Skip to main content

Zeer onstabiel internet

Ik heb sinds een tijdje zeer onstabiel intenet.
Heb daarom van af een extern cloud service een ping aan gezet naar mijn thuis IP.
Als er internet problemen zijn staat er een blauw balkje in de lijn. Deze is niet duidenlijk te zien dus heb er een rood streepje bij gezet wanneer dit gebeurde.
Maar afgelopen weekend was het helaas weer goed raak en heb ik gewoon elke 10-15 min 5 seconden voledige internet uitval gehad.

Ik maak gebruik van mijn eigen unifi router en zie daar ook in de data dat er feel problemen zijn met mijn internet.

Outage data op unifi router

De monteur van Guidion is al langs geweest en was niks mis met mijn thuis netwerk.

Deze monteur gaf aan dat het ergens fout ging in KPN netwerk waar odido gebruik van maakt.

Ik maak deze post aan omdat ik niet blij ben met de duur van mijn problemen.

Deze packet loss speeld al af en aan sinds 14 februari

4 maart 2025

Welkom op onze community! ​@sanderslot 

Als je internet hebt, wil je natuurlijk wel graag dat het stabiel is. Dat snap ik goed. Ik help je graag verder om dit te realiseren! 

Ik wil je sowieso vragen om het modem (en indien van toepassing het ONT) een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community.

Daarnaast ben ik benieuwd of de wegval op specifieke momenten gebeurd, kan je hier voorbeelden van geven mits dit zo is? 

Ik kijk graag inhoudelijk met je mee, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Als je de laatste 4 cijfers van je IBAN nog kan toevoegen aan je community profiel is de verificatie compleet en kan ik je meteen verder helpen. 

Geef je het aan als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Welkom op onze community! ​@sanderslot 

Als je internet hebt, wil je natuurlijk wel graag dat het stabiel is. Dat snap ik goed. Ik help je graag verder om dit te realiseren! 

Ik wil je sowieso vragen om het modem (en indien van toepassing het ONT) een herstart te geven. In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community.

Daarnaast ben ik benieuwd of de wegval op specifieke momenten gebeurd, kan je hier voorbeelden van geven mits dit zo is? 

Ik kijk graag inhoudelijk met je mee, maar op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Als je de laatste 4 cijfers van je IBAN nog kan toevoegen aan je community profiel is de verificatie compleet en kan ik je meteen verder helpen. 

Geef je het aan als je zover bent? Ik sta voor je klaar! 

• is een Top Poster
  • 5 maart 2025

Ik heb de gegevens toegevoegd.

Ik heb beide apparaten al meerdere keren herstart toen ik veel problemen had maar dit gaf geen resultaat.

Gelukkig is het afgelopen 24 uur weer stabieler maar nog steeds 3 keer outage gehad.

Terwijl dit eerst 0 per dag was.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@sanderslot Super fijn, dankjewel. Fijn om te lezen dat de verbinding al wat stabieler lijkt! 

Ik ben direct gaan kijken. Echter krijg ik de melding dat je helemaal geen verbinding hebt. Ervaar jij dit ook zo? Kan het zijn dat je eigen apparatuur hebt aangesloten? Zo ja, wil ik je vragen om het modem wat je van ons hebt ontvangen aan te sluiten.

Laat je mij weten hoe het zit? Ik sta voor je klaar!

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

@Teresa van Odido Mijn internet ziet er zo uit de afgelopen 24 uur.

Ik gebruik een unifi UCG max en ik heb deze problemen ook op de odido router. Dit heb ik getest toen het nog voor mijn eerste post.

Ik hou liever mijn eigen router er tussen omdat ik anders erg veel moet gaan aanpassen.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 7 maart 2025

Hallo ​@sanderslot 

Heb je een zwarte Genexis/Nokia ONT. Met een eigen router aangesloten kan Odido helaas weinig voor je betekenen.

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Hoi ​@Waqqas ,

Heb een witte zyxel ont (lijkt ook op KPN netwerk)

Volgends de monteur van Guidon zit ik ook op een gedeelte op KPN netwerk.

Hier zit de fout namens de Guidon monteur. (In KPN netwerk)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 7 maart 2025
sanderslot schreef:

Heb een witte zyxel ont (lijkt ook op KPN netwerk)

Zyxel heeft geen ONT's. Alleen routers. Misschien kun je een foto plaatsen van de ONT.

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

@rvk01 ben nu niet thuis maar hier is een foto van een video die ik had gemaakt.

Zaat zeker zyxel op.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 7 maart 2025
sanderslot schreef:

@rvk01 ben nu niet thuis maar hier is een foto van een video die ik had gemaakt.

Zaat zeker zyxel op.

O wow. Sorry. Je hebt gelijk.. 😊 Die heb ik nog niet voorbij zien komen hier.

Het is in ieder geval geen Genexis dus dat is het probleem niet. 

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

Verder zal ik vanavond wel uitzoeken als ik de odido router kan aansluiten en die op bridge modus ofzo kan aansluiten.

Als dat de beste is voor het onderzoek ​@Teresa van Odido 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 7 maart 2025

Overigens kan die Zyxel een ONT voor GPON zijn maar de Zyxel voor AON (puur als mediaconverter).ziet er hetzelfde uit. Dus weet je nog niet wat de onderliggende techniek is.

Je kunt de Zyxel even terug hangen en de unify in de DMZ zetten (en dan vlan even uit op de unify). Zo hoef je zelf even niets om te zetten en kun je op elk moment een computer even rechtstreeks aan de Zyxel hangen om te testen.

En speedtest op computer rechtstreeks bekabeld op de Zyxel zou in ieder geval 0,0% packetloss moeten geven.

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

@rvk01 jaa was ik van plan om vanavond de T-56 van odido terug te hangen.

Minder fijn voor mijn game server die ik draai voor vrienden maar voor onderzoek wel nodig.

• is een Top Poster
  • 7 maart 2025

@rvk01 en een speedtest nu via Unifi ziet er nu ook erg goed uit.

Zal vanavond ook een via die odido router maken maar verwacht geen verschil 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 7 maart 2025

De packetloss kun je het beste testen via een commandline met ping -n1000 8.8.8.8

Of via https://nl.packetlosstest.com/ met diverse instellingen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen