Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel ODF buitenshuis geraakt door KPN werkzaamheden, breuk

  • 28 februari 2025
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Ik heb sinds augustus 2024 glasvezel van Odido, op het ODF netwerk. 

Aanleg en aansluiting ging relatief vlekkeloos, tot nu toe geen problemen ondervonden met de verbinding.

 

Sinds afgelopen donderdag (20-02-25) knippert er een rood LOS lampje op mijn ONT, gelijktijdig met graafwerkzaamheden van KPN die een 2e glasvezel ernaast aan het leggen was in mijn straat.

 

Uiteraard in gesprek gegaan met de mannen die werkzaamheden aan het uitvoeren waren om vervolgens dit aan te treffen (geul aan de rand van het gemeenschappelijke pad wat voor de huizen langsloopt). 

 

 

Hier is duidelijk te zien dat mijn glasvezel van ODF in tweeen is.

 

Vervolgens de volgende tijdlijn:

  • do 20-02: ik ga in gesprek met de aannemer van KPN, die geeft aan dat zij (Circet) niks mogen doen aan de fiber van ODF, maar dat ze wel ook een storing/schade melden aan ODF.
  • do 20-02: ik meld de storing aan bij Odido klantenservice, zij sturen een Guidion monteur aan die pas volgende dag kan komen
  • vrij 21-02: Guidion monteur verspilt een hoop tijd met een meting tussen mijn meterkast en POP (5 km verderop), zelfs na het zien van mijn foto die duidelijk aangeeft dat de vezel doormidden is. Guidion monteur meldt de storing af als ‘mogelijk ondergronds probleem’. 
  • ma 24-02: ik neem weer contact op met Odido, zij geven aan dat de Guidion monteur incorrect heeft afgemeld (want completed, had een “denial” moeten zijn). Medewerker meldt de storing opnieuw aan op de juiste manier, ik krijg een bevestiging per mail.
  • 25-02 t/m 28-02: Ik bel continu met Odido en OpenDutchFiber zelf, waarbij OpenDutchFiber iedere keer aangeeft nog steeds geen storingsmelding te hebben gekregen van Odido. Dit geef ik ook aan aan Odido klantenservice, die naast de ‘mail die ze hebben gestuurd naar ODF, ook een ticket indient bij ODF’. Continu krijg ik alleen te horen dat het ‘in behandeling’ is, op een gegeven moment krijg ik zelfs een storingsticket van ODF zogezegd: T2502616298. ODF geeft nog steeds aan hier niets van te weten.

 

In het kort: het enige wat er nodig is is een simpele glasvezel las recht voor mijn pad, maar op een of andere manier krijgt Odido het niet voor elkaar om de juiste partijen aan te sturen of om mij zelfs maar op de hoogte te houden van wat er nu precies gebeurt.

 

Zoals jullie begrijpen is mijn vertrouwen in het vermogen van Odido om effectieve probleemoplossing / aansturing te doen bijzonder geschaad, vandaar dat ik het nu maar eens op het forum probeer...

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@senverbrugge, ten eerste zeg ik sorry voor het late reageren. Dat gaat hier normaal gesproken een stuk soepeler, alleen is je topic onterecht in onze spambak terecht gekomen. Gelukkig lopen we deze nu toch tegen het lijf. Het spijt mij ten zeerste dat je deze periode zonder internet zit. Natuurlijk hoop ik dat je inmiddels weer online bent en de vergoeding voor deze periode is geregeld. Zo niet, dan help ik je verder. Een kabelbreuk is een lastige situatie en wij zijn hierin compleet afhankelijk van het werk van de netwerkbeheerder. Wel wil ik dat jij het gevoel hebt dat wij er alles aan doen dit zo goed mogelijk te laten verlopen en dient er mogelijk gekeken te worden naar een tussenoplossing. Ik wilde met je meekijken maar mis een deel van de verificatie in je Community profiel. Zou je jouw geboortedatum willen toevoegen en mij willen laten weten zodra het zover is? Dank!

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@senverbrugge, ten eerste zeg ik sorry voor het late reageren. Dat gaat hier normaal gesproken een stuk soepeler, alleen is je topic onterecht in onze spambak terecht gekomen. Gelukkig lopen we deze nu toch tegen het lijf. Het spijt mij ten zeerste dat je deze periode zonder internet zit. Natuurlijk hoop ik dat je inmiddels weer online bent en de vergoeding voor deze periode is geregeld. Zo niet, dan help ik je verder. Een kabelbreuk is een lastige situatie en wij zijn hierin compleet afhankelijk van het werk van de netwerkbeheerder. Wel wil ik dat jij het gevoel hebt dat wij er alles aan doen dit zo goed mogelijk te laten verlopen en dient er mogelijk gekeken te worden naar een tussenoplossing. Ik wilde met je meekijken maar mis een deel van de verificatie in je Community profiel. Zou je jouw geboortedatum willen toevoegen en mij willen laten weten zodra het zover is? Dank!


Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@senverbrugge, ten eerste zeg ik sorry voor het late reageren. Dat gaat hier normaal gesproken een stuk soepeler, alleen is je topic onterecht in onze spambak terecht gekomen. Gelukkig lopen we deze nu toch tegen het lijf. Het spijt mij ten zeerste dat je deze periode zonder internet zit. Natuurlijk hoop ik dat je inmiddels weer online bent en de vergoeding voor deze periode is geregeld. Zo niet, dan help ik je verder. Een kabelbreuk is een lastige situatie en wij zijn hierin compleet afhankelijk van het werk van de netwerkbeheerder. Wel wil ik dat jij het gevoel hebt dat wij er alles aan doen dit zo goed mogelijk te laten verlopen en dient er mogelijk gekeken te worden naar een tussenoplossing. Ik wilde met je meekijken maar mis een deel van de verificatie in je Community profiel. Zou je jouw geboortedatum willen toevoegen en mij willen laten weten zodra het zover is? Dank!

 

Hi ​@Cheyenne van Odido  , dit topic is dubbel: 

Als je daar verder zou kunnen helpen, graag 😀


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@senverbrugge Goed dat je het aangeeft, dankjewel! Voor het gemak, zal ik dit topic sluiten. Ik help je meteen verder in het andere topic! 


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen