Skip to main content
Beantwoord

SSID hergebruiken

  • 27 May 2024
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Ik heb een Ziggo  modem en dus ook een  Ziggo SSID plus wachtwoord. Nu heb ik niet zoveel zin om sommige apparaten opnieuw te moeten instellen op de nieuwe Odido SSID. Zou ik gewoon het oude SSID plus Ziggo wachtwoord kunenn gebrukken in het nieuwe Odido modem, zodat alles gewoon verbinding maakt met dit modem.

klopt het onderstaande antwoord dan?

Natuurlijk! Je kunt het oude Ziggo SSID en wachtwoord gebruiken op je nieuwe Odido modem, zodat al je apparaten automatisch verbinding kunnen maken zonder dat je ze opnieuw hoeft in te stellen. Hier zijn de stappen die je kunt volgen:

  1. Log in op je nieuwe Odido modem: Open een webbrowser en ga naar het IP-adres van je nieuwe modem (meestal iets als 192.168.1.1 of 192.168.0.1). Log in met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord (deze vind je in de handleiding van je modem).

  2. Zoek de wifi-instellingen: Navigeer naar de wifi-instellingen op je nieuwe modem. Dit kan variëren afhankelijk van het merk en model van je modem.

  3. Voer het Ziggo SSID en wachtwoord in: In de wifi-instellingen kun je het oude Ziggo SSID (netwerknaam) en het bijbehorende wachtwoord invoeren. Zorg ervoor dat je dezelfde netwerknaam en hetzelfde wachtwoord gebruikt als voorheen.

  4. Sla de wijzigingen op: Nadat je het Ziggo SSID en wachtwoord hebt ingevoerd, sla je de wijzigingen op. Je nieuwe Odido modem zal nu dezelfde wifi-gegevens uitzenden als je oude Ziggo modem.

  5. Herstart je apparaten: Om ervoor te zorgen dat je apparaten automatisch verbinding maken met het nieuwe modem, herstart je ze of schakel je wifi op elk apparaat uit en weer in.

Let op: Als je andere apparaten hebt die nog niet verbonden waren met je oude Ziggo modem, moeten ze handmatig worden verbonden met het nieuwe Odido modem met behulp van het nieuwe netwerk (SSID) en wachtwoord.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dRichardK 

Bovenstaande klopt 🙂

Met de Zyxel aangesloten kun je in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

In het overzicht kan je bij de WiFi instellingen het SSID en wachtwoord aanpassen naar die van Ziggo en toepassen.

Reageer