Skip to main content

Wifinetwerk zichtbaar maken

  • 21 May 2024
  • 6 reacties
  • 48 Bekeken

Ik heb een plaswekker aangeschaft voor mijn zoontje, maar krijg hem niet gekoppeld aan wifi. Ik vind wel andere wifinetwerken. Volgens fabrikant plaswekker heeft mijn wifi netwerk dan extra beveiliging die tijdelijk moet worden uitgeschakeld. Want als de koppeling er eenmaal is, is hij er voor altijd.

 

Hoe maak ik tijdelijk mijn wifi netwerk zichtbaar om de koppeling te kunnen maken?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Eva Dielis 

Heb je een Zyxel router?

Kan je eens in je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Zie je het netwerk nu wel?

Je kan ook in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen, misschien helpt dat?

Waqqas. Eerste suggestie geprobeerd, maar nu is mijn hele wifi netwerk niet meer in bereik. Ook niet voor de apparaten die er al aan verbonden waren 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Eva Dielis ,

Als je de beveiliging aanpast zul je voor eerder aangemelde devices opnieuw het netwerk met dat device moeten verbinden. Daaetoe eerst op die devices de SSID laten vergeten.

Reputatie 7
Badge +15

@Eva Dielis 

Maar lukte het verbinden van de plaswekker wel?

Nee, want kom nu mijn wifi niet meer op. Wachtwoord zou ongeldig zijn :-(

Reputatie 7
Badge +15

@Eva Dielis 

Voorzie de Zyxel anders van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld zodat de instellingen weer naar hun standaard waarden gaan.

Reageer