Skip to main content
10000 Topics
Oude lijn niet afgesloten door Odido, al drie weken wachten op internet
Wij hebben een bestelling gedaan voor internet thuis. Op 29-03-2024 is een monteur van Gideon langs geweest om alles te installeren. Echter, hij gaf aan dat er nog geen “licht” was en dat Volkerwessels dit centraal aan zou moeten sluiten. De monteur heeft dit doorgegeven aan Odido. Ik ben daarna door Odido gebeld. De medewerkster vertelde dat er nog een oude bestelling open stond, waardoor Volkerwessels onze aanvraag niet in behandeling kon nemen. Wij hebben contact opgenomen met de vorige bewoners. Ondanks dat de vorige bewoners hun abonnement opgezegd hadden, was deze nog niet door Odido uit het systeem gehaald. Op 04-04-2024 heeft de oude bewoner gebeld met Odido om nogmaals te bevestigen dat het abonnement geanuleerd is. Odido zou de aanvraag uit het systeem halen en dit ook terugkoppelen naar ons. Echter, wij hebben hierover niks gehoord. Daarom hebben wij op 09-04-2024 met Odido gebeld. De medewerker vertelde ons dat het in behandeling was. Op 15-04-2024 nogmaals contact opgenomen, deze keer werden we doorverwezen naar de glasvezeldienst, welke niet meer bereikbaar was op dat tijdstip. Op 16-04-2024 in contact geweest met de glasvezeldienst. Er stond nog steeds een oude aanvraag open, waardoor Volkerwessels onze aanvraag niet kon behandelen. De medewerker vroeg ons om bewijs te mailen van de opzegging van de vorige bewoners. Dit hadden ze zelf al telefonisch doorgegeven op 04-04-2024. Wij hebben de bewijsstukken ook per mail naar Odido gestuurd, met de vraag of ze de oude aanvraag van de vorige bewoner konden annuleren. Nu is onze eigen aanvraag geannuleerd. Net contact gehad met Odido, We moeten de apparatuur terugsturen en een nieuwe aanvraag voor een abonnement doen. Het eerstvolgende moment dat de monteur langs kan komen is 30 april. Of het probleem met Volkerswessels dan is verholpen kon de medewerkster niet zeggen. Dus, we zitten nu al 3 weken zonder internet, mede doordat Odido de vorige lijn niet goed afgesloten heeft. Bij de klantenservice hebben ze onze mail niet goed verwerkt en is daarom ons abonnement opgezegd. Nu moeten we weer twee weken wachten tot de installatie van apparatuur (die er al hangt en welke we nu terug moeten sturen). En dan kunnen ze nog steeds niet garanderen dat het probleem met de centrale aansluiting in orde is. Hoe kan Odido mij helpen?
Geen diensten, belabberde service en communicatie van Odido
Vanaf maandag 8 april zitten wij op wonderbaarlijke wijze ineens zonder diensten. Welgezegd het PON lampje van de ONT blijft groen knipperen. Uiteraard alle stappen die je zelf kan volgen uitgevoerd zonder resultaat. Gelijk gaan bellen naar de klantenservice, dit ging nog redelijk vlot. Verbinding werd uitgelezen en blijkt dat er een probleem zit in de POP met een splitter werd mij verteld. Daarvoor moet de netbeheerder aangestuurd worden. Zijn weer een stapje verder, ik zou een mail krijgen om een afspraak in te plannen met Guidion. Deze keurig gehad en een afspraak ingepland voor 11 april. Monteur van Guidion 11 april ter plaatse. Heeft binnen gekeken en kwam ook gelijk tot de conclusie dat die naar de POP moest. Hij zegt de complete patch vervangen te hebben, dit had echter geen resultaat. Bij ons binnen heeft de beste man ook alles vervangen om zeker te zijn dat dat niet het probleem is, ook dit tevergeefs. Monteur heeft contact opgenomen met de backoffice van Odido, blijken er verschillende patches op die splitter niet in orde te zijn. Weer terug bij af, hiervoor moet netbeheerder aangestuurd worden. Wat maandag ook al duidelijk was maar dus niet is gebeurd. Monteur heeft ticket doorgezet. Vrijdag zelf nogmaals gebeld wat nou de status is, de ticket van monteur staat bij backoffice om door te zetten naar de netbeheerder. Extra ticket aangemaakt door medewerker klantenservice, met als duidelijke opmerking van mij dat die van monteur Guidion open moet blijven aangezien het anders helemaal fout gaat. Deze was ook doorgezet naar de netbeheerder. Geen idee of dit is gebeurd, helaas met vrede het weekend in zonder diensten. Medewerker kon mij nog wel vertellen dat hier 5 dagen voor staat inclusief weekend dus met een beetje geluk zou het in het weekend kunnen werken. Mijn verwachting was op dat moment al <0…. Je raad het al, het is maandag en nog steeds geen diensten. Ineens om 11:01 een mailtje van Odido dat de netwerkpartner ingeschakeld is?? Pardon dat was vrijdag 12 april al doorgezet is mij verteld. Weer valse hoop gekregen van Odido, die 5 dagen gaan nu dus pas in. Ondertussen maar even in de vriezer gaan zitten om af te koelen. In de middag ineens een telefoontje van de netbeheerder (via van Rijn glasvezel techniek) om een afspraak te plannen, het kan dus wel snel gaan. Afspraak gepland voor 16 april in de middag. Nog duidelijk de vraag gesteld of deze monteur het probleem op kan lossen, antwoord was ja dit is echt een glasvezel monteur. Nou prima nog 1 dagje wachten. 16 april telefoon, monteur is ziek kan niet komen word morgen. In dit geval kan Odido daar niks aan doen maar mensen kom op. Heb je 1 monteur in dienst als bedrijf zijnde of hoe moet ik dat zien. Nou op naar de volgende poging morgen tussen 10 en 12.
