspraak had moeten maken want er moet ergens wat worden gepatched, luister dat dat moet gebeuren snap ik, maar neem aan dat het door Odido wordt geregeld voor mij was het gewoon een administratieve handeling wat er moest gebeuren en zo is het me ook verteld belooft door twee andere Odido medewerkers. Nu moet ik dus een Guidion afspraak gaan maken (eerste mogelijkheid 8 december) om iets ergens te laten patchen zonder dat ze maar iets bij mij thuis hoeven te doen… Ik denk dat Odido een afspraak had moeten maken met Guidion voor vandaag voor die patch en ik hoop ook voor ze dat ze dit snel gaan oppakken, ik was het niet van plan namelijk….

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen