Beantwoord

zyxel t-50 omruilen ivm zeer matige wifi prestatie

  • 26 April 2024
  • 6 reacties
  • 60 Bekeken

Beste,

 

Ik zou heel graag mijn modem willen omruilen voor een model met betere wifi prestaties.

 

Op dit moment heb ik alleen goed wifi prestaties op ca 1 meter van het modem, alles verder weg is dramatisch.

 

Ik heb alle zelfhulp stappen al doorlopen 

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 26 April 2024, 15:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @mpasteuning, ik wil je allereerst van harte welkom heten op de Community! Ik wil hier graag naar kijken voor je om ervoor te zorgen dat jij zorgeloos van het internet kan genieten. Ook met de T-50 zou je verder van het modem goed bereik moeten hebben, ik wil daarom graag voor je kijken naar de achterliggende reden van dit probleem. Het kan namelijk goed voorkomen dat dit niet aan het modem ligt, waardoor je ook met een ander modem dezelfde problemen zult ervaren. Heb je de mogelijkheid om de verbinding bekabeld te testen? Ik ben namelijk erg benieuwd of je hier wel de juiste snelheden op haalt of dat dit misschien de oorzaak is. Ook zie ik dat het modem en de ONT al een lange tijd aan staan. Zou je deze een powerflip willen geven? Laat je het me weten of je hierna al verbetering merkt?

Hi Nora,

Met de kabel hebben we een goede verbinding.

Ik zal de modem en ONT zsm een flip geven, ik bericht je wanneer ik dat heb gedaan (morgen of overmorgen).

Groeten Marjolein 

Hi Nora,

 

Power flip heeft niet geholpen. Zie de bijlagen.

 

Groeten Marjolein 

 

Hoi, 

 

Bij afbeelding 1 hoort de tekst: 

7,5 meter, een deur als blokkade

2:

4,5 meter geen blokkade

3:

50 cm naast wifi router

4:

3m met een wandje als blokkade 

 

Groeten Marjolein 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @mpasteuning, ontzettend bedankt voor de testen! Aangezien de wifi dicht bij de router ontzettend goede resultaten geeft, vermoed ik niet dat het modem de oorzaak is. Wel wil ik toch graag een nieuw modem naar je toe sturen, aangezien het huidige model op dit moment verouderd is. Zodra deze onderweg is, krijg je een e-mail van DHL zodat je het pakket kan volgen. Het oude modem hoef je vervolgens niet terug te sturen, maar mag je inleveren bij een milieupunt. Ook zie ik dat je gebruik maakt van een wifipunt. Het huidige model werkt niet optimaal met het nieuwe modem dus deze zal ik ook voor je gaan vervangen. Dit kan ik pas regelen zodra het nieuwe modem aangesloten is. Wil je me op dat moment een nieuw bericht sturen, zodat ik dit voor je kan regelen? 

Om het wifinetwerk verder te optimaliseren, wil ik je zeker aanraden om het volgende topic door te nemen. Ik weet zeker dat hier veel tips tussen zitten die het netwerk kunnen verbeteren, veel succes alvast!

 

Hi Nora,

Dank voor je bericht en wat fijn dat ik een nieuwe modem krijg.

Ik zal je een seintje geven wanneer de modem is aangesloten. Heb bericht ontvangen dat hij onderweg is. 

Fijne dag verder!

Groeten Marjolein 

Reageer