Sinds deze week een odido modem (T-56) aangesloten gekregen op glasvezel, met één wifi plus versterker.
In het begin wat problemen met de wifi, klantenservice gebeld, hebben ze vanuit odido het netwerk gesplitst (2,4G en 5G) desalniettemin kon ik nog steeds het netwerk zonder 2,4 of 5g vinden… echter, alles was verbonden en werkte naar behoren. Nog twee extra Wifi Plus versterkers besteld.
Twee dagen verder is dit netwerk (zonder 2,4 of 5g) dus alsnog verdwenen en hadden al mijn apparaten geen verbinding meer, dus ik wil alles opnieuw verbinden, zie ik opeens in mijn netwerkenlijst dat de Wifi Plus versterker nu een eigen netwerk heeft en dus geen deel uitmaakt van het Mesh netwerk.
Weer gebeld met Odido, dat klopt geven zij aan, als je het netwerk splitst, werken je Wifi Plus versterkers niet goed. Waarop ik zeg; zet dan het oude netwerk maar terug want toen werkte wel alles. Dit is toen gedaan, echter zie ik nog steeds dat de wifi plus versterker (deze is overigens bekabeld aangesloten op het modem) apart in mijn netwerklijst staat en dus niet deel uitmaakt van het mesh netwerk.
Weer gebeld, dit had Odido nog niet eerder meegemaakt, en ik moest mij maar wenden tot de Odido Community….. bij deze; help aub.