Glazvezel bestelling plaatsen
Dit gaat al terug naar oktober 2023 waarbij ik de 1e bestelling geplaatst heb voor glasvezel. Op dat moment was de verwachting dat dit in december opgeleverd zou worden. 3 maanden later was er nog steeds niets opgeleverd en is mijn overstap naar ziggo geannuleerd. Daarbij heb ik ook bij Odido het abonnement opgezegd. Nu ergens in februari is er een monteur geweest van volgens mij Gideon om de glasvezel in de meterkast aan te sluiten. De kabel ligt er dus. Daarbij heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Odido voor glasvezel met dezelfde voorwaarden en hier begint het gezeur. Inmiddels heb ik al 20 belletjes erop zitten naar Odido en Open Dutch Fiber. De 1e initiele bestelling was niet goed geannuleerd. Dat heeft uiteindelijk ODF geregeld via de aannemer om te annuleren. Ik heb daarop ook mailtjes gekregen van Odido dat de bestelling geannuleerd is. Vervolgens heb ik Odido gebeld op 16-04 dat er een nieuwe aanvraag ingeschoten moest worden, zodat ODF deze verder kan verwerken. De mevrouw aan de telefoon zei dat er al een aanvraag in stond en dat deze vanzelf verder vewerkt zou worden. Daarna ODF gebeld, die zagen niets in hun systeem. Weer Odido gebeld waarbij de volgende persoon de huidige aanvraag geannuleerd heeft en een nieuwe heeft ingeschoten op 17-04. Daarna weer ODF gebeld en wederom staat er niets in hun systeem. Ik heb in mijn leven nog nooit zoveel moeite moeten doen om ergens klant te mogen worden. Hoe kan ik nu zorgen dat er een juiste bestelling in het systeem van Odido en ODF komt? Inmiddels ben ik al meer kwijt aan belkosten dan aan een jaar abonnement.
Netwerkmigratie
Netwerkmigratie Begin vorige jaar (maart 2023) was er in mijn wijk (Koog aan de Zaan – Westerkoog) een reclameactie van T-Mobile/Odido dat er in de wijk een glasvezel net zou worden aangelegd. Door een voordelige reclameactie probeerde Odido om meteen zoveel mogelijk klanten in de wijk te krijgen. Ik gaf mij op als abonnee en kreeg zeer snel een doos met modem etc. Aansluiting ging probleemloos, helaas wel een stuk trager (100mbps) dan wij bij Ziggo gewend waren, maar daar stond een leuke korting tegenover en wij zouden zeer snel hier glasvezel krijgen. Gelijktijdig ontvingen wij een planning van de aannemer in welke volgorde eea zou plaatsvinden. De aanleg ging voorspoedig. Voor iedere woning stond voor de deur een stukje kabel recht op. Verder kwam er niets. Na enige malen bellen met de klantenservice kwam personeel van de aannemer de verbinding naar de meter kast aanbrengen. De monteur vertelde dat nu alleen een monteur van Odido langs zou komen om een draadje van de glasvezelaansluiting naar het modem te maken. Gebeurde verder niets dus maar weer bellen. Na enige nietszeggende antwoorden (u heeft NL6!) NL6 !! Dat betekende dat ik met een paar weken aan de beurt zou zijn. Eerst zou ik nog een doos met materiaal krijgen. Dat ik al compleet aangesloten was, maakte geen verschil. Op 03-01-2024 weer een doos met modem etc. ontvangen. Bijgaande brief vermeldt dat na ca 2 weken de monteur komt. Natuurlijk niet. We zijn inmiddels drie maanden verder. Uit baldadigheid een postcodecheck met het adres van mijn buren ingevuld. En wat was het antwoord: “Supersnel Glasvezel komt er aan! Wij zijn begonnen met de aanleg van Glasvezel in je buurt. In de tussentijd is er stabiel en betrouwbaar DSL-internet beschikbaar op je adres. Kies je nu voor DSL, dan kun je later overstappen naar Glasvezel zodra dit beschikbaar is. Liever wachten? Bestel dan Glasvezel vooruit. Let wel: dit is het bericht voor mijn buren. Het betekent dus dat ik al maanden misleid ben door Klantenservice en berichten op de website. Ik kijk nu uit naar 12 mei 2024: dan is mijn abonnementsjaar voorbij en kan ik weer terug naar Ziggo. Dan maar geen supersnel Glasvezel en hoge kortingen, maar wel eerlijkheid, dat is voor mij belangrijker!

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen