Hi @Dokkie030, dank voor dit topic en welkom op de Community! Ik snap je probleem nog niet helemaal maar samen komen we er uit. Krijg je helemaal geen verbinding met je modem? Of alleen met de wifi? Of heb je alleen een probleem met de Mpro Mesh app? Hoe deze laatste werkt leggen we je in dit topic stap voor stap uit. Met de wifi versterker die jij hebt, moet dit absoluut lukken! Graag ontvang ik meer informatie. Hoe meer informatie, hoe sneller ik je kan helpen. Waar loop je precies tegenaan, wat gaat er mis en wat heb je bijvoorbeeld al getest? Dankjewel!
Hoi hoi met de mesh app krijg ik geen verbinding met de router kan wel verbinding maken met de wifiplus maar als ik die los koppel van de router dan krijg ik geen verbinding meer
Hi @Dokkie030, dank voor dit topic en welkom op de Community! Ik snap je probleem nog niet helemaal maar samen komen we er uit. Krijg je helemaal geen verbinding met je modem? Of alleen met de wifi? Of heb je alleen een probleem met de Mpro Mesh app? Hoe deze laatste werkt leggen we je in dit topic stap voor stap uit. Met de wifi versterker die jij hebt, moet dit absoluut lukken! Graag ontvang ik meer informatie. Hoe meer informatie, hoe sneller ik je kan helpen. Waar loop je precies tegenaan, wat gaat er mis en wat heb je bijvoorbeeld al getest? Dankjewel!
Met de mesh app krijg ik geen verbinding met de router krijg wel verbinding als ik de wifiplus met de router verbind maar koppel ik hem los dan heb ik geen verbinding meer
@Dokkie030 Dank je wel voor je terugkoppeling! Als ik het goed begrijp blijf je hangen bij stap drie uit de link die @Cheyenne van Odido met je heeft gedeeld, klopt dit? Kom je uit eindelijk wel bij het inlogscherm of maakt het modem echt geen verbinding met het modem? Daarnaast hoor ik graag of je de app al eens hebt verwijderd en weer hebt geïnstalleerd. Mocht dit niet zo zijn, wil je dit alsnog doen?
@Dokkie030 Dank je wel voor je terugkoppeling! Als ik het goed begrijp blijf je hangen bij stap drie uit de link die @Cheyenne van Odido met je heeft gedeeld, klopt dit? Kom je uit eindelijk wel bij het inlogscherm of maakt het modem echt geen verbinding met het modem? Daarnaast hoor ik graag of je de app al eens hebt verwijderd en weer hebt geïnstalleerd. Mocht dit niet zo zijn, wil je dit alsnog doen?
@Teresa van Odido toen ik de wifiplus voor het eerst ging installeren liep alles als een trein.toen odido de 2.4 en 5 g heeft gesplit lukt het niet meer en al meerdere keren de app verwijderd
@Dokkie030 Goed dat je dit aankaart! Het is niet de bedoeling dat de twee netwerken gesplitst worden als er gebruik wordt gemaakt van de wifipunten. Dit zorgt namelijk voor een verstoring in de verbinding. Ik heb dit gelijk voor je uitgezet. Houd er rekening mee dat je de apparaten misschien opnieuw moet verbinden met de wifi. Laat je mij weten of je hierna wel verbinding kunt maken met het modem in de Mesh Pro app?
@Dokkie030 Goed dat je dit aankaart! Het is niet de bedoeling dat de twee netwerken gesplitst worden als er gebruik wordt gemaakt van de wifipunten. Dit zorgt namelijk voor een verstoring in de verbinding. Ik heb dit gelijk voor je uitgezet. Houd er rekening mee dat je de apparaten misschien opnieuw moet verbinden met de wifi. Laat je mij weten of je hierna wel verbinding kunt maken met het modem in de Mesh Pro app?
@Teresa van Odido het was ff gelukt maar toch weer verbinding verbroken
@Dokkie030 Wil je mij vertellen bij welke stap van het stappen plan je vast loopt? Is er helemaal geen verbinding, kun je niet inloggen of valt de verbinding weg zodra je bent ingelogd?
@Dokkie030 Wil je mij vertellen bij welke stap van het stappen plan je vast loopt? Is er helemaal geen verbinding, kun je niet inloggen of valt de verbinding weg zodra je bent ingelogd?
@Teresa van Odido ik kan in het begin gewoon inloggen dan maak ik de koppeling met de wifiplus dat gaat ook nog goed maar krijg niet de 2.4 en 5 g apart en naar een tijdje word de verbinding verbroken
@Dokkie030 Dank je wel voor je duidelijke terugkoppeling! Het wifi netwerk splitsen geeft problemen tussen het modem en de wifipunten. Dit is de reden dat de verbinding dan na een tijdje wordt verbroken.
Hey @Dokkie030, zou je het modem en wifipunt kunnen voorzien van een factory reset? Laat alle instellingen staan zoals ze zijn en verbind het wifipunt opnieuw volgens onze instructies. Ik ga er vanuit dat het hierna wel weer zal werken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gelukt is?
Hey @Dokkie030, zou je het modem en wifipunt kunnen voorzien van een factory reset? Laat alle instellingen staan zoals ze zijn en verbind het wifipunt opnieuw volgens onze instructies. Ik ga er vanuit dat het hierna wel weer zal werken. Kan je mij een terugkoppeling geven of het gelukt is?
Ola @Tommie van Odido sorry voor mijn late reactie. Ik heb nu een tv box en een 2de wifiplus erbij. Als ik dat wil aansluiten is het dan ook het beste om alles eerst te resetten
@Dokkie030 Goede check van je! In principe is het bij alles handig om eerst te resetten zodat de verbinding opnieuw kan intrainen op de lijn en de apparatuur meteen herkend wordt. Lukt het nu?
@Dokkie030 Goede check van je! In principe is het bij alles handig om eerst te resetten zodat de verbinding opnieuw kan intrainen op de lijn en de apparatuur meteen herkend wordt. Lukt het nu?
@Jason van Odido thanks voor het antwoorden. Ik ga morgen alles resetten en dan laat ik het je weten.
Ik denk dat hier de 1000 klachten van AvroTros Radar aan ten grondslag liggen. Je moet soms wel van goede huize komen om klant te zijn bij Odido. Zeker als je net iets anders wenst als dat in de standaard situatie getest is. Ik ben al dagen bezig om de Zyxel WX5600 werkend te krijgen. Nu werkt alles eindelijk een beetje, werkt de Mpro mesh app niet meer!
Hiervoor had ik Deco’s maar die ondersteunde geen WiFi 6. Vandaar mijn overstap. Het voordeel is dat de Deco’s vanuit de doos Plug en Play werken. Dat is in principe bij de WX5600 ook zo. Als je ze maar precies zo gebruikt als voorgeschreven. Verander je iets in de instellingen van je modem?, dan loop je de kans dat niks meer werkt. Gebruik je switches?, dan ben je ook de sjaak. Wil je de wifikanalen aanpassen? Dan kom je van een koude kermis thuis, dat kan namelijk niet. Heb je drie Wifi-punten besteld, wat wel kan in MijnOdido, dan blijkt het ook niet goed te werken.
Ik hoop dat de moderators het toch met mij eens zijn dat het toch niet nodig zou moeten zijn om je modem een fabrieksreset te geven, als je een TV-box aansluit of een Wifi-punt toevoegt? Waarom kun je maar maximaal 3 wifi-punten toevoegen? Het zou toch out of the box moeten werken, en als je vrij normale instellingen als de wifi-kanalen, een switch toevoegt of de SSID aanpast, dat het dan gewoon blijft werken?
Ik denk dat aan deze manier van bedrijfsvoering de 1000 klachten van AvroTros Radar aan ten grondslag liggen. Je moet soms wel van goede huize komen om klant te zijn bij Odido. Zeker als je net iets anders wenst als dat in de standaard situatie getest is. Ik ben al dagen bezig om de Zyxel WX5600 werkend te krijgen. Nu werkt alles eindelijk een beetje, werkt de Mpro mesh app niet meer!
