Skip to main content
Beantwoord

Odido bedondert/misleid klanten

Odido heeft problemen met zijn internet. Dit geven zij ook toe. Ik betaal voor een 1gHz verbinding, maar ‘s avonds loopt dit bekabeld terug tot (gemeten) zelfs 60MB. Televisie kijken gaat vaak niet goed. Haperend beeld of het wil zelfs niet starten. 
Het probleem schijnt een kastje te zijn waar de glasvezelkabel binnenkomt. Dit moet vervangen worden. Ik ben op een lijst gezet, maar ik wacht nu al ruim een maand. Afgelopen week mijn abonnement willen opzeggen, aangezien zij niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. In de tussentijd betalen we gewoon 100%. 
Ik denk dat ik zeker in mijn recht sta, echter Odido wil mijn abonnement niet ontbinden en mij vergoeden voor de geleden schade. Nu gaan we het maar doorzetten via onze advocaat. 
Kortom, sluit geen lidmaatschap af bij Odido. Odido verkoopt nog steeds internet abonnementen, wetende dat zij problemen hebben. Hoe fout kun je zijn!

Beste antwoord door SunnyFM

Demy van Odido schreef:

Goedemorgen ​@SunnyFM, het is zeker begrijpelijk dat je zorgeloos online wilt zijn en graag wilt kunnen streamen. Daarom heb ik je opzegging meteen in orde gemaakt. Je abonnement loopt nog tot 5 april 2025, zodat je genoeg tijd hebt om de overstap te regelen. Daarnaast heb ik een vergoeding voor je aangemaakt. In dit geval vergoeden we 50% van je totale kosten, wat betekent dat je €60 terugkrijgt voor de maanden december tot en met maart. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging van. Ook krijg je een QR-code zodat je de apparatuur eenvoudig via DHL kunt terugsturen. Als je nog vragen hebt, staan we natuurlijk voor je klaar! 😁

Goedemorgen Demy en team van Odido. Fijn dat je de opzegging voor ons in orde hebt gemaakt. Ik zie alleen nergens terugkomen dat de opzegging kosteloos is zonder dat de overige maanden uit het contract in rekening worden gebracht. Graag zou ik hierover terug willen zien dat de opzegging kosteloos is en de resterende maanden niet in rekening worden gebracht. 
Fijn dat we gecompenseerd worden voor de maanden dat we slecht internet hadden. 
Tot slot. Fijn dat jullie wel eerlijk en snel werken. De telefonische klantenservice laat veel te wensen over. 

Bekijk origineel

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 28 februari 2025

Mijn 1 gHz verbinding 😉doet het al een jaar prima, geen haperingen, prima tv. Wellicht is dit een individueel probleem bij jou? Ik denk dat het best meevalt met dat bedonderen/misleiden

• is een Top Poster
  • 28 februari 2025

Nee hoor. Ergo, ze erkennen dat de verbinding niet goed is. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 28 februari 2025
emilimeters schreef:

Mijn 1 gHz verbinding 😉doet het al een jaar prima, geen haperingen, prima tv. Wellicht is dit een individueel probleem bij jou?

Dit zal wel het Genexis/KPN probleem zijn.

Ze moeten die mensen gewoon de optie geven om kosteloos het abo op te zeggen. Het is van de zotte dat er dan nog iemand op de administratie zit die zegt "O, je moet de resterende maanden nog betalen" 👹

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 28 februari 2025

@SunnyFM Spreek hier even met een moderator. Die kan er waarschijnlijk wel voor zorgen dat je kosteloos op kunt zeggen. De helpdesk is wat dat betreft gewoon incapabel. Ja, ik weet het.. het is slechts, maar het scheelt misschien wel wat zorgen.

Je staat compleet in je recht want dit speelt al bijna een jaar. Ze hebben ook toegeven en toegezegd dat je kosteloos op kunt zeggen. 

emilimeters
  • is een Top Poster
  • 28 februari 2025
SunnyFM schreef:

dus een individueel probleem. 

• is een King Poster
  • 1 maart 2025
emilimeters schreef:
SunnyFM schreef:

dus een individueel probleem. 

