Skip to main content
Beantwoord

Abonnement opzeggen versneld

Nu dag 5 zonder internet vanwege storing of defecte router. Geen idee wat het precies is want open communicatie blijft uit. 

Ik wil mijn abonnement opzeggen. 

Vanwege de maand opzegtermijn kan het pas vanaf 4 april. Dus dan zit ik tot dan zonder internet? Wie zal het zeggen. 

Ik wil er eerder vanaf. Wat gebeurt er als ik per direct internet bij een ander afneemt? Krijg ik dan een boete?

Beste antwoord door Teresa van Odido

@Mmariska Nogmaals sorry voor dit ongemak en dankjewel voor je geduld. Ik help je graag gelijk verder! 

Ik heb direct gekeken en zie gelukkig dat mijn collega’s van de Klantenservice de vergoeding al voor je hebben aangemaakt. Het nieuwe modem is ook al verstuurd. Dat is in ieder geval goed nieuws! 😀

Mocht je het abonnement toch willen opzeggen, vind ik dat natuurlijk niet leuk. Ik zie je niet graag gaan. Ben je dit toch van plan, dan kan dit in ieder geval kosteloos, omdat je niet meer aan een contract vast zit. Je kunt het abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta voor je klaar!

Bekijk origineel

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 5 maart 2025

@Odido Ruil die probleem routers nou gewoon om. Want er staat een firmware op die niet werkt (b10_0122) en schijnbaar kunnen jullie die niet opnieuw flashen zolang die in de opstartprocedure zit. 

@Teresa van Odido had je prive ook al bericht gestuurd. Graag reactie want ik ben er klaar mee. Ga er niet meer op wachten 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 5 maart 2025

Hallo ​@Mmariska 

Ben je al contractvrij of zit je nog in je contractperiode? Je moet Odido wel de tijd geven om het op te lossen mocht je kosteloos willen opzeggen.

Je diensten blijven actief tijdens de 1 maand opzegtermijn.

Waqqas schreef:

Hallo ​@Mmariska 

Ben je al contractvrij of zit je nog in je contractperiode? Je moet Odido wel de tijd geven om het op te lossen mocht je kosteloos willen opzeggen.

Je diensten blijven actief tijdens de 1 maand opzegtermijn.

5 dagen en dan zonder zicht op wanneer het wel weer werkt... Ik vind het wel goed zo.

Ik ben al contract vrij. 

Dus ik betaal dan alleen nog de maandelijkse kosten voor die maand maar kan wel zonder boete weg? Bedoel je dat?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 5 maart 2025

@Mmariska Als je contractvrij bent dan kun je altijd opzeggen met een maand opzegtermijn (gerekend vanaf de dag van opzeggen). In geval je ze in gebreke kunt stellen (niet kunnen leveren van de service) zou dat eerder kunnen. Overigens krijg je voor de tijd dat je geen internet hebt, die dagen ook gecrediteerd. Dus als het een maand duurt voordat het opgelost is, zou je die maand (van opzegtermijn) ook niet hoeven te betalen. Maar ik begrijp dat ze nieuwe routers gaan sturen dus dan werkt dat natuurlijk niet.

rvk01 schreef:

@Mmariska Als je contractvrij bent dan kun je altijd opzeggen met een maand opzegtermijn (gerekend vanaf de dag van opzeggen). In geval je ze in gebreke kunt stellen (niet kunnen leveren van de service) zou dat eerder kunnen. Overigens krijg je voor de tijd dat je geen internet hebt, die dagen ook gecrediteerd. Dus als het een maand duurt voordat het opgelost is, zou je die maand (van opzegtermijn) ook niet hoeven te betalen. Maar ik begrijp dat ze nieuwe routers gaan sturen dus dan werkt dat natuurlijk niet.

Maar als ik kpn abbo in laat gaan vanaf 20 maart. Dan loopt mijn abonnement van Odido door tot 4 april. Dan kan toch gewoon krijg ik geen boete? Moet hoogstens wel tot 4 april betalen. 

Zal ook nog wel even duren voordat router geleverd is en werkt. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 5 maart 2025
Mmariska schreef:

Maar als ik kpn abbo in laat gaan vanaf 20 maart. Dan loopt mijn abonnement van Odido door tot 4 april. Dan kan toch gewoon krijg ik geen boete? Moet hoogstens wel tot 4 april betalen. 

Zal ook nog wel even duren voordat router geleverd is en werkt. 

Als je vandaag opzegt betaal je tot(/met?) 5 april. Je krijgt dan in april wel een factuur over de hele maand april, maar daar krijg je dan weer een deel van gecrediteerd in mei (voor 5 t/m 30 april).

Misschien kunnen ze bij Odido iets doen aan de maand opzegtermijn omdat je deze problemen hebt. Maar dat is aan de moderators.

Als het goed is (hopelijk) zou je vandaag gebeld moeten worden voor een nieuwe router.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

@Mmariska Nogmaals sorry voor dit ongemak en dankjewel voor je geduld. Ik help je graag gelijk verder! 

Ik heb direct gekeken en zie gelukkig dat mijn collega’s van de Klantenservice de vergoeding al voor je hebben aangemaakt. Het nieuwe modem is ook al verstuurd. Dat is in ieder geval goed nieuws! 😀

Mocht je het abonnement toch willen opzeggen, vind ik dat natuurlijk niet leuk. Ik zie je niet graag gaan. Ben je dit toch van plan, dan kan dit in ieder geval kosteloos, omdat je niet meer aan een contract vast zit. Je kunt het abonnement opzeggen met inachtneming van een maand opzegtermijn.

Laat je mij weten wat je wil? Ik sta voor je klaar!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen