Ik heb sinds augustus 2024 glasvezel van Odido, op het ODF netwerk.
Aanleg en aansluiting ging relatief vlekkeloos, tot nu toe geen problemen ondervonden met de verbinding.
Sinds afgelopen donderdag (20-02-25) knippert er een rood LOS lampje op mijn ONT, gelijktijdig met graafwerkzaamheden van KPN die een 2e glasvezel ernaast aan het leggen was in mijn straat.
Uiteraard in gesprek gegaan met de mannen die werkzaamheden aan het uitvoeren waren om vervolgens dit aan te treffen (geul aan de rand van het gemeenschappelijke pad wat voor de huizen langsloopt).

Hier is duidelijk te zien dat mijn glasvezel van ODF in tweeen is.
Vervolgens de volgende tijdlijn:
- do 20-02: ik ga in gesprek met de aannemer van KPN, die geeft aan dat zij (Circet) niks mogen doen aan de fiber van ODF, maar dat ze wel ook een storing/schade melden aan ODF.
- do 20-02: ik meld de storing aan bij Odido klantenservice, zij sturen een Guidion monteur aan die pas volgende dag kan komen
- vrij 21-02: Guidion monteur verspilt een hoop tijd met een meting tussen mijn meterkast en POP (5 km verderop), zelfs na het zien van mijn foto die duidelijk aangeeft dat de vezel doormidden is. Guidion monteur meldt de storing af als ‘mogelijk ondergronds probleem’.
- ma 24-02: ik neem weer contact op met Odido, zij geven aan dat de Guidion monteur incorrect heeft afgemeld (want completed, had een “denial” moeten zijn). Medewerker meldt de storing opnieuw aan op de juiste manier, ik krijg een bevestiging per mail.
- 25-02 t/m 28-02: Ik bel continu met Odido en OpenDutchFiber zelf, waarbij OpenDutchFiber iedere keer aangeeft nog steeds geen storingsmelding te hebben gekregen van Odido. Dit geef ik ook aan aan Odido klantenservice, die naast de ‘mail die ze hebben gestuurd naar ODF, ook een ticket indient bij ODF’. Continu krijg ik alleen te horen dat het ‘in behandeling’ is, op een gegeven moment krijg ik zelfs een storingsticket van ODF zogezegd: T2502616298. ODF geeft nog steeds aan hier niets van te weten.
In het kort: het enige wat er nodig is is een simpele glasvezel las recht voor mijn pad, maar op een of andere manier krijgt Odido het niet voor elkaar om de juiste partijen aan te sturen of om mij zelfs maar op de hoogte te houden van wat er nu precies gebeurt.
Zoals jullie begrijpen is mijn vertrouwen in het vermogen van Odido om effectieve probleemoplossing / aansturing te doen bijzonder geschaad, vandaar dat ik het nu maar eens op het forum probeer...