Skip to main content

Zoals in de vraag staat ziet mijn computer sinds een tijdje mijn netwerk niet meer. Volgens mij computer expert zit er een fout tussen het modem en de computer. Aangezien mijn computer wel het netwerk van de buren vindt en mijn hotspot was het advies van de expert om een nieuw modem te vragen. Helaas weigerde de medewerker mijn modem om te ruilen. 

Wellicht overbodig maar alle stappen heb ik al doorlopen van resetten tot netwerkadapter verwijderen en alles dat er tussen zit. PC is samengesteld en 2.5 jaar oud, en een flinke jongen dus ook daar ligt het niet aan...

Wie o Wie kan mij helpen?

Hallo @StephanAlmere023 

Heeft het eerder wel gewerkt met Odido internet? Is er sindsdien iets veranderd?

Kan je pc wel via een kabel verbinden? Wat je verder ook kan proberen :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Als je dan nog niet kan verbinden ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Andere apparaten zien de modem wel en kunnen wel verbinden? Je zou ook kunnen proberen 2.4 en 5 elk een eigen naam te geven, dan zie je gauw genoeg welk netwerk er wel of niet gevonden wordt.


Hallo @StephanAlmere023 

Heeft het eerder wel gewerkt met Odido internet? Is er sindsdien iets veranderd?

Kan je pc wel via een kabel verbinden? Wat je verder ook kan proberen :

Ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat.

Schakel bij de WiFi instellingen 5 GHz uit.

Als je dan nog niet kan verbinden ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Dank voor je antwoord.. Alles geprobeerd maar geen succes en ja het heeft eerder gewoon gewerkt.


Andere apparaten zien de modem wel en kunnen wel verbinden? Je zou ook kunnen proberen 2.4 en 5 elk een eigen naam te geven, dan zie je gauw genoeg welk netwerk er wel of niet gevonden wordt.

Ook geen succes helaas


Online lees ik ook veel problemen met het modem/router netals mijn computer expert melde… Ik hoop dat iemand van ODIDO hier meeleest en een omruil kan realiseren.


Online lees ik ook veel problemen met het modem/router netals mijn computer expert melde… Ik hoop dat iemand van ODIDO hier meeleest en een omruil kan realiseren.

Ik denk niet echt dat een omruil iets gaat helpen, dan krijg je dezelfde modem met dezelfde software terug.

Ik mis nog wel wat antwoorden op vragen die gesteld zijn. Zeker als je zegt dat het eerder wel heeft gewerkt was dat met dezelfde modem of is die vervangen voor een nieuwer model?
Je hebt de instellingen aangepast vanaf een mobiel apparaat wat wel met wifi verbonden was?
Hoe ver staat die computer van de modem af?


Online lees ik ook veel problemen met het modem/router netals mijn computer expert melde… Ik hoop dat iemand van ODIDO hier meeleest en een omruil kan realiseren.

Ik denk niet echt dat een omruil iets gaat helpen, dan krijg je dezelfde modem met dezelfde software terug.

Ik mis nog wel wat antwoorden op vragen die gesteld zijn. Zeker als je zegt dat het eerder wel heeft gewerkt was dat met dezelfde modem of is die vervangen voor een nieuwer model?
Je hebt de instellingen aangepast vanaf een mobiel apparaat wat wel met wifi verbonden was?
Hoe ver staat die computer van de modem af?

Dat was met hetzelfde modem, er is niks veranderd in huis. In de kamer hangt ook een tv welke gewoon met hetzelfde netwerk is verbonden. Werkelijk alles zit op het netwerk, alleen mijn computer ziet deze niet meer. Ik heb de instellingen inderdaad aangepast vanaf een laptop terwijl ik bij de computer zat. Computer staat een meter of 8 van het modem af maar dat staat hij dus al 2,5 jaar.


Online lees ik ook veel problemen met het modem/router netals mijn computer expert melde… Ik hoop dat iemand van ODIDO hier meeleest en een omruil kan realiseren.

Ik denk niet echt dat een omruil iets gaat helpen, dan krijg je dezelfde modem met dezelfde software terug.

Ik mis nog wel wat antwoorden op vragen die gesteld zijn. Zeker als je zegt dat het eerder wel heeft gewerkt was dat met dezelfde modem of is die vervangen voor een nieuwer model?
Je hebt de instellingen aangepast vanaf een mobiel apparaat wat wel met wifi verbonden was?
Hoe ver staat die computer van de modem af?

Dat was met hetzelfde modem, er is niks veranderd in huis. In de kamer hangt ook een tv welke gewoon met hetzelfde netwerk is verbonden. Werkelijk alles zit op het netwerk, alleen mijn computer ziet deze niet meer. Ik heb de instellingen inderdaad aangepast vanaf een laptop terwijl ik bij de computer zat. Computer staat een meter of 8 van het modem af maar dat staat hij dus al 2,5 jaar.

Dat klinkt wel heel bijzonder ja. Toevallig nog updates op je pc gedaan? Heb je toevallig een los usb wifi plugje en zou je die eens kunnen proberen?

En de basis nog even: Heb je de modem al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? 


Online lees ik ook veel problemen met het modem/router netals mijn computer expert melde… Ik hoop dat iemand van ODIDO hier meeleest en een omruil kan realiseren.

Ik denk niet echt dat een omruil iets gaat helpen, dan krijg je dezelfde modem met dezelfde software terug.

Ik mis nog wel wat antwoorden op vragen die gesteld zijn. Zeker als je zegt dat het eerder wel heeft gewerkt was dat met dezelfde modem of is die vervangen voor een nieuwer model?
Je hebt de instellingen aangepast vanaf een mobiel apparaat wat wel met wifi verbonden was?
Hoe ver staat die computer van de modem af?

Dat was met hetzelfde modem, er is niks veranderd in huis. In de kamer hangt ook een tv welke gewoon met hetzelfde netwerk is verbonden. Werkelijk alles zit op het netwerk, alleen mijn computer ziet deze niet meer. Ik heb de instellingen inderdaad aangepast vanaf een laptop terwijl ik bij de computer zat. Computer staat een meter of 8 van het modem af maar dat staat hij dus al 2,5 jaar.

Dat klinkt wel heel bijzonder ja. Toevallig nog updates op je pc gedaan? Heb je toevallig een los usb wifi plugje en zou je die eens kunnen proberen?

En de basis nog even: Heb je de modem al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? 

Het zou inderdaad kunnen dat door een windows update mijn computer en modem elkaar niet meer zo aardig vinden. Het blijft bijzonder dat ik het netwerk van de buren wel zie, daarom ook de vraag voor een modem switch, gewoon puur om het uit te sluiten. En ja modem is teruggezet naar fabrieksinstellingen door ODIDO vanmorgen. 


@StephanAlmere023 

Je zou ook nog WiFi 6 kunnen uitschakelen.

Ga naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, andere, kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd en klik op toepassen.


Reageer