Skip to main content
Beantwoord

Snel knipperend groen lampje op zyxel t56 modem

M’n aan/uit knop van de modem knipperd continu. Geen internet , meermaals alle reset stappen doorgelopen. Kijkend naar de andere threads lijkt de modem stuk. Help!

Beste antwoord door Teresa van Odido

Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal onze klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct.

Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je community profiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. 

We sluiten dit topic. Mocht je hetzelfde probleem ervaren? Laat dan een reactie achter onder dit topic. Vergeet niet alvast je gegevens in je profiel te zetten. Ervaar je een ander probleem? Dan verzoeken we je om een nieuw topic aan te maken. 

Bekijk origineel
This topic has been closed for comments

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 28 februari 2025

Hallo ​@juleshooij 

Als een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden indrukken met een paperclip bijvoorbeeld niet helpt dan zal hij vervangen moet worden denk ik. Staan je privé gegevens in je community profiel?

• is een Top Poster
  • 28 februari 2025

Dat heb ik inderdaad gedaan. Als het goed is staat alle jnfo in m’n profiel 

• Doet lekker mee
  • 1 maart 2025

Zelfde probleem hier, schijnt aan gewerkt te worden sinds een uur of 12 🤞

• is een Top Poster
  • 2 maart 2025
Boesje schreef:

Heeft hier weinig geholpen…..daar?

• is een Top Poster
  • 2 maart 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@juleshooij 

Als een fabrieksreset uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden indrukken met een paperclip bijvoorbeeld niet helpt dan zal hij vervangen moet worden denk ik. Staan je privé gegevens in je community profiel?

Krijg ik een nieuwe router of wat is de status?

Ook in Berkel en Rodenrijs hetzelfde dilemma. Een snel knipperend powerlampje, en geen internet en TV meer. Monteur komt dinsdagavond pas langs. Alle beschikbare opties geprobeerd, zonder succes. Iemand anders nog tips? Het kan toch niet zo zijn dat alle t56 modems er ineens uitklappen?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 2 maart 2025
Safety111111 schreef:

Het kan toch niet zo zijn dat alle t56 modems er ineens uitklappen?

Niet alle... maar schijnbaar toch wel heel wat.

Ik vraag me af wat een monteur bij jou kan doen als het probleem bij de Odido servers ligt.

Heb je zelf toevallig ergens nog een router liggen die je kunt gebruiken? Die kun je gewoon aan de ONT hangen en VLAN instellen. (In het andere topic zie je dat je ook een goedkoop routertje bij de Gamma kunt halen. Is natuurlijk krankjorum maar ja, als je zonder internet zit en je moet dagen wachten 😞)

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 2 maart 2025

@Safety111111 

Mijn T56 werkt prima. Hier volg je de updates over deze storing.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025

We hebben ook in al deze topics nog geen enkele reactie van een moderator gehad. ​@Odido wat is hier nu precies aan de hand???

• Doet lekker mee
  • 2 maart 2025
juleshooij schreef:
Boesje schreef:

Heeft hier weinig geholpen…..daar?

Nee, geen verandering. Ik heb maar een andere router gehaald 🤷‍♂️

Ik heb 2 routers in huis…maar “aan de ONT hangen” en de “VLAN” instellen…. Help…🙏. Ben niet al te technisch…

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025
Safety111111 schreef:

Ik heb 2 routers in huis…maar “aan de ONT hangen” en de “VLAN” instellen…. Help…🙏. Ben niet al te technisch…

Daarmee kunnen wij wel helpen. Welke routers heb je?

Pas een nieuwe TP-link 6E… 

kan ik daar wat mee?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025
Safety111111 schreef:

Pas een nieuwe TP-link 6E… 

kan ik daar wat mee?

Wat is het volledige type? 6E is volgens mij wifi 6e. Die krijgen we zeker wel aan de gang (want die is redelijk nieuw). Had je deze al in gebruik of is die helemaal nieuw (ingesteld)?

Je hebt een wit (of zwart) ONT/glasvezelkastje (op stroom). Van daar gaat er een (gele?) ethernetkabel naar de Zyxel (naar de WAN ingang daarvan). Haal de kabel uit de WAN van de Zyxel en stop die in de WAN van de TP-Link.

Heb je een computer om aan te sluiten? Stop dan de LAN kabel uit de Zyxel in een van de LAN van de TP-Link. Zet de boel aan en ga met de browser naar 192.168.1.1. Krijg je dan de login pagina?

Gedaan, ben nu ingelogd op de tp-link Wifi 6E

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025

Ben je een setup scherm tegen gekomen (quick setup)?

Daar moet je nl dynamisch ip optie kiezen plus een vlan instellen.

Zie https://www.vigi.com/th/support/faq/3841/

Als je die pagina niet meer hebt, kun je nu dan wel verder klikken in de instellingen.

Je moet een pagina iptv zoeken waar je de vlan op kunt geven.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025

Gevonden… en nu?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025

Helaas ken ik de schermpjes ook niet uit mijn hoofd maar zo konden we er ook 😉

Kun je iptv enable aanvinken?

Komt er dan een optie om mode custom te kiezen, en dan daaronder bij vlan 300 in te vullen? (En hoe ziet dat er dan uit?)

Ik kan bij VLAN ID en/of bij VLAN priority 300 invullen?

Ik krijg dan onderstaande scherm…

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 2 maart 2025

VLAN ID = 300

Prioriteit = 0

De rest hoef je niet aan te vinken.

Het werkt!!!! Top!!! Dank je wel!!!!

• is een Top Poster
  • 3 maart 2025
juleshooij schreef:

Dat heb ik inderdaad gedaan. Als het goed is staat alle jnfo in m’n profiel 

@Waqqas kan iemand van Odido ​@Odido Follow-ups ​@Odido me a.u.b. verder helpen. Nog steeds geen werkend internet/bericht hoe we dit gaan fixen 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen