Skip to main content
  • 2,269 Topics
  • 16,159 Reacties
2268 Topics
WiFi valt weg. Verbinding test laat ook zeer lage snelheden zien.
Laat ik bij het begin beginnen. Ik heb hier eerder geen melding van gedaan gezien het uiteindelijk opgelost was en ik er blij mee was en het heb laten zitten. Achter af heb ik hier spijt van en moest ik eigenlijk een melding maken over de gang van zaken. Op 19 oktober viel mijn internet plotseling weg. Geen bekabeld internet, geen wifi, niks. Dit kwam door een rood wereldbol lampje. Ik verwijs door naar mijn topic; Topic had echter niks opgelost, gewacht op de monteur van Guidion die op z'n vroegst op 1 November langs kon komen. Tmobile kwam met de tijdelijke oplossing voor onbeperkt internet, dit was fijn gezien ik een klant ben van Tele2 die op het zelfde netwerk zit. Monteur gaf aan dat alles goed was, en dat hij niks kon doen. Ik zou moeten wachten op de KPN en er zou maximaal binnen 48 uur contact met mij worden opgenomen. Daar ging ik van uit, dag 1, dag 2, dag 3, dag 4 gewacht. Niks gehoord. Weekend is hier over heen gegaan, en uiteindelijk heb ik op 7 november zelf gebeld naar Guidion. Heer gesproken en die gaf aan dat ze van niks wisten en dat ik met Tmobile contact op moest nemen omdat het via hun ging. Gelijk contact opgenomen met de klantservice van Tmobile. Uit het gesprek had ik begrepen en de toon van de heer die ik sprak dat er niks bekend was of dat er in ieder geval niks mee gedaan werd. Hij gaf aan dat die het door zou zetten naar iemand anders en er zou zsm contact met mij worden opgenomen. Dit klopte, ik werd op 8 November de volgende ochtend gelijk om iets voor 9 uur gebeld door iemand van de KPN, en die wou een afspraak met mij inplannen om zo snel mogelijk langs te komen. Dit kon op z’n vroegst op 9 November rond 17:00. Dit was akkoord, ik was al blij dat er iets mee gedaan werd. Op 9 November om 17:00 werd ik gebeld door iemand van de KPN en die zei ‘Ik ben in de buurt bij een centrale en ik heb wat aangepast, wil je even kijken of je internet het nou wel doet?’. Ik de modem aangedaan, en tot mijn verbazing werkte het internet weer! Ik natuurlijk gevraagd wat er aan de hand was, en het antwoord was ik kreeg; ‘Iemand heeft hier wat aangepast waardoor je geen internet meer had.’ Nou, prima, de monteur kon er natuurlijk niks aan doen maar ik heb wel bijna 1 maand zonder (fatsoenlijk) internet gezeten. Ik heb gedacht zand erover, ik ga hier niks mee doen en laat het wel voor wat het is. Nou werkt sinds een dag of 5 mijn WiFi uitermate slecht, het valt constant weg, en dit gebeurt overal binnenshuis. De snelheid is ook een stuk lager dan voorheen (van 200mbs naar 15-50mbs). Maar dit is zeer moeilijk te peilen omdat het iedere keer anders is. Er is iets aan de hand met het wifi netwerk, en ik zou heel graag willen dat hier wat aan gedaan word door Tmobile. Ik wil graag een compensatie voor de onkosten en irritatie die voortgekomen is uit de periode wanneer ik geen internet had, in de vorm van een GOEDE WiFi verbinding. Mogelijk ligt het aan de router, of er kan kosteloos een mesh netwerk worden geplaatst over heel het huis, of wat dan ook. Gezien de gang van zaken hoop ik op een positief antwoord anders ben ik genoodzaakt om ergens anders te gaan winkelen en zijn jullie een trouwe klant kwijt.
thermostaat op wifi koppelen
Thermosmart thermostaat kan ik wel koppelen op de 2,7 GHz wifi van T-mobile hieronder de modeminstellingen die thermosmart doorgeeft en die op dit moment allemaal zo ingesteld zijn op mijn Zykel 54 modem. Als je wifi-problemen blijft houden, heeft dat vrijwel altijd met de instellingen van je router te maken.Deze moet als volgt staan ingesteld (in volgorde van belangrijkheid): 2,4 ghz: Het netwerk dat je wilt gebruiken moet 2,4 ghz WiFi zijn. b/g: WiFi op 2,4 ghz moet op b/g ingesteld zijn. De instelling b/g/n werkt meestal niet. Verschillende netwerknamen: Als je router tegelijkertijd op zowel 2,4 ghz als 5 ghz uitzendt, zorg dan dat beide netwerken een eigen naam hebben. Alleen WPA2: Gebruik, in plaats van de combinatie modus WPA/WPA2 alleen WPA2. Vast kanaal (channel): laat de modem niet automatisch een kanaal kiezen. Mocht je wel een vast kanaal hebben gekozen en er zijn veel netwerken in je omgeving, dan kan het zijn dat het gekozen kanaal te zwak is en door de omgeving wordt weggedrukt. Probeer daarom ook andere vaste kanalen om te kijken waar de sterkste verbinding zit. Kies bij voorkeur niet voor kanaal 12 of 13, deze geven soms problemen. DHCP server: Op de router (of elders in het netwerk) moet een DHCP server actief zijn. Voor alle modems is een actieve DHCP server standaard. Toch lukt het niet om verbinding te krijgen! Het wachtwoord kon ik ook niet ingeven Thermosmart koppelt gelijk met het netwerk maar niet met wifi: Controleren van je wifi-verbinding Afdrukken Gewijzigd op: Vr, 25 Sep, 2015 at 11:47 PM Soms lijkt de verbinding tussen de ThermoSmart en internet niet goed. Het kan zijn dat de statusled wit knippert doordat onze server of je provider problemen heeft, maar dat de wifi-verbinding wel goed is. Bij twijfel kan de wifi-verbinding op de volgende manier worden gecontroleerd: Druk kort op de resetknop onderop de ThermoSmart Nu komt het SSID en IP-adres op het scherm. Het SSID moet de naam van je wifi-netwerk zijn. Het IP-adres mag geen 169.254.1.1 zijn. Als dit IP-adres wel getoond wordt, heb je je wachtwoord onjuist ingegeven. Als het IP-nummer klopt en het SSID overeen komt met de naam van jouw netwerk, dan is de wifi-verbinding goed. Iemand ervaring hoe ik dit kan oplossen? ik zal bij thermosmart navragen hoe ik het netwerkwachtwoord dan zou moeten ingeven

Laatst verdiende badges

  • TV expert
    Fred_Mheeft de TV expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    walter.v.lheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
  • Internet + TV expert.
    Seccieheeft de Internet + TV expert. badge verdiend
  • Bestelling tot installatie expert
    Strikerheeft de Bestelling tot installatie expert badge verdiend
  • Klik&Klaar expert
    Tommie van Odidoheeft de Klik&Klaar expert badge verdiend
Toon alle badges

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen