Moet de MPro Mesh App de T-50 kunnen vinden ook zónder dat je een extra WiFi punt hebt? Ik krijg namelijk de melding “Cannot connect to the WiFi router”. (nb: Het WiFi punt is besteld maar nog niet binnen).
@Thuisprutser
Zelfde melding hier met een Zyxel en geen WiFi punt. Ik heb geen EasyMesh aan en 2 netwerken misschien jij ook? Dat kan het misschien zijn.
@WaqqasIk had twee netwerken maar ook met één netwerk krijgt de App geen contact met de T-50. Ik zal hem dadelijk eens factory resetten.
e: Na een factory reset van de T-50 werkt het wel.
Ik probeerde na resetten stap voor stap mijn instellingen weer te maken zoals voorheen. Een paar NAT regels en uPNP uit. Ik was even bang dat de App na uitschakelen van uPNP de T-50 weer niet kon vinden, maar na een minuut of twee werkte het toch weer, volgens mij met exact dezelfde settings als gisteren.
Wifi punt inmiddels ontvangen en bekabeld aangesloten. Plug & Play, werkt als een tierelier. Ook fijn dat het apparaat geen extra kanalen gebruikt maar dat beide apparaten lekker alles MESH’en op één kanaal per band.
Hmm oke, heb zelf geen WiFi punt nodig maar dit is zeker een goede tip voor mensen die dezelfde probleem hebben.
@Thuisprutser
Gaat het automatisch schakelen tussen 2,4 GHz en 5 GHz ook vlekkeloos?
Hoi,
Er is bij mij een Zyxel wifipunt geplaatst naast mijn Draytek modem. Het internet in huis is hiermee sterk verbeterd. Echter ben ik niet in staat om instellingen te wijzigen, met name het aanpassen van netwerknamen zodat apparaten het 2.4 en 5gHz netwerk kunnen onderscheiden is belangrijk.
Wanneer ik de Mesh app open terwijl ik verbonden ben met de wifi, geeft hij steeds aan niet in staat te zijn te kunnen connecten met de modem..ik kom nu dus niet verder en mijn vriendin kan via het telefoon niet meer met wifi verbinden en ik heb ook enkele apparaten in huis die nu niet verbonden zijn omdat ze geen 5GHz kunnen.
Het wifipunt is bedraad aangesloten en staat gewoon naast de modem, waarvan de wifi is uitgeschakeld.
Hoi @BartLeer ,
De Mesh app wordt alleen ondersteund door een Zyxel modem. Ik zie dat je gebruikt maakt van de Draytek, wat kan verklaren waarom de app het modem niet kan vinden. De mesh-optie is dan ook niet van toepassing, de Draytek ondersteunt immers geen 5GHz. Het Wifi-signaal van het modem wordt daarom vervangen door die van de versterker. Deze is wel 5Ghz. Check de handleiding hier (link is klikbaar).
Hoi @Boris,
Bedankt voor je reactie. In de handleiding vind ik echter niet terug hoe ik in staat ben om de namen van mijn netwerk(en) te wijzigen. Onder ‘Tips’ staat wel dat ik kan inloggen in mijn modem (dat lukt) om vervolgens onder ‘connectivity’ en ‘wifi’ apparaten te zien, maar deze pagina’s kan ik niet vinden (en ik twijfel of dit überhaubt is waar ik naar op zoek ben).
Hoi @BartLeer, je kunt jouw Wifi-naam veranderen door in te loggen op je persoonlijke My T-Mobile pagina: Instellingen Wifi. Lukt het zo wel? Laat het ons zeker weten wanneer we je nog ergens bij kunnen helpen.
Een geweldig weekend toegewenst en blijf veilig!
Hoi @Jason,
Daar kan ik alleen de wifi-naam veranderen van mijn initiële wifi, vanuit de Draytek modem. Deze staat echter uit, omdat ik wifi heb via het wifi-punt. Ik wil juist van de nieuwe wifi-netwerken(zowel 2,4 als 5 GHz) de namen kunnen instellen. Nu hebben ze beide dezelfde naam (Zyxel-xxx), waardoor meerdere apparaten in huis niet met wifi kunnen verbinden omdat ze geen 5Ghz trekken. Maar tot dusverre is er niemand die mij nog heeft kunnen vertellen waar ik de instellingen van de Zyxel WAP kan wijzigen. (de Mesh app werkt niet, vanwege bekabelde aansluiting aan oude modem, zie antwoord hierboven).
Hoi @BartLeer,
Als je inlogt op de Draytek en dan naar Diagnostics > DHCP Table gaat, kun je zien welk ip-adres de versterker heeft. Op dit ip-adres kun je vervolgens inloggen met de gegevens op de versterker om de wifi-instellingen aan te passen. Ik ben benieuwd of het hiermee lukt.
Hoi @TMTV,
Bedankt voor deze gouden tip:) Het is gelukt!
Ik kan niet inloggen in de mesh app...hoe komt dat?
Hoi @Tatta, heb je de stappen doorlopen zoals ze in de originele post worden aangegeven? Heb je het Wifi-punt toevallig bekabeld op de Zyxel aangesloten (als access point)? Bij de Zyxel hoeft dit namelijk niet, het Wifi-punt kun je als versterker (repeater) gebruiken.
Zou je de WAP eens een fabrieksreset willen geven en opnieuw willen koppelen via deze stappen? Daarna zou het als het goed is wel moeten werken.
Krijg je toevallig de foutmelding: "cannot connect to the WiFi Router"?
Hoi!
Het is me gelukt om 1 wifi-punt te installeren. Alleen de tweede lukt niet. Het oranje middelste lampje gaat wel knipperen, maar er komt geen actieve verbinding… wat kan ik doen?
Gr. Wendy
Hoi @weplomp, welkom op de Community!
Geen zorgen, we gaan die tweede ook activeren. Hoe heb je de tweede aangesloten en hoe heb je deze verbonden met de eerste?
Hi, mijn Zyxel wifi versterker is up and running. Bij poging tot inloggen op de Mpro-app met user name en login password van de sticker, krijg ik echter vanaf de eerste poging 'fout in gebruikersnaam of wachtwoord'. Ik kom er dus niet in. Is dit een niet geresette WiFi-versterker met veranderde gegevens oid? En wat is de beste stap nu?
Hoi @MarlonH8,
Welkom op de Community!
Is je modem/router (dus niet de versterker) ook van Zyxel (de T-50)? Je kunt de app alleen in combinatie met die router en de Zyxel-versterker gebruiken. Om in te loggen moet je de user name (admin) en het login password (8 hoofdletters en cijfers) van de T-50 gebruiken. De gegevens op de versterker heb je dus niet nodig. Laat je even weten of het hiermee lukt? Succes!
Ik woon in een appartement, dus qua afstand heb ik denk ik geen WiFi plus nodig. Maar ik vraag me af of een WAP ook je algehele WiFi-signaal versterkt? Zoals een betere router (met meer antennes) dat bijvoorbeeld doet?
Hi @Loekbhz, tof dat je dit checkt! De mesh wifiversterker wordt onderdeel van je bestaande wifinetwerk. Dankzij de wifiversterker wordt het bereik en signaal verbeterd en geniet jij dus in elke ruimte in huis van stabiel internet. Weet je zo voldoende?
@Loekbhz
FYI
Allemaal mooie verhalen, maar het werkt voor geen meter. WAP6807 geeft alleen zijn eigen netwerk nadat hij zogenaamd de auto config krijgt middels UTP. De app zoals boven beschreven ziet alleen de WAP6807. Op zich best een prestatie om apparatuur uit te leveren waar zelfs iemand uit de IT het niet gefixed krijgt. MESH doet dus helemaal niets. Lekker door blijven etteren met die Zyxel bende. En die firmware waar in andere topics over gesproken wordt, is ook nergens te downloaden voor de WAP6807.
Allemaal mooie verhalen, maar het werkt voor geen meter. WAP6807 geeft alleen zijn eigen netwerk nadat hij zogenaamd de auto config krijgt middels UTP. De app zoals boven beschreven ziet alleen de WAP6807. Op zich best een prestatie om apparatuur uit te leveren waar zelfs iemand uit de IT het niet gefixed krijgt. MESH doet dus helemaal niets. Lekker door blijven etteren met die Zyxel bende. En die firmware waar in andere topics over gesproken wordt, is ook nergens te downloaden voor de WAP6807.
Hi @bharskamp,
Staat EasyMesh wel aan op je modem?
- Ga naar je modem op https://192.168.1.1
- Login met admin en het wachtwoord achterop de sticker (of en andere als je hem hebt veranderd)
- Klik rechtboven op het hamburger menu
- Ga naar Netwerk instellingen → Draadloos → EasyMesh
- Controlleer of de toggle aanstaat.
Zeker @Sven-TMT Reset uitgevoerd, geprobeerd middels UTP en zonder UTP. Blijft gewoon de Zyxel ipv dat hij het thuisnetwerk overneemt.
Hi @bharskamp, kan je een factory reset uitvoeren op het modem? Daarna de WAP als eerst (bekabeld) met het modem verbinden. Neemt hij nu wel het SSID over van het modem? Hoor graag van je!