Skip to main content
Beantwoord

wanneer krijg ik eindelijk mijn verbinding

  • 21 juni 2024
  • 9 reacties
  • 155 Bekeken

Zoals veel van de berichten hier heb ik glas aangevraagd, in mijn geval in maart 2023.


En zoals bij vele heb ik nog steeds geen aansluiting, na +/- 15 afspraken (waarvan de helft niet komt) en een hoop gevloek en bellen hangt er nu sinds begin dit jaar een FTU in huis, maar die doet niets..

 

In November 2023 waren de eerste pogingen om de FTU te installeren, die jongens kregen het niet voor elkaar, na 4 uur prutsen heb ik ‘m om 17:30 naar huis gestuurd, hij was ingepland in de ochtend (tussen 8 en 12); Hij zou wel de volgende dag terug komen, en de volgende, en de volgende, en .. naja..

 

Toen ging het natuurlijk een hele tijd fout, uiteindelijk is de FTU ergens in februari/maart geplaatst, maar niet afgemeld. Pas na veel bellen met odido, volkerswessel en opendutchfiber komen we daar in april achter, of ik dan een foto kan sturen van de FTU want dan kan het aan de andere kant ook afgemonteerd worden, zo gezegd, zo gedaan, foto naar ODF gemaild..

 

Inmiddels vele excuses verder, nog steeds geen indicatie dat er nog iets gedaan wordt, het laatste excuus is dat mijn straat nog niet volledig klaar is, ondanks dat mijn benedenbuurvrouw sinds februari glas van odido heeft.

 

Wanneer nemen jullie nou eens actie Odido? dit is toch om je rot te schamen??

Beste antwoord door Nora van Odido

Hi @odid0gaatnooitleveren, het is goed dat je hier contact over opneemt. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat deze oplevering inderdaad niet gaat zoals ik het graag had willen zien. Ik wil hier dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden. Het lijkt op dit moment nog niet helemaal goed te gaan in de communicatie tussen Open Dutch Fiber en ons. Bij ons is namelijk nog steeds de FTU niet helemaal afgemeld, waardoor de order niet verder loopt. Ik heb dit daarom ook direct doorgezet naar mijn collega's van de Fiber afdeling, met de melding dat deze al wel geïnstalleerd is en je hier al foto's van hebt gestuurd naar ODF. Zij zullen contact met ze opnemen en dit verder met ze uitzoeken, zodat dit zo snel mogelijk rechtgezet kan worden! 

Nadat mijn collega's terugkoppeling hebben ontvangen van ODF en we een update voor je hebben, zullen we telefonisch contact met je opnemen om de update door te geven en te bespreken wat de vervolgstappen zijn. 

Bekijk origineel

  • is een Top Poster
  • 21 juni 2024

Hi,

Bij mij is t juist het omgekeerde.

18juni '24 is mijn glasvezel doorgetrokken tot in de meterkast en gelijk t punt geïnstalleerd.Ik had al mn nieuwe modem en ont kastje een week daarvoor opgestuurd gekregen van odido.

De volgende dag mail gehad van guidion om een afspraak te maken voor installatie modem etc.

Ik gister alvast modem bekeken en ont kastje bekeken en uit de doos gepakt.

Weet je wat ik installeer het alvast in de meterkast.(Is geen hogere wiskunde lijkt me).Alles aangesloten en tot mn verbazing ont kastje ging online en modem ook.Kan nu al van mn glasvezel internet gebruik maken ter wel monteur afspraak op 9juni staat met guidion.

Groet 


Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 22 juni 2024

Hi @odid0gaatnooitleveren, het is goed dat je hier contact over opneemt. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat deze oplevering inderdaad niet gaat zoals ik het graag had willen zien. Ik wil hier dan ook mijn oprechte excuses voor aanbieden. Het lijkt op dit moment nog niet helemaal goed te gaan in de communicatie tussen Open Dutch Fiber en ons. Bij ons is namelijk nog steeds de FTU niet helemaal afgemeld, waardoor de order niet verder loopt. Ik heb dit daarom ook direct doorgezet naar mijn collega's van de Fiber afdeling, met de melding dat deze al wel geïnstalleerd is en je hier al foto's van hebt gestuurd naar ODF. Zij zullen contact met ze opnemen en dit verder met ze uitzoeken, zodat dit zo snel mogelijk rechtgezet kan worden! 

Nadat mijn collega's terugkoppeling hebben ontvangen van ODF en we een update voor je hebben, zullen we telefonisch contact met je opnemen om de update door te geven en te bespreken wat de vervolgstappen zijn. 


Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder.

 

Na een warrig verhaal van ODF moest eerst na de bouwvak een hoogwerker komen want het lag aan mijn aansluiting thuis.

 

Toen ineens op een maandag ochtend een telefoontje of ik thuis ben, dan kan iemand komen meten. Dus okay, iemand is komen meten en heeft een mogelijke breuk op 700m afstand gevonden. Dus niet de aansluiting bij mij maar verder op.

 

Ik vraag, en nu? Hij haalt z’n schouders op en gaat weer weg. dat was 8 Juli.

 

Sindsdien natuurlijk niets meer vernomen en het zal wel weer stil staan.

 

Wanneer denken jullie de verbinding op te leveren?


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10

Door het incident staat het nu op on hold @odid0gaatnooitleveren. De patch installatie staat voor nu gepland op 03-11, dit kan nog wijzigen in de toekomst, mits er vertraging wordt opgelopen. 


Wat bedoel je precies met het incident en vanaf wanneer staat wat on hold?

Wat kan ik na 03-11 verwachten?


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hoi @odid0gaatnooitleveren, ik geef je graag duidelijkheid! De patch installatie staat op dit moment on hold. Wij kunnen niet precies inzien wat het incident inhoudt, maar je gaf aan dat ODF een breuk heeft gevonden. Daarom staat de patch installatie voor nu gepland op 3 november 2024. Je kunt verwachten dat de netwerkbeheerder contact met je gaat opnemen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana


We zijn al weer ‘even’ verder en uiteraard helemaal niets meer vernomen van jullie of ODF.

 

Wat is nu de status?


  • is een Top Poster
  • 10 januari 2025

Ik ben ondertussen ook al een jaar verder na een stroring 3 januari 2024 heb ik nooit meer een fysieke verbinding gehad. Er werd bijna een jaar geleden een kabelbreuk geconstateerd op 125 meter van mij woning. Zo te lezen op het forum lijkt het erop dat het nooit meer goed komt want het is te complex om het te repareren blijkbaar. Ik heb een contract met Odido en ga mij houden aan de verplichtingen die ik heb Odido moet dat volgens het contract ook doen.  


Vervelende is dat nu zelfs odido niet eens meer reageert, hopelijk is KPN hier snel klaar, kabels liggen al tegen de woning, alleen nog kijken hoe ik van die ftu afkom, die gaat het toch nooit doen en dan kan daar die van KPN voor in de plaats.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen