zyxel t-50 omruilen ivm zeer matige wifi prestatie
Beste,
Ik zou heel graag mijn modem willen omruilen voor een model met betere wifi prestaties.
Op dit moment heb ik alleen goed wifi prestaties op ca 1 meter van het modem, alles verder weg is dramatisch.
Ik heb alle zelfhulp stappen al doorlopen
Bladzijde 1 / 1
Hi @mpasteuning, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de Community! Ik wil hier graag naar kijken voor je om ervoor te zorgen dat jij zorgeloos van het internet kan genieten. Ook met de T-50 zou je verder van het modem goed bereik moeten hebben, ik wil daarom graag voor je kijken naar de achterliggende reden van dit probleem. Het kan namelijk goed voorkomen dat dit niet aan het modem ligt, waardoor je ook met een ander modem dezelfde problemen zult ervaren. Heb je de mogelijkheid om de verbinding bekabeld te testen? Ik ben namelijk erg benieuwd of je hier wel de juiste snelheden op haalt of dat dit misschien de oorzaak is. Ook zie ik dat het modem en de ONT al een lange tijd aan staan. Zou je deze een powerflip willen geven? Laat je het me weten of je hierna al verbetering merkt?
Hi Nora,
Met de kabel hebben we een goede verbinding.
Ik zal de modem en ONT zsm een flip geven, ik bericht je wanneer ik dat heb gedaan (morgen of overmorgen).
Groeten Marjolein
Hi Nora,
Power flip heeft niet geholpen. Zie de bijlagen.
Groeten Marjolein
Hoi,
Bij afbeelding 1 hoort de tekst:
7,5 meter, een deur als blokkade
2:
4,5 meter geen blokkade
3:
50 cm naast wifi router
4:
3m met een wandje als blokkade
Groeten Marjolein
Hi @mpasteuning, ontzettend bedankt voor de testen! Aangezien de wifi dicht bij de router ontzettend goede resultaten geeft, vermoed ik niet dat het modem de oorzaak is. Wel wil ik toch graag een nieuw modem naar je toe sturen, aangezien het huidige model op dit moment verouderd is. Zodra deze onderweg is, krijg je een e-mail van DHL zodat je het pakket kan volgen. Het oude modem hoef je vervolgens niet terug te sturen, maar mag je inleveren bij een milieupunt. Ook zie ik dat je gebruik maakt van een wifipunt. Het huidige model werkt niet optimaal met het nieuwe modem dus deze zal ik ook voor je gaan vervangen. Dit kan ik pas regelen zodra het nieuwe modem aangesloten is. Wil je me op dat moment een nieuw bericht sturen, zodat ik dit voor je kan regelen?
Om het wifinetwerk verder te optimaliseren, wil ik je zeker aanraden om het volgende topic door te nemen. Ik weet zeker dat hier veel tips tussen zitten die het netwerk kunnen verbeteren, veel succes alvast!
Hi Nora,
Dank voor je bericht en wat fijn dat ik een nieuwe modem krijg.
Ik zal je een seintje geven wanneer de modem is aangesloten. Heb bericht ontvangen dat hij onderweg is.
Fijne dag verder!
Groeten Marjolein
Hi Nora,
De modem is nu goed aangesloten. Kan jij het wifi punt voor mij regelen nu?
Dank je wel alvast!
Groeten Marjolein
Hallo @mpasteuning Een wifi punt kan je zelf aanvragen in je account. Wifi punt aanvragen
Ik maak ook gebruik van zo’n 🛜 wifi punt bij mij werkt het perfect. Groetjes en fijn weekend.
Hi Cristien,
Helaas lukt het mij niet via mijn account omdat mijn abonnement niet is gekoppeld. Hier heb ik eerder over gecommuniceerd via dit platform in een ander ticket. Ook staat mijn naam nog steeds niet goed, ik heet Pasteuning en geen Gieling meer.
Zou je zo vriendelijk willen zijn het wifi punt voor mij te regelen? En als het even lukt om mijn account goed kunnen instellen?
Dan maak je mij heel blij :-)
Groeten Marjolein
Hi @mpasteuning, ik heb gelijk het wifipunt voor je aangevraagd! Zodra deze onderweg is krijg je een e-mail van DHL om het pakket te volgen. Ook krijg je een e-mail van ons met instructies om het oude wifipunt weer retour te sturen. Ik ben gelijk naar jouw account gaan kijken en ik zie dat hier nog een oud abonnement aan gekoppeld stond. Dit is de reden dat je jouw huidige abonnement niet kon koppelen en dat je de oude tenaamstelling nog zag staan. Ik heb dit oude abonnement gelijk losgekoppeld. Als je nu in je account inlogt kan je jouw abonnement opnieuw koppelen door te kiezen voor de optie “Bestaand abonnement toevoegen”. Vervolgens kan je alle stappen volgen en zo het abonnement koppelen! Laat je het me weten als het gelukt is?
Hi,
Dank voor het wifi punt!
Helaas kan ik mijn account nog steeds niet koppelen, ik krijg deze melding;
Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.
Kunnen jullie het niet voor mij goed zetten?
Groeten Marjolein
Hoi @mpasteuning, fijn dat je dit doorgeeft, hiermee kon ik effectief voor je aan de slag! Ik heb flink aan je account lopen sleutelen en ik zie dat als je het process doorloopt er nu de verificatiecode per e-mail wordt gevraagd. Graag raad ik je aan om het abonnement toe te voegen.
Ik heb er vertrouwen in dat dit moet lukken, ik wens je alvast veel plezier toe met je account!
Hi @mpasteuning, ontzettend bedankt voor de testen! Aangezien de wifi dicht bij de router ontzettend goede resultaten geeft, vermoed ik niet dat het modem de oorzaak is. Wel wil ik toch graag een nieuw modem naar je toe sturen, aangezien het huidige model op dit moment verouderd is. Zodra deze onderweg is, krijg je een e-mail van DHL zodat je het pakket kan volgen. Het oude modem hoef je vervolgens niet terug te sturen, maar mag je inleveren bij een milieupunt. Ook zie ik dat je gebruik maakt van een wifipunt. Het huidige model werkt niet optimaal met het nieuwe modem dus deze zal ik ook voor je gaan vervangen. Dit kan ik pas regelen zodra het nieuwe modem aangesloten is. Wil je me op dat moment een nieuw bericht sturen, zodat ik dit voor je kan regelen?
Om het wifinetwerk verder te optimaliseren, wil ik je zeker aanraden om het volgende topic door te nemen. Ik weet zeker dat hier veel tips tussen zitten die het netwerk kunnen verbeteren, veel succes alvast!
Hi,
Dank voor het wifi punt!
Helaas kan ik mijn account nog steeds niet koppelen, ik krijg deze melding;
Je kan het abonnement niet koppelen aan je account, omdat je niet de eigenaar bent van het abonnement.
Kunnen jullie het niet voor mij goed zetten?
Groeten Marjolein
Hoi @mpasteuning, fijn dat je dit doorgeeft, hiermee kon ik effectief voor je aan de slag! Ik heb flink aan je account lopen sleutelen en ik zie dat als je het process doorloopt er nu de verificatiecode per e-mail wordt gevraagd. Graag raad ik je aan om het abonnement toe te voegen.
Ik heb er vertrouwen in dat dit moet lukken, ik wens je alvast veel plezier toe met je account!
Hi Cal,
Het is gelukt, bedankt!
Groeten Marjolein
Heel graag gedaan @mpasteuning! Geef het gerust aan als we in het vervolg nog iets voor je kunnen betekenen. Ik wens je nog heel veel plezier toe met je account en het internet!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.