Hiervoor had ik Deco’s maar die ondersteunde geen WiFi 6. Vandaar mijn overstap. Het voordeel is dat de Deco’s vanuit de doos Plug en Play werken. Dat is in principe bij de WX5600 ook zo. Als je ze maar precies zo gebruikt als voorgeschreven. Verander je iets in de instellingen van je modem?, dan loop je de kans dat niks meer werkt. Gebruik je switches?, dan ben je ook de sjaak. Wil je de wifikanalen aanpassen? Dan kom je van een koude kermis thuis, dat kan namelijk niet. Heb je drie Wifi-punten besteld, wat wel kan in MijnOdido, dan blijkt het ook niet goed te werken.
Ik hoop dat de moderators het toch met mij eens zijn dat het toch niet nodig zou moeten zijn om je modem een fabrieksreset te geven, als je een TV-box aansluit of een Wifi-punt toevoegt? Waarom kun je maar maximaal 3 wifi-punten toevoegen? Het zou toch out of the box moeten werken, en als je vrij normale instellingen als de wifi-kanalen, een switch toevoegt of de SSID aanpast, dat het dan gewoon blijft werken?
Ik zou hier graag een inhoudelijke reactie op zien.
Je kan dit topic blijven bumpen , maar dat is niet de bedoeling. Zoals je hebt kunnen lezen kent de Mpro app een bug waardoor je de wifi points niet meer in de app ziet. Functioneel doen ze het prima. Je kunt er 2 toevoegen aan je netwerk. Als het allemaal beter en meer moet, dan is het gebruik van een eigen wifi mesh netwerk de beste oplossing. Volledig provider onafhankelijk dus als je weer eens overstapt blijft je wifi hetzelfde!
@eric, wat een aanvallend antwoord. Maar ja ik verwacht ook niks anders meer van een superuser. Vooral geen kritiek op Odido. In een ander topic heb ik een vraag gesteld met dezelfde strekking. Ook geen antwoord opgehad. Het gaat mij erom dat Odido iets aanbiedt wat gewoon niet werkt zoals je zou mogen verwachten. Die bug in de app is echt niet de enige bug met de wifipunten. Zo werkt het slecht met een switch er tussen en is het toch gek dat je er drie kan bestellen terwijl het maar met twee werkt.
Hoi @stefan.1997, jij als ex-Superuser weet volgens mij best goed dat het juist de Superusers zijn die vaak de meeste (en terechte) kritiek leveren samen met alle andere klanten. Het bumpen van topics is simpelweg niet toegestaan, dat weet jij als geen ander en hebben we vrij recent al besproken.
“Ik hoop dat de moderators het toch met mij eens zijn dat het toch niet nodig zou moeten zijn om je modem een fabrieksreset te geven, als je een TV-box aansluit of een Wifi-punt toevoegt? Waarom kun je maar maximaal 3 wifi-punten toevoegen? Het zou toch out of the box moeten werken, en als je vrij normale instellingen als de wifi-kanalen, een switch toevoegt of de SSID aanpast, dat het dan gewoon blijft werken?” → Roerend mee eens en zou inderdaad niet nodig moeten zijn, maar staat volledig los van het bumpen + je dubbel posten. Bovendien is deze workaround/oplossing alleen aangeboden omdat het een omweg aanbiedt ten aanzien van de beschreven bug. Ik ga je 2e reactie verwijderen want die is bijna woord voor woord een exacte kopie van hetgeen je erboven geplaatst hebt.
Back on topic: de Mpro Mesh-app is geen app die louter door Odido ontwikkeld is. Wat Eric hierboven constateert, is het juiste antwoord. Je zegt: “Het gaat mij erom dat Odido iets aanbiedt wat gewoon niet werkt zoals je zou mogen verwachten. Die bug in de app is echt niet de enige bug met de wifipunten.” → Dus omdat een app een bug heeft, zouden wij als provider geen wifipunten moeten aanbieden? Dat is een vrij kromme redenering. Ik zou het dan eerder andersom stellen: zolang de Mpro app nog niet kinderziektevrij is, moeten we verhinderen dat we deze proactief aanbieden als ondersteunend platform voor deze specifieke interacties. De wifipunten zelf werken over het algemeen uitstekend. Wat voor bugs in de app kom jij nog meer tegen? Probeer je constateringen altijd te staven met argumenten en screenshots (waar mogelijk). We kunnen geen zaken oplossen of aanbieden ter oplossing als we geen idee hebben om welke bug(s) het gaat.