Skip to main content

Hele slechte wifi verbinding sinds wijziging naar glaszvezel

  • 18 April 2024
  • 8 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo,

 

Sinds de installatie van het modem op een glasvezel netwerk van KPN is de verbinding ontzettend slecht. Zowel series kijken als gamen is nauwelijks mogelijk. Alle tips vanuit andere berichten hebben we gevolgd maar ook dit werkt niet. Op deze manier waren we liever niet overgestapt, hiervoor was namelijk alles perfect. Hoor graag een oplossing.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Schollen3, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je kunt genieten van stabiel internet, daarom help ik je hier graag mee. Kan je iets beter uitleggen waar je precies last van hebt? Ik heb zojuist een lijnmeting gedaan en je wifinetwerk onderzocht, echter zie ik geen gekke dingen omhoog komen. Alles ziet er echt piekfijn uit!  

Hallo Tommie, waar we last van hebben is eerder waar we geen last van hebben 😅 De verbinding lijkt inderdaad goed te zijn maar de verbinding met de Playstation werkt niet, series blijven continu bufferen (op elk platform) en ook op de telefoon kan je beter op 4 of 5G overschakelen dan op de Wifi blijven.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Schollen3 

Dit lijkt op een probleem met de latency zoals anderen het ook ervaren.

Heb je hier de gehele dag door last van of enkel in de avonduren bijvoorbeeld?

Kun je een ping test delen met de command ping -n 1000 8.8.8.8? Doe dit op het moment wanneer je de problemen ervaart.

Zorg dat je de test doet op een laptop of pc die rechtstreeks bekabeld aangesloten is op de router.

  

@Schollen3 @Tommie van Odido  Ik ervaar al precies hetzelfde probleem gedurende 2 maanden en heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd, waaronder het verhogen van de internetsnelheid tot 1000 MB, en nog steeds heb ik 's avonds geen internetverbinding. De enige oplossing lijkt te zijn om over te stappen naar een andere provider, zoals verschillende mensen in deze gemeenschap hebben opgemerkt die met hetzelfde probleem te maken hebben gehad.

kijk eens hier 

Het is nog steeds niet opgelost. Internet blijft slecht. Ook al twee keer gebeld met de klantenservice waarbij een mail gestuurd zou worden over een test. Je raadt het al, mail nooit ontvangen. Ik verwacht dat er nu wel snel actie wordt ondernomen en dan niet met vage tips over testen zonder instructies. Anders zit er ook voor ons niets anders op dan overstappen. Inmiddels weer een maand verder.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Schollen3, ik ben nogmaals voor je gaan kijken en het enige wat mij op dit moment opvalt is dat je de 2,4 en 5 GHz band gescheiden hebt en het SSID hetzelfde gehouden hebt. Je wifipunt zal niet werken als je de banden gescheiden hebt en hetzelfde SSID voor beide banden kan voor je apparaten verwarrend zijn. Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren en het modem willen voorzien van een factory reset? Graag het wifipunt opnieuw koppelen en het liefst bekabeld. Ik ben benieuwd of dit het een en ander voor je zal oplossen!

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Hebben jullie geen klantenservice historie? Jouw collega is degene die mij heeft geadviseerd om 2,4 en 5 GHz te scheiden en het zo te proberen. Ik heb nu maar weer geprobeerd om deze stappen te volgen alleen dit is zeker niet voor het eerst dus ik verwacht er niet teveel van.

Hebben jullie ook nog een klantenservice die wel daadwerkelijk helpt met een passende oplossing? Ik ben al jaren klant maar de service nu is werkelijk ongekend.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Schollen3, ik licht het graag voor je toe! Het scheiden van de netwerken lijkt ook mij een slimme stap, alleen omdat je beide netwerken exact dezelfde naam hebt gegeven heeft het uitzetten van bandsteering weinig effect. Het naam van zowel het 2.4 als 5 ghz netwerk eindigt momenteel namelijk op '2.4 ghz.’ Daarom raad ik je aan om het 5ghz netwerk op ‘5ghz’ of op iets anders te laten eindigen. Wij kunnen dit ook voor je regelen als je dit fijner vindt.

Daarnaast lukte het mij ook niet om verbinding te krijgen met het Wifi-punt dat je gebruikt. Graag raad ik je aan om te controleren of alle lampjes op het Wifi-punt branden om er zeker van te zijn dat het Wifi-punt nu je netwerk versterkt. Mocht je nog een mogelijkheid hebben om het Wifi-punt bekabeld aan te sluiten, dan zal dit je netwerk ook heel erg versterken. 

Ik ben benieuwd, wij denken heel graag met je mee! 

Reageer