Nee, een grootschaliger probleem wat speelt met bepaalde netwerken, wat ook veelvuldig hier op de community terug te vinden is.

Zeggen dat het een individueel probleem is, is als zeggen dat een stroomstoring in heel Noord Holland een individueel probleem is omdat jij er in Groningen geen last van hebt.

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi ​@SunnyFM, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. In dit geval mag je zeker wel kosteloos opzeggen. Laat je me weten of je dit zou willen? Dan maak ik het natuurlijk voor je in orde! 

• is een Top Poster
  • 4 maart 2025
Ishana van Odido schreef:

Hoi ​@SunnyFM, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. In dit geval mag je zeker wel kosteloos opzeggen. Laat je me weten of je dit zou willen? Dan maak ik het natuurlijk voor je in orde! 

Dit zou ik zeker willen. Ik heb tot nu toe nog steeds niets gehoord. Ik hoop dat jij mij meer duidelijkheid kunt geven. Als mogelijk kun je mij bellen. Alvast dank.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 4 maart 2025

hoi ​@SunnyFM ,

Moderators bellen niet, zij schrijven :)  Dus als je wilt dat je aansluiting z.s.m. wordt beeindigd, dan kun je dat hier in jouw topic aangeven. Dan maakt de moderator dat kosteloos voor je in orde. Je moet dan natuurlijk nog wel even de ONT en de router terugsturen. Een bevestiging van de opzegging komt trouwens altijd per email.

• is een Top Poster
  • 4 maart 2025

Dag Eric. Okee. Duidelijk. Dan wil ik kosteloos mijn abonnement opzeggen. Daarnaast heb ik vanaf begin af aan problemen met internet gehad. Odido heeft aangegeven hiervoor een tegemoetkoming te geven. Uiteraard stuur ik alle apparatuur die ik in bruikleen heb terug. Graag wel aangeven wanneer ik defenitief wordt afgesloten, ivm het aangaan van een nieuw contract bij andere provider. Graag alles op de mail ter bevestiging. Nogmaals dank. 

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Goedemorgen ​@SunnyFM, het is zeker begrijpelijk dat je zorgeloos online wilt zijn en graag wilt kunnen streamen. Daarom heb ik je opzegging meteen in orde gemaakt. Je abonnement loopt nog tot 5 april 2025, zodat je genoeg tijd hebt om de overstap te regelen. Daarnaast heb ik een vergoeding voor je aangemaakt. In dit geval vergoeden we 50% van je totale kosten, wat betekent dat je €60 terugkrijgt voor de maanden december tot en met maart. Je ontvangt hier een e-mail ter bevestiging van. Ook krijg je een QR-code zodat je de apparatuur eenvoudig via DHL kunt terugsturen. Als je nog vragen hebt, staan we natuurlijk voor je klaar! 😁

• is een Top Poster
  • 5 maart 2025
Demy van Odido schreef:

Goedemorgen Demy en team van Odido. Fijn dat je de opzegging voor ons in orde hebt gemaakt. Ik zie alleen nergens terugkomen dat de opzegging kosteloos is zonder dat de overige maanden uit het contract in rekening worden gebracht. Graag zou ik hierover terug willen zien dat de opzegging kosteloos is en de resterende maanden niet in rekening worden gebracht. 
Fijn dat we gecompenseerd worden voor de maanden dat we slecht internet hadden. 
Tot slot. Fijn dat jullie wel eerlijk en snel werken. De telefonische klantenservice laat veel te wensen over. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@SunnyFM Uiteraard heel graag gedaan, ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent! 😊

Hoe graag ik het ook wil, kan ik geen aparte bevestiging sturen over de kosteloze opzegging. Echter kan ik je verzekeren dat dit het geval is. In andere gevallen wordt de afkoopsom namelijk benoemd in de laatste e-mail die je hebt ontvangen op 05-03-25. Daarnaast fungeert dit topic altijd als ‘bewijs’. Maak je dus geen zorgen, komt helemaal goed! 

Laat je het mij weten als je nog vragen hebt of als ik nog ergens anders bij kan helpen? Ik doe het graag